ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όταν η ΕΖΑ αποφάσισε να βγει στο εξωτερικό

Όταν η ΕΖΑ αποφάσισε να βγει στο εξωτερικό

Από το 2010 η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης είναι μία αμιγώς ελληνική εταιρία, η οποία χαράσσει μία ανεξάρτητη στρατηγική, συμμετέχοντας ενεργά στην αποκεντρωμένη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Ας πάμε όμως λίγο πιο πίσω, στο 1988, όταν η εταιρεία ιδρύθηκε ως θυγατρική γερμανικού ομίλου παραγωγής μπίρας και ένα χρόνο αργότερα απέκτησε το εργοστάσιο στην Αταλάντη. Έπειτα από δέκα χρόνια, το 1998, η οικογένεια Συριανού, εξαγοράζει τις μετοχές, που ανήκαν στη γερμανική θυγατρική εταιρία, υπό μορφή management buy out με αποτέλεσμα πέντε χρόνια αργότερα να περάσει σε 100% ελληνικό ιδιοκτησιακό καθεστώς.

Το 1996 η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης παράγει το πρώτο της ελληνικό σήμα, την PILS HELLAS και το 2009 τη BERLIN, αναβαθμίζοντας την ποιότητα της ελληνικής μπίρας, με τη διαδικασία ωρίμανσης να εξελίσσεται πλέον σε τουλάχιστον 21 ημέρες. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης γίνεται πρωτοπόρος στη βαρελίσια μπίρα, επενδύοντας στον ειδικό εξοπλισμό που απαιτείται για την παραγωγή υψηλής ποιότητας draught beer. Παράλληλα η μπύρα BLUE island, είναι μία ολόφρεσκη καλοκαιρινή μπίρα, η ζ εζα, με 5,2% βαθμούς αλκοόλ ανταγωνίζεται με επιτυχία τις καλύτερες μπίρες της ελληνικής αγοράς, η Odyssey Red και Odyssey White, είναι από μόνη της μία κατηγορία.

Για την φετινή χρονιά ο κύκλος εργασιών της εκτιμάται ότι μπορεί να αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ από 16,5 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι ενώ δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 30 εκατ. στην τριετία που αφορούν τόσο την είσοδο της στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού όσο και στην παραγωγή νέων προϊόντων (σ.σ. ένα πρώτο δείγμα θα δούμε σύντομα στα super markets) στην αγορά των αναψυκτικών με βύνη. Παράλληλα βασικός στόχος είναι η εξωστρέφεια της τα επόμενα χρόνια με σήματα που θα αναπτύξει ειδικά για τις διεθνείς αγορές.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ κ. Θανάσης Συριανός, από το 9% που κατείχαν οι μπύρες με ελληνική ονομασία (σ.σ. ελληνικών και πολυεθνικών) πλέον το ποσοστό τους στην αγορά έχει εκτοξευθεί στο 50%. Με βάση τα σημερινά μεγέθη η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης είναι η τρίτη μεγαλύτερη της χώρας πίσω από τις πολυεθνικές Αθηναϊκή Ζυθοποιία και την Ολυμπιακή Ζυθοποιία και η μεγαλύτερη από τις ελληνικές με το μερίδιο της στη συνολική αγορά να υπολογίζεται στο 8%.

Το όραμά της εταιρίας είναι να αναδειχθεί στη δυναμική και καινοτόμο εταιρία, που θα συμμετέχει ενεργά στην εθνική προσπάθεια ανάπτυξης της Ελλάδας. Μια εταιρία που θα παράγει αξίες, θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και ευκαιρίες, θα διανέμει τα προϊόντα της παντού στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί πως η διοικητική ομάδα της εταιρίας είναι αποφασισμένη σε πείσμα της οικονομικής κρίσης να παράγει και να προσφέρει στους Έλληνες και ξένους καταναλωτές το καλύτερο δυνατό προϊόν φτιαγμένο με ελληνικό μεράκι και εξαιρετικές πρώτες ύλες, όπως το νερό από τις πηγές του Παρνασσού.

Κλείνοντας, να τονισθεί πως η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης στοχεύει να αποτελέσει τον ισχυρότερο ελληνικό πυλώνα στον κλάδο της μπίρας με ταυτόχρονη ανάπτυξη και στο εξωτερικό με καινοτόμα προϊόντα υψηλής ποιότητας, ενώ παράλληλα, αποσκοπεί στην ανάπτυξη της αγοράς εργασίας, των επωφελών συνεργασιών και της περιβαλλοντικής προστασίας της επένδυσής της. Στην ανάπτυξη της ποιότητας του ανθρώπινου δυναμικού της με την ενδυνάμωση των θεσμών και των αξιών της εταιρίας και της εξωστρέφειας μέσω εξαγωγών μπίρας.

ΕΖΑ, η μπύρα των πρωταθλητών!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ