Επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι το πιο σπάνιο πουλί του κόσμου δεν υπήρξε ποτέ (pic)

University of Aberdeen

Εδώ και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες η επιστημονική κοινότητα πίστευε ότι το Λιβεριανό Greenbul είναι το πιο σπάνιο πτηνό στον κόσμο.

Μια νέα μελέτη έρχεται να καταρρίψει τον μύθο καθώς διαπίστωσε ότι το Λιβεριανό Greenbul μπορεί να είναι τόσο δύσκολο να εντοπιστεί επειδή ποτέ δεν υπήρξε.

Ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Aberdeen της Σκωτίας μετά από μελέτη που διεξήγαγε προκειμένου να μάθει περισσότερα σχετικά με το είδος διαπίστωσε ότι τέτοιο είδος πτηνού δεν υπήρξε ποτέ.

Σύμφωνα με την βιβλιογραφία το σπάνιο αυτό πτηνό είχε έχει παρατηρηθεί μόνο εννέα φορές στο δάσος Cavalla, στη νοτιοανατολική Λιβερία, μεταξύ του 1981 και του 1984 και θεωρήθηκε διαφορετικό από το κοινό Greenbul, λόγω των λευκών κηλίδων του.

1263991 liberian greenbul university aberdeen 1086664

Οι ερευνητές του Aberdeen έκαναν ανάλυση DNA η οποία έδειξε ότι το περίεργο μοτίβο των φτερών θα μπορούσε να προκληθεί από ένα είδους διατροφική ανεπάρκειας, πράγμα που σημαίνει ότι το απίστευτα «σπάνιο» πτηνό είναι στην πραγματικότητα μια «μεταλλαγμένη έκδοση» ενός κοινού Greenbul.

«Δεν μπορούμε να πούμε οριστικά ότι το Λιβεριανό Greenbul είναι το ίδιο πουλί με το Iceberg Greenbul, αλλά έχουμε παρουσιάσει αρκετές αποδείξεις που καθιστούν εξαιρετικά απίθανη οποιαδήποτε άλλη εξήγηση», δήλωσε ο καθηγητής Martin Collinson, γενετιστής του Ινστιτούτου Ιατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Aberdeen.