ΕΛΛΑΔΑ

Τι αλλαγές έρχονται στα σχολικά βιβλία της Ιστορίας

Τι αλλαγές έρχονται στα σχολικά βιβλία της Ιστορίας
ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Νέα σελίδα στην διδασκαλία της Ιστορίας στο σχολείο ανοίγει το πόρισμα που θα παραδοθεί τις επόμενες ημέρες στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο έκρινε πως ήρθε η ώρα να αναμορφώσει τα αναλυτικά προγράμματα, πάνω στα οποία θα στηριχθεί η συγγραφή των νέων βιβλίων της Ιστορίας.

Το πόρισμα που θα παραδοθεί σε λίγες ημέρες στο υπουργείο Παιδείας και το οποίο φέρνει στη δημοσιότητα η εφημερίδα «Βήμα της Κυριακής», είναι ένα σχέδιο του νέου αναλυτικού προγράμματος της Ιστορίας και περιλαμβάνει μια μεγάλη «καινοτομία».

Φτάνει στο σήμερα, δηλαδή στο παρόν. Για πρώτη φορά η Ιστορία στα σχολικά βιβλία θα φτάσει ως τον 21ο αιώνα. Το τελευταίο κεφάλαιο θα είναι η παγκοσμιοποίηση και θα περιλαμβάνει ακόμα και την προσφυγική κρίση.

Επίσης, μεγαλύτερο μέρος θα καταλαμβάνουν γεγονότα του 20ου αιώνα, καθώς θεωρείται καθοριστικός και πρέπει να έχει μεγαλύτερη συμμετοχή στην εκπαίδευση των παιδιών ιδιαίτερα στο Λύκειο.

Μέχρι σήμερα, η Ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία σταματά στην περίοδο πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ υπάρχουν χώρες, όπως η Γαλλία, για τις οποίες οι μαθητές της Γ’ Λυκείου διδάσκονται μόνο μεταπολεμική ιστορία.

Το πόρισμα της Επιτροπής, που θα τεθεί προς διαβούλευση, περιλαμβάνει τις παρακάτω κατευθύνσεις:

1.Σκοπός της ύλης ανά τάξη.

2.Μεθοδολογία.

3.Περιεχόμενα ανά τάξη.

4.Θεματικοί φάκελοι σε συμβατική και ψηφιακή μορφή.

Οι θεματικοί φάκελοι θα επιτρέπουν τη μελέτη των ιστορικών ζητημάτων σε βάθος και από αυτούς θα επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί τα θέματα διδασκαλίας.

Το καινοτόμο στοιχείο στους θεματικούς φακέλους: θα είναι ανοιχτοί, ώστε να εμπλουτίζονται συνεχώς με νέα δεδομένα.

Για παράδειγμα, ένας θεματικός φάκελος για την Ακρόπολη θα περιέχει πηγές, οπτικές αναπαραστάσεις, λογοτεχνικές αναπαραστάσεις, που θα οδηγούν τον μαθητή να σκέφτεται ιστορικά, να μπορεί να συνδυάσει πηγές και να εξασκήσει την κριτική του σκέψη.

Η νέα κατευθυντήρια γραμμή του υπουργείου επιχειρεί – μεταξύ άλλων – να μάθει στα παιδιά ότι πλην των πολιτικών θεμάτων της Ιστορίας θα πρέπει να δίνουν έμφαση και στις πολιτισμικές και κοινωνικές όψεις της κάθε εποχής.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ