Έρευνα: Οι λόγοι που προκαλούν την αποδυνάμωση του σπέρματος στον ανεπτυγμένο κόσμο

EPA PHOTO PA

O αριθμός των σπερματοζωαρίων έχει μειωθεί υπερβολικά τα τελευταία 40 χρόνια στους άνδρες από την Αμερική, την Ευρώπη, την Αυστραλία και την Νέα Ζηλανδία, σύμφωνα με επιστημονική έρευνα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι ομάδες των οποίων προέρχονταν από το Ισραήλ, τις ΗΠΑ, τη Δανία, τη Βραζιλία και την Ισπανία, η συνολική ποσότητα του ανδρικού σπέρματος μειώθηκε κατά 59,3% από το 1971 έως και το 2011, οπότε έγιναν οι καταγραφές και τα πειράματα στην Ευρώπη.

Λίγο χαμηλότερα, αλλά σαφώς εξίσου ανησυχητικά, είναι τα αποτελέσματα και από Βόρεια Αμερική, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, όπου το σπέρμα μειώθηκε κατά 52,4%.

Η έρευνα δεν διερεύνησε τους λόγους για την μείωση, ωστόσο οι αλλαγές στο περιβάλλον, το στρες από τον φρενήρη ρυθμό ζωής, η μόλυνση του αέρα, οι «πλαστικές» τροφές και η φυσική φθορά του DNA, αποτελούν μόνο μερικούς από τους λόγους που έχουν ως επακόλουθο μία τραγική - σε βάθος χρόνου- εξέλιξη για το ανθρώπινο είδος.

«Ο βασικός λόγος που επηρεάζει το ανδρικό σπέρμα είναι ο τρόπος και ο ρυθμός ζωής στις δυτικές κοινωνίες.», τονίζεται στο κείμενο της έρευνας, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Human Reproduction Update.

«Με προβληματίζει ιδιαίτερα το τι θα συμβεί στο μέλλον» δήλωσε στο BBC ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Hagai Levine, και προσθέτει: «Αν δεν αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας, το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και τα χημικά με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή, ανησυχώ πολύ για το τι θα συμβεί στο μέλλον. Θα έχουμε πρόβλημα με την αναπαραγωγή, ένα πρόβλημα που μπορεί να οδηγήσει στην εξαφάνιση του ανθρώπινου είδους».

Η εικόνα αυτή είναι πολύ διαφορετική στη Νότια Αμερική, την Ασία και την Αφρική. Παρόλα αυτά, οι ερευνητές τονίζουν ότι αυτό πιθανώς να οφείλεται στο γεγονός ότι στις περιοχές αυτές έχουν πραγματοποιηθεί πολύ λιγότερες επιστημονικές μελέτες επί του ζητήματος. Ο Levine, όμως, είναι πεπεισμένος ότι το πρόβλημα θα παρουσιαστεί και σε αυτές τις ηπείρους.