ΕΛΛΑΔΑ

Ένα δείπνο με άστεγους για τα 10 χρόνια «Σχεδίας» και «Πωλητές για μια ώρα»

Ένα δείπνο με άστεγους για τα 10 χρόνια «Σχεδίας» και «Πωλητές για μια ώρα»
Η λογική των δράσεων για την επέτειο των 10 ετών του περιοδικού δρόμου, είναι να μηδενίσει η απόσταση ανάμεσα στον άνθρωπο που πουλάει και σε αυτόν που αγοράζει IN TIME / ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ

«Οι πωλητές της Σχεδίας είναι εμείς, που έχουν χάσει τα πάντα». Σε μια μόλις φράση ο διευθυντής σύνταξης του περιοδικού δρόμου, Χρήστος Αλεφάντης, αποτύπωσε όλα όσα αποτελούν τη «Σχεδία».

Ένας εργάτης στα καράβια όπου ελπίζει να γυρίσει, ένας σερβιτόρος σε κρουαζιερόπλοιο και μετά στεριανός, μια υπάλληλος και ιδιοκτήτρια δισκοπωλείου, ένας ελεύθερος επαγγελματίας και πατέρας δυο παιδιών. Το προφίλ τεσσάρων ανθρώπων που βρέθηκαν στην αστεγία, χωρίς βοήθεια, όχι απαραίτητα από δικές τους κακές επιλογές, αν και τολμηρά τις παραδέχονται, αλλά γιατί η ζωή συχνά είναι άδικη, ακόμα πιο συχνά σκληρή.

Όλοι τους βρίσκονται σε πόστα της Σχεδίας, πουλώντας περιοδικά και, όπως λένε, για πρώτη φορά μετά από χρόνια, βάζουν τη ζωή τους σε κάποια τάξη. Διηγούνται την πορεία τους που δείχνει πόσα τους ενώνουν, πόσα μας ενώνουν, πόσο έχουν ταλαιπωρηθεί, πόσο θα μπορούσαμε να είμαστε στη θέση τους, γιατί οι ιστορίες τους είναι ίδιες με οποιουδήποτε άλλου, μέχρι την στιγμή που σπάνε.

Δέκα χρόνια περιοδικό δρόμου Σχεδία

Από την πρώτη στιγμή, από το πρώτο τεύχος, ο κ. Αλεφάντης ήταν εκεί. Το δείπνο αστέγων είναι η μία μόνο από τις δράσεις που η Σχεδία πραγματοποιεί για την επέτειο των δέκα ετών από την κυκλοφορία της. Είχε προηγηθεί η δράση «πωλητής για μια ώρα», ακολουθούν δράσεις για παιδιά και το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα της διαρκώς εμπλουτίζεται, μαζί με το επετειακό τεύχος που ήδη κυκλοφορεί.

«Αλλάζουμε τα πόστα κάθε μέρα γιατί θέλουμε να είμαστε ακριβοδίκαιοι με τους ανθρώπους και μόνο στα πιο εξωτερικά προάστια δημιουργούμε μόνιμα πόστα, εφόσον και οι ίδιοι το επιθυμούν. Το οποίο είναι πάρα πολύ καλό, γιατί ο άνθρωπος γίνεται κομμάτι της γειτονιάς, στη Νέα Σμύρνη, στο Παγκράτι, στο Μαρούσι» σημειώνει ο διευθυντής σύνταξης του περιοδικού.

Υπάρχει κάτι που λέγεται «προστατευόμενα πόστα». Μεγάλες εταιρείες, φορείς και οργανισμοί, αποφασίζουν να φιλοξενούν μόνιμα έναν πωλητή για να προμηθεύονται από αυτόν τα περιοδικά τους οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες. «Υποδέχονται τον πωλητή, ο οποίος νιώθει κομμάτι αυτής της μικρής κοινότητας, έχει πρόσβαση στις τουαλέτες, και προσπαθούμε αυτή τη δράση να τη διευρύνουμε. Μάλιστα, έχουμε μια έγνοια να στέλνουμε στα προστατευόμενα πόστα ανθρώπους που είναι πολύ ντροπαλοί, συνεσταλμένοι, αδύναμοι στις πωλήσεις ή καινούργιοι, διότι δεν είναι όλοι το ίδιο» εξηγεί ο κ. Αλεφάντης.

«Η Σχεδία συνδέει φτωχό και αγοραστή»

Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η δράση «Πωλητής για μια ώρα». Στο πλαίσιό της, άνθρωποι που συνήθως αγοράζουν τη Σχεδία, βρέθηκαν για μια ώρα δίπλα στους πωλητές και έκαναν μαζί τους τη δουλειά. Υπήρξαν φορείς, των οποίων οι εργαζόμενοι ή τα μέλη αποφάσισαν οικειοθελώς να στηρίξουν μαζικά τη δράση, με τη βοήθεια των οργανισμών.

«Θέλουμε η κοινωνία να έρθει κοντά με τους ανθρώπους της Σχεδίας, να γνωριστούν μαζί τους, να μάθουν ποιοι είναι, τι κάνουν, και μέσα από αυτό να πάει ακόμα πιο μακριά το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε: της ανθρωπιάς και της υποστήριξης ο ένας προς τον άλλο. Αυτό είναι το θεμελιώδες» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Αλεφάντης. «Η Σχεδία μας συνδέει. Τον πολύ φτωχό άνθρωπο, με τον αγοραστή, τον πολίτη, τον υποστηρικτή που συνομιλούν, ανταλλάσσουν απόψεις, ακόμα και αν πουν για τον καιρό» προσθέτει.

Η λογική των δράσεων για την επέτειο των δέκα ετών του περιοδικού δρόμου, είναι να μηδενίσει η απόσταση ανάμεσα στον άνθρωπο που πουλάει και σε αυτόν που αγοράζει τη Σχεδία, η ενεργοποίηση και η ευαισθητοποίηση. Όπως τονίζει ο κ. Αλεφάντης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «χωρίς αμφιβολία. Στα μάτια των ανθρώπων της Σχεδίας, εγώ βλέπω τον εαυτό μου, τους φίλους μου, τους συγγενείς μου, τους γονείς μου, είναι εμείς που έχουμε χάσει τα πάντα στην πορεία και δεν είχαμε κάποιον να μας τραβήξει από αυτή τη μαύρη τρύπα. Η Σχεδία είναι όλες οι ηλικίες, και τα δύο φύλα, από όλα τα επαγγέλματα, ό,τι μπορείτε να φανταστείτε. Ειδικά αν διαβάσετε την τελευταία σελίδα, θα δείτε τον εαυτό μας, δε θα δούμε κάποιον άλλο».

«Προσπαθούμε για εσάς που αγοράζετε την Σχεδία να έχει αξία και ουσία, πέρα από το όμορφο της συμμετοχής σε μια πράξη αλληλεγγύης, θέλουμε να είναι πολύ καλό το περιοδικό, βαθιά προσηλωμένο στη δημοσιογραφία των λύσεων» επισημαίνει ο κ. Αλεφάντης, υπογραμμίζοντας ότι ακριβώς η ίδια αρχή ισχύει για το εστιατόριο της Σχεδίας αλλά και τα κοσμήματα και τις κατασκευές του καταστήματός της, προσκαλώντας τους πολίτες να τα επισκεφτούν. «Θέλουμε να υπάρχει ποιότητα, μια ανταποδοτική αξία για τον άνθρωπο που μας στηρίζει», σχολιάζει ο ίδιος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Εμείς που εργαζόμαστε για τη Σχεδία, έχουμε το προνόμιο να έχουμε επαφή με την αφρόκρεμα της κοινωνίας, διότι οι άνθρωποι που είναι ενεργοί πολίτες, αγοράζουν το περιοδικό, είναι κοντά σε όλες τις Σχεδίες του κόσμου, ό,τι κι αν είναι αυτές. Είναι η αφρόκρεμα της κοινωνίας. Η αλληλογραφία που εισπράττουμε είναι συγκλονιστική, ή για παράδειγμα, αν λείπει ένας πωλητής, τρεις μέρες μας καλούν διότι τον ψάχνουν» καταλήγει ο κ. Αλεφάντης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ