ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρώτες ζημιές για τη Volkswagen από το πειραγμένο λογισμικό των ρύπων

Πρώτες ζημιές για τη Volkswagen από το πειραγμένο λογισμικό των ρύπων
Το αόρατο χέρι της αγοράς οδηγεί τη Volkswagen στο δρόμο της απώλειας που την έφερε το σκάνδαλο των ρύπων. Η γερμανική επιχείρηση ανακοίνωσε στις 28 Οκτωβρίου 2015 τις πρώτες τριμηνιαίες ζημιές στον ισολογισμό της εδώ και δεκαπέντε χρόνια. Αναμένοντας τη σκληρή απάντηση των ρυθμιστικών αρχών, ιδίως στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, αλλά και αγωγές από ιδιώτες πελάτες και επενδυτές, η εταιρεία προϋπολογίζει 6,7 δισ. ευρώ για δικαστικά έξοδα EPA/RALF HIRSCHBERGER

Μετά την παραδοχή ότι εγκατέστησε παράτυπο λογισμικό σε 11 εκατομμύρια ντιζελοκίνητα οχήματα παγκοσμίως, κλέβοντας στη μέτρηση των ρύπων, η Volkswagen κάνει ταμείο και βγαίνει μείον.

Η γερμανική επιχείρηση βάζει στην άκρη 6,685 δισ. ευρώ για την κάλυψη των αναμενόμενων δικαστικών εξόδων και ανακοινώνει λειτουργικές ζημιές για το γ’ τρίμηνο ύψους 3,479 δισ. ευρώ, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.

Το αποτέλεσμα συγκρίνεται με τα 3,26 δισ. ευρώ ζημιών που ανέμεναν οι αναλυτές και τα 3,230 δις. ευρώ των λειτουργικών κερδών του 2014.

Στο σχετικό πίνακα των αποτελεσμάτων χρήσης για τους εννιά πρώτους μήνες του 2014, οι ζημιές προ φόρων καταγράφονται στα 2,522 δισ. ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημιές ανέρχονται στα 1,673 δισ. ευρώ.

Με τη σημερινή της ανακοίνωση, η Volkswagen προαναγγέλει ότι τα λειτουργικά κέρδη τόσο του τμήματος των επιβατικών αυτοκινήτων όσο και του ομίλου συνολικά θα είναι «σημαντικά χαμηλότερα» για το τρέχον έτος.

Αποκαλύπτει, επίσης, ότι οι πωλήσεις της κινήθηκαν χαμηλότερα από τους στόχους που είχαν τεθεί πέρυσι και αρκετά νωρίτερα από τη δημόσια παραδοχή του σκανδάλου.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία αναμένει αύξηση των εσόδων από τις πωλήσεις της τάξης του 4% και εφιστά την προσοχή των διευθυντών της για τις εξελίξεις στις αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Ανατολικής Ευρώπης.

Όλα καλά στη Γερμανία;

Οι κραδασμοί από το σκάνδαλο των ρύπων φαίνεται πως χτύπησαν περισσότερο τις ξένες αγορές παρά τη γερμανική. Οι πωλήσεις στο τρίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου-Σεπτεμβρίου καταγράφηκαν μειωμένες κατά 3,7%, όμως στη Γερμανία αυξήθηκαν 1,8% τη στιγμή που στον υπόλοιπο κόσμο υποχώρησαν 4,4%.

Ίδια εικόνα και για την παραγωγή, όπου συνολικά παρουσιάστηκε μείωση 11,6%, στη Γερμανία αύξηση 8,4% και στον υπόλοιπο κόσμο υποχώρηση 18,1%.

Παρόλο που έντεκα εκατομμύρια ντιζελοκίνητα οχήματα κυκλοφορούν, εκπέμποντας ρύπους έως και σαράντα φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο, η μετοχή της Volkswagen σημειώνει με 4% τη μεγαλύτερη αύξηση στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.

Η υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου και τα απογητευτικά εταιρικά αποτελέσματα (Total, Royal Dutch Shell, Novartis) αποθαρρύνουν τα επενδυτικά στοιχήματα των τελευταίων ημερών, βάζοντας τον DAX στο ίδιο καλάθι με τις φτωχές επιδόσεις των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χρηματιστηρίων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ