Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος: Πώς οι Βρετανοί ηχογραφούσαν Γερμανούς πυρηνικούς επιστήμονες

Cambridge News

Κρυμμένα μικρόφωνα αποκαλύφθηκαν κάτω από το πάτωμα ενός σπιτιού στο Γκοντμάντσεστερ στη Βρετανία, όπου σημαντικοί επιστήμονες των ναζί, φυλακίστηκαν εκεί κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η σημαντική αυτή ανακάλυψη έγινε από τον καθηγητή του πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, Μάρσιαλ Εκένικ, όταν αγόρασε το ακίνητο τα τέλη της δεκαετίας του ’70. Πολύ αργότερα, έμαθε ότι το σπίτι είχε χρησιμοποιηθεί ως φυλακή των επιστημόνων του Χίτλερ, και οι βρετανικές υπηρεσίες ασφαλείας είχαν βάλει κοριούς σε όλα τα δωμάτια, για να ακούσουν τα «σκοτεινά μυστικά» τους.

Ο καθηγητής αναφέρει: «Δεν γνώριζα τίποτα από όλα αυτά όταν αγόρασα το σπίτι. Απλά ψέκαζα μια μέρα το πάτωμα με χημικό για το σαράκι, όταν ανακάλυψα κάποια καλώδια.

Η ανακάλυψη του καθηγητή, τον προέτρεψε να επικοινωνήσει με ένα από τα μέλη της ομάδας του Χίτλερ, από το «Κλαμπ του Ουρανίου», τον Έρικ Μπάτζ.

Τον Ιανουάριο του 1939, εννέα μήνες μετά το ξέσπασμα του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, οι γερμανοί χημικοί Όττο Χαν και Φριτζ Στρασμαν, δημοσίευσαν τα αποτελέσματα μιας έρευνάς τους, για ένα από τα πιο ιστορικά πειράματα της πυρηνικής διάσπασης. Το «πρόγραμμα ουρανίου», ξεκίνησε με την εισβολή των Γερμανών στην Πολωνία, και περιλαμβάνει όλα τα πειράματα που γινόντουσαν πάνω στους Εβραίους.

Η Γερμανία, ποτέ δεν αποκάλυψε όλη την αλήθεια πίσω από τα τερατουργήματα που λάμβαναν χώρα στους θαλάμους αερίων και τους φούρνους όπου καιγόντουσαν ζωντανοί, στην καλύτερη των περιπτώσεων, άντρες, γυναίκες, παιδιά. Οι Βρετανοί λοιπόν, θέλοντας να μάθουν αυτά τα μυστικά, αιχμαλώτισαν μετά τον πόλεμο 10 ναζιστές επιστήμονες.

Μεταξύ αυτών, ο Βέρνερ Χάιζενμπεργκ, ένας θεωρητικός φυσικός και πρωτοπόρος της κβαντικής φυσικής, και ο Ότο Χαν που ανακάλυψε την πυρηνική διάσπαση. Αρχικά είχαν συλληφθεί από αμερικανούς αξιωματικούς, προλαμβάνοντας τους Ρώσους, οι οποίοι επίσης τους αναζητούσαν.

Οι συσκευές ακρόασης δεν αποκάλυψαν πολλά από τα μυστικά των επιστημόνων, καθώς οι ίδιοι πιθανόν να υποψιάζονταν ότι οι συζητήσεις τους καταγράφονταν. Αυτό που δείχνουν τα ηχητικά ντοκουμέντα, σύμφωνα με το Cambridge news, είναι ότι οι επιστήμονες έδειξαν να εκπλήσσονται όταν οι Αμερικανοί έριξαν την ατομική βόμβα στην Ιαπωνία.