Ανθρώπινο είδος «φάντασμα» ανακάλυψαν στο σάλιο οι επιστήμονες

Enzi

Το γενετικό ίχνος ενός ανθρώπινου είδους που ήταν άγνωστο μέχρι σήμερα, εντόπισε επιστημονική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Μπάφαλο.

Το «αποτύπωμα» βρέθηκε από τους ερευνητές στο γονιδίωμα των ανθρώπων της υποσακχάριας Αφρικής και ενισχύει τη θεωρία της διασταύρωσης ανάμεσα στα αρχαία ανθρώπινα είδη. Οι επιστήμονες έκαναν την ανακάλυψη προσπαθώντας να βρουν από πού προέρχεται η πρωτεΐνη MUC7, η οποία βρίσκεται στο σάλιο. Στην αναζήτηση της καταγωγής της, η ομάδα μελέτησε 2.500 δείγματα DNA, όπου και ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι της υποσακχάριας Αφρικής είχαν μία διαφορετική εκδοχή της πρωτεΐνης.

Αυτή η γονιδιακή παραλλαγή ήταν τόσο ευδιάκριτη που οδήγησε τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι αποτελούσε το αποτέλεσμα της διασταύρωσης με ένα άλλο ανθρώπινο είδος, και μάλιστα αυτό συνέβη πριν από 150.000 χρόνια.

Σύμφωνα με τον Omer Gokcumen, καθηγητή του Πανεπιστημίου του Μπάφαλο, «αυτός ό άγνωστος συγγενής του ανθρώπου μπορεί να είναι ένα υποείδος του Homo erectus, ή κάποιο ανθρώπινο είδος που δεν έχει ακόμη ανακαλυφθεί. Το αποκαλούμε είδος-φάντασμα επειδή δεν έχουμε απολιθώματά του». Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο ακαδημαϊκό έντυπο «Molecular Biology and Evolution».