ΚΟΣΜΟΣ

Απίστευτα πλάνα: YouTubers διείσδυσαν στο Κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ (Vid)

Απίστευτα πλάνα: YouTubers διείσδυσαν στο Κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ (Vid)
Exploring the Unbeaten Path / YouTube

Στο Κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ στο Καζακστάν βρέθηκαν μέλη της ομάδας Exploring the Unbeaten Path.

Τα πλάνα από το μεγαλύτερο και παλαιότερο διαστημικό κέντρο στον κόσμο, κόβουν την ανάσα. Τα μέλη της ομάδας βιντεοσκοπούν το ιστορικό κοσμοδρόμιο απ’ όπου εκτοξεύθηκαν εκατοντάδες διαστημόπλοια.

Το Κοσμοδρόμιο εγκαινιάστηκε στις 2 Ιουλίου του 1955. Χτίστηκε αρχικά ως κέντρο εκτόξευσης πυραύλων και επεκτάθηκε αργότερα για να συμπεριλάβει και τις εγκαταστάσεις διαστημικών πτήσεων.

Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και την ανεξαρτητοποίηση του Καζακστάν, η Ρωσία εκμισθώνει το κοσμοδρόμιο, καθώς μόνον από εκεί μπορούν να ξεκινήσουν επανδρωμένες αποστολές στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Ομως τίποτα δεν είναι όπως παλιά. «Ζωντανό» είναι μόνο ένα μικρό τμήμα των απέραντων εγκαταστάσεων. Στα περισσότερα κτίρια και στους αχανείς περιβάλλοντες χώρους βασιλεύει η εγκατάλειψη.

Οι Youtubers για να φτάσουν στο κοσμοδρόμιο ταξίδεψαν στις στέπες του Μπαϊκονούρ, περίπου 200 χιλιόμετρα ανατολικά της λίμνης Αράλης και βόρεια του ποταμού Syr Darya.

Πρόγραμμα Μπουράν

Οι Exploring the Unbeaten Path βιντεοσκόπησαν τα εγκαταλελειμμένα διαστημικά λεωφορεία που βρίσκονται στο κοσμοδρόμιο και αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της διαστημικής ιστορίας της Σοβιετικής Ενωσης.

Η ανάπτυξη των διαστημικών λεωφορειών Μπουράν ξεκίνησε ως απάντηση στο Αμερικανικό Διαστημικό Λεωφορείο. Η κατασκευή τους ξεκίνησε το 1980. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση έγινε τον Ιούλιο του 1983.

Η πρώτη και τελευταία πτήση του Μπουράν 1.01 έγινε στις 3:00 UTC την 15η Νοεμβρίου του 1988. Έκανε δύο φορές την τροχιά της Γης και προσγειώθηκε στο Κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ. Μετά την πρώτη πτήση, το σχέδιο είχε ανασταλεί λόγω της έλλειψης κονδυλίων και της πολιτικής κατάστασης στη Σοβιετική Ένωση. Τα δύο επόμενα σκάφη (Μπουράν 1.02 και Μπουράν 2.01) δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. Το έργο σταμάτησε επίσημα στις 30 Ιουνίου 1993 από τον τότε Πρόεδρο Μπόρις Γιέλτσιν.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ