ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: H θρυλική Hispano Suiza επιστρέφει με ένα ηλεκτρικό υπερ- πολυτελές μοντέλο

Αυτοκίνητο: H θρυλική Hispano Suiza επιστρέφει με ένα ηλεκτρικό υπερ- πολυτελές μοντέλο

Η αναβίωση παλιών ένδοξων ονομάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι μια πρακτική που είναι αρκετά δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο από Ευρωπαϊκές εταιρείες όπως έκανε για παράδειγμα η Mercedes με τη Maybach και ο όμιλος Volkswagen με τη Bugatti αλλά και από Κινεζικές, οι οποίες αποκτούν τα δικαιώματα χρήσης της επωνυμίας. Όπως έγινε π.χ. με την Borgward.

Μια από τις μεγάλες μάρκες των αρχών του αιώνα είναι η Hispano Suiza, η ισπανική εταιρεία που εκτός από υπερ- πολυτελή αυτοκίνητα -σημείο αναγνώρισής τους και ο πελαργός στο πάνω μέρος του ψυγείου τους- κατασκεύαζε και αεροπορικούς κινητήρες. Η ακμή της κράτησε από το 1904 έως και το 1946, ενώ από κει και πέρα εμφανιζόταν σποραδικά με τελευταία της παρουσίας στην έκθεση της Γενεύης του 2010 με ένα σπορ μοντέλο που βασιζόταν στο Audi R8 της πρώτης γενιάς, θα κατασκευαζόταν μόλις 25 φορές και θα είχε τιμή γύρω στις 700.000 ευρώ.

Το ενδιαφέρον είναι πως η Hispano Suiza ποτέ δεν έπαψε να υφίσταται ως εταιρεία και ποτέ δεν πουλήθηκε. Έτσι ανήκει εξακολουθεί να ανήκει στην ίδια οικογένεια που την ίδρυσε και να είναι μέλος του Peralada Group, που εκμεταλλεύεται καζίνο, ξενοδοχεία και εστιατόρια ανά τον κόσμο.

Φέτος λοιπόν, εννέα χρόνια μετά την τελευταία της εμφάνιση, η Hispano Suiza επανέρχεται στην έκθεση της Γενεύης με ένα σπορ μοντέλο που από όσο μπορούμε να δούμε από την teaser εικόνα που είχε δοθεί πριν από καιρό στη δημοσιότητα θα έχει ιδιαίτερη εμφάνιση. Για την οποία οι σχεδιαστές του άντλησαν την έμπνευσή τους από ένα πολύ όμορφο κουπέ του 1938 που ονομάζεται Dubonnet Xenia.

Το όνομα της νέας Hispano Suiza θα είναι Carmen, προς τιμή της εγγονής του ιδρυτή της μάρκας Carmen Mateu, ενώ η βάση του θα είναι ένα ιδιαίτερα άκαμπτο, πάντα σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία, πλαίσιο από ανθρακονήματα. Η Carmen θα είναι ηλεκτρική και η τεχνολογία που θα χρησιμοποιεί θα προέρχεται από την επίσης ισπανική QEV Technologies, η οποία θα αναλάβει και την παραγωγή της.

Η QEV ειδικεύεται στα αγωνιστικά αυτοκίνητα και ταυτόχρονα είναι το τμήμα έρευνας και εξέλιξης (R&D) της κινεζικής BAIC στην Ευρώπη.