Κονιόρδου για το αίτημα Gucci: Μνημείο-σύμβολο της Δημοκρατίας ο Παρθενώνας
Πηγή: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Για την απόφαση του ΚΑΣ να μην διαθέσει την Ακρόπολη τον οίκο Gucci για επίδειξη μόδας, μίλησε σε συνέντευξή της στην ιταλική εφημερίδα Il Manifesto η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου.

Διαβάστε επίσης

Όπως εξηγεί η ίδια, η Ακρόπολη είναι μοναδικό μνημείο στον κόσμο και δεν πρόκειται μόνο για εθνική περηφάνια: «Συμφωνώ πλήρως με την απόφαση, η οποία ελήφθη από το ΚΑΣ, διότι πρόκειται για το μνημείο σύμβολο της Δημοκρατίας. Είμαστε υποχρεωμένοι, κατά συνέπεια, να διατηρήσουμε ακέραια τη συμβολική του αξία. Σεβόμαστε τον οίκο, αλλά του προτάθηκαν ως εναλλακτική άλλα μνημεία που απέρριψε», είπε χαρακτηριστικά η υπουργός Πολιτισμού.

 

 

Draped in #GGBlooms and #GGCaleido accessories, a #GucciGram spontaneous work by @deryaacakirsoy. #AlessandroMichele

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Gucci (@gucci) στις

Σε ερώτηση της Manifesto πως σχολιάζει τη φράση του πρώην υπουργού της κυβέρνησης Μπερλουσκόνι, Τζούλιο Τρεμόντι, ότι «με τον πολιτισμό δεν τρως», η Λυδία Κονιόρδου απάντησε:

Διαφωνώ ριζικά. Εδώ και σαράντα χρόνια γυρίζω την Ελλάδα και διαπιστώνω τις μεγάλες αλλαγές, στις τοπικές κοινωνίες, μετά την αναστήλωση των μνημείων, των θεάτρων. Θα ήταν αρκετό, ως παράδειγμα, εκείνο της Επιδαύρου. Αυξάνονται οι θέσεις εργασίας, ο τουρισμός και η οικονομική ανάπτυξη. Και εκτός αυτού, οι νέοι νιώθουν ότι παρελθόν και μέλλον είναι στενά συνδεδεμένα. Σε μια εποχή κοσμογονικών αλλαγών και ανακατατάξεων, μόνον ο πολιτισμός μπορεί να οδηγήσει στα αποτελέσματα αυτά.

«Η Ελλάδα, ακριβώς χάρη στον πολιτισμό της, αντιστέκεται δυναμικά», δηλώνει η Λυδία Κονιόρδου αναφερόμενη στις προσπάθειες για την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα. Σε ερώτηση σχετικά με το αν η μάχη για την επανένωση των γλυπτών συνεχίζει να αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, η κυρία Κονιόρδου τονίζει: «Η επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα- ενός μνημείου μοναδικού στον κόσμο- δεν μπορεί, σίγουρα, να σταματήσει. Είναι κάτι που κάθε νέα γενιά και κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει να στηρίζει δυναμικά. Τώρα, πλέον, δεν πρόκειται μόνον για ελληνικό αίτημα, από την στιγμή που υπάρχουν είκοσι πέντε επιτροπές σε όλο τον κόσμο που δίνουν μάχη για αυτή την ορθή διεκδίκηση. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το μνημείο αυτό είναι το έμβλημα των ιδρυτικών αξιών της Δημοκρατίας, του Διαλόγου και της Ελευθερίας».

Αντίστοιχα, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για την διεκδίκηση των μαρμάρων του Παρθενώνα, απάντησε πως:

Σήμερα, ειδικά, που όλοι ενώνουμε αλληλέγγυα τις φωνές μας, μπροστά στις προκλήσεις του εικοστού πρώτου αιώνα, η αποκατάσταση του μνημείου αποκτά και μια νέα συμβολική αξία. Είναι κάτι που πιστεύω βαθιά. Συνδέεται με την ανάγκη, μπροστά στις απειλές που αντιμετωπίζει σήμερα ο πολιτισμός μας-μια ανάγκη διαπιστωμένη από όλους και περισσότερο από ποτέ-να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος της Δημοκρατίας, του διαλόγου, της ελευθερίας, της αποδοχής του διαφορετικού. Η λύση, φυσικά, δεν είναι εύκολη. Και για το λόγο αυτό, είναι αναγκαίο να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας. Ο δρόμος είναι ο διάλογος, ο στόχος είναι τα κοινά οφέλη, και η σταθερή πεποίθηση και η αλληλέγγυα στάση των πολιτών όλου του κόσμου, θα είναι η κινητήρια δύναμη που θα το καταφέρει.

Αναφερόμενη στο θάνατο του μεγάλου εικαστικού, Γιάννη Κουνέλλη, η υπουργός Πολιτισμού δήλωσε στην ιταλική εφημερίδα ότι πρόκειται για έναν καλλιτέχνη με έργα που φιλοξενούνται σε όλο τον κόσμο. Και το σύνολο του έργου του, όπως έλεγε και ο ίδιος, επηρεάσθηκε σημαντικά από την κληρονομιά του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού, πρόσθετοντας ότι: «Mε την έντονη δημιουργικότητά του, κατάφερε να ενώσει τις δυο χώρες μας».


Διαβάστε επίσης

Μaria Callas: η Αιώνια Πόλη αποθεώνει τη σχέση έρωτα & μίσους με τη σπουδαία diva

Βόρεια Ιταλία: H κακοκαιρία προκαλεί υπερχείλιση ποταμών

Ιταλία: Μαζική πορεία κατά του νεοφασισμού και του νεοναζισμού στο Κόμο

Ταγιάνι: Απαράδεκτο που κράτη της ΕΕ δεν δέχονται πρόσφυγες από Ελλάδα και Ιταλία