Εικονικό ταξίδι στο Νεφέλωμα Λιμνοθάλασσας με τη βοήθεια της NASA

REUTERS/The SXS (Simulating eXtreme Spacetimes) Project /Handout via Reuters/φωτογραφία αρχείου

Τη δυνατότητα μιας εικονικής περιήγησης στο Νεφέλωμα Λιμνοθάλασσας, γνωστό και ως Μ8, έχουν πλέον οι λάτρεις του διαστήματος, καθώς η NASA έδωσε στη δημοσιότητα ένα εντυπωσιακό βίντεο από το ουράνιο σώμα.

Το Νεφέλωμα Λιμνοθάλασσας, είναι ένα διάχυτο νεφέλωμα που βρίσκεται στον αστερισμό του Τοξότη και είναι ορατό με γυμνό μάτι σε απολύτως σκοτεινό ουρανό υπό καλές συνθήκες ορατότητας.

Ανακαλύφθηκε το 1747 από τον Γάλλο αστρονόμο Guillaume Le Gentil και ενσωματώθηκε στον κατάλογο του Μεσιέ το 1764. Ο Τζον Χέρσελ ανακάλυψε ότι η λαμπρότερη κεντρική περιοχή του νεφελώματος είχε μορφή κλεψύδρας και για το λόγο αυτό έχει ονομαστεί Hourglass Nebula (Νεφέλωμα Κλεψύδρας).

Αυτή η περιοχή παρατηρήθηκε με το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble το 1997 και θεωρείται χώρος σχηματισμού αστέρων (αστρογένεσης). Το 1890, η Ιρλανδέζα αστρονόμος Agnes Mary Clerk έδωσε στο Μ8 την ονομασία «νεφέλωμα της Λιμνοθάλασσας».

Το Νεφέλωμα Λιμνοθάλασσας αποτελεί, σύμφωνα με τη Wikipedia, ένα τεράστιο νέφος ιονισμένου υδρογόνου και κονιορτού (σκόνης), το οποίο λούζεται από το φως ενός γαλάζιου υπεργίγαντα, του αστέρα 9 Τοξότη. Το νεφέλωμα έχει μέγεθος περίπου 100 ετών φωτός και απέχει περί τα 5.000 έτη φωτός, γεγονός που του προσδίδει φαινόμενη διάμετρο τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτήν της Πανσέληνου.