ΚΟΣΜΟΣ

Νέα αποστολή για το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου (pics)

Νέα αποστολή για το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου (pics)
wikipedia

Το Antonov An – 225 Mriya κατασκευάστηκε το 1988 στη Σοβιετική Ένωση. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο και σχεδιάστηκε για να μεταφέρει τη δεξαμενή καυσίμων του πυραύλου Energia και το διαστημικό λεωφορείο Μπουράν. Την πρώτη του πτήση πραγματοποίησε στις 21 Δεκεμβρίου 1988. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε να κατασκευαστούν δύο αεροσκάφη, όμως μόνο ένα ολοκληρώθηκε πριν από την πτώση της ΕΣΣΔ.

Το An – 225 διαθέτει μεγάλες πτέρυγες και έξι κινητήρες. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το σύστημα προγείωσης του, που αποτελείται από 32 τροχούς. Οι τροχοί του ρύγχους μπορούν να χαμηλώσουν ώστε να διευκολυνθεί η φόρτωση και η εκφόρτωση που γίνεται από το εμπρόσθιο μέρος. Μπορεί να μεταφέρει πολύ βαριά και ογκώδη φορτία της τάξεως των 250.000 kg εσωτερικά ή φορτία μέχρι 200.000 kg εξωτερικά, στην ράχη του. Μπορεί επίσης να μεταφέρει εσωτερικά φορτία μήκους μέχρι και 70 m.

«Όταν η ΕΣΣΔ κατέρρευσε, το πρόγραμμα έκλεισε και η χρηματοδότηση σταμάτησε» λέει στο BBC ο Alexander Galunenko, ο πρώτος άνθρωπος που πέταξε με το αεροπλάνο.

3

(Πηγή: Facebook)

Ο ίδιος θυμάται το πρώτο του ταξίδι με το αεροπλάνο στις Ηνωμένες Πολιτείες:

«Ήμασταν προσκεκλημένοι σε μία αεροπορική επίδειξη στην Οκλαχόμα και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης έγραφαν ότι το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο έρχεται να μαγέψει τους ανθρώπους. Όσοι ήρθαν υπέθεταν ότι το αεροπλάνο κατασκευάστηκε από την Boeing. Έπρεπε να τους ενημερώσουμε μόνοι μας ότι είναι Antonov. "Τι είναι η Antonov;", μας ρώτησαν και απαντήσαμε ότι είναι μία εταιρεία στο Κίεβο. "Που είναι το Κίεβο", μας είπαν. "Στην Ουκρανία" απαντήσαμε. Και φυσικά συνέχισαν: "Που είναι η Ουκρανία;".

Τελικά χρειάστηκε να βγάλουμε τους χάρτες για να δείξουμε στους επισκέπτες της επίδειξης που βρίσκεται η Ουκρανία. Έπρεπε να κάνουμε στους Αμερικάνους ένα μάθημα γεωγραφίας».

Έρχεται η επιστροφή;

29 χρόνια μετά, όλα δείχνουν ότι το μεγαλύτερο αεροπλάνο του κόσμου ετοιμάζεται για νέες περιπέτειες. Το 2016 η Αεροπορική Βιομηχανία της Κίνας (AICC) υπέγραψε συμφωνία με την Antonov για το An -225. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το αεροπλάνο έπρεπε σύντομα να πετάξει ξανά στους ουρανούς.

«Η αρχική ιδέα και η αρχική μελέτη έδειχναν ότι όλα θα ήταν έτοιμα το 2009» ανέφερε στο BBC ο αντιπρόεδρος της AICC, Zhang Youshengtells και συνέχισε: «Η πρώτη μας επαφή με την Antonov έγινε το 2011 και από το 2013 έως το 2016 επιταχύναμε τις διαδικασίες για να ολοκληρωθεί το έργο μας».

2 copy

(Πηγή: wikipedia)

Τα τελευταία χρόνια η κινεζική εταιρεία μελέτησε διεξοδικά αν συμφέρει να εκσυγχρονίσει ένα μοναδικό αεροπλάνο που τα τελευταία 29 χρόνια είναι κλεισμένο σε ένα υπόστεγο, σε μία γιγάντια πανεπιστημιούπολη στο Κίεβο. Όπως ανέφερε ο Zhang «το An – 225 θα αποτελέσει το κεντρικό σημείο ενός εξαιρετικά φιλόδοξου σχεδίου για την αγορά 1.000 βαρέων αεροσκαφών, τα επόμενα δέκα χρόνια».

Εφόσον προχωρήσει το σχέδιο, το An – 225 θα έχει μία νέα αποστολή, και θα πετάξει ξανά στους ουρανούς για λογαριασμό της Κίνας. Όμως η Ουκρανία θα χάσει ένα μικρό μεν, συμβολικό δε, κομμάτι της αεροδιαστημικής της βιομηχανίας.

«Το Mriya δεν μπορεί να φύγει από την Ουκρανία. Είναι το παιδί μας και αποτελεί τεράστια κληρονομιά για τα εγγόνια μας. Θα νιώθουν πάντα υπερηφάνεια όταν το κοιτούν», λέει στο BBC ο Nikolay Kalashnikov, ο επικεφαλής μηχανικός του αεροπλάνου.

4

(Πηγή: wikipedia)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ