ΕΛΛΑΔΑ

Σε κίνδυνο η συμφωνία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων

Σε κίνδυνο η συμφωνία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων
ΑΠΕ-ΜΠΕ/Σωτήρης Μπαρμπαρούσης/φωτογραφία αρχείου

«Νάρκη» στη συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων βάζουν τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, με την Fraport να αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και της αποχώρησής της από τον διαγωνισμό, σε περίπτωση που ξεκινήσουν τώρα τα έργα στον μοναδικό εν λειτουργία αεροδιάδρομο του «Μακεδονία».

Πρόκειται για το έργο της διασταύρωσης των διαδρόμων 16-34 με τον 10-28 του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, το οποίο υποτίθεται ότι έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2006. Όμως το έργο δεν έχει ξεκινήσει ακόμη κι αν αυτό γίνει τώρα, τότε θα είναι σε εξέλιξη στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σημειώνεται ότι ο διάδρομος 16-34 είναι ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος απογειώσεων και προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση στα προβλήματα που προκαλούν τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, «η Fraport είναι υποχρεωμένη όταν παραλάβει το αεροδρόμιο Μακεδονία να το κρατήσει κλειστό, αφενός γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, και αφετέρου γιατί δεν θα μπορεί να το λειτουργήσει με ασφάλεια».

Όμως κάτι τέτοιο βάζει σε κίνδυνο όλη τη συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, δεδομένου ότι το «Μακεδονία» είναι σημαντικός πυλώνας της επένδυσης.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου, προτείνοντας στη διάρκειά του να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος απόγείωσης και προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι το χώρο στάθμευσης.

Ωστόσο, σύμφωνα με την διαχειρίστρια αεροδρομίων, «η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου, γεννά πολλά ερωτήματα ασφαλείας, για τρεις κυρίως λόγους: α) γιατί πρόκειται να γίνει σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου, β) γιατί η χρήση του τροχόδρομου, ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται κάτω από πολύ ειδικές επείγουσες συνθήκες και γ) γιατί ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS (Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα, έτσι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, όταν στη Θεσσαλονίκη είναι συνηθισμένα και συχνά τα προβλήματα ομίχλης.

Τουριστικοί φορείς και τοπικές αρχές ζητούν την αναβολή του έργου για μια περίοδο χαμηλής τουριστικής κίνησης, σε μια προσπάθεια να μην προκληθούν προβλήματα μεσούσης της τουριστικής περιόδου, ενώ αεροπορικές εταιρίες αλλάζουν τα σχέδια τους για το καλοκαίρι του 2017 ακυρώνοντας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη και δρομολογώντας τα αεροσκάφη τους σε άλλους προορισμούς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ