Έρευνα: Οι πολιτικοί στα social media αναστενάζουν (aud)
Πηγή: CNN Greece / Κατερίνα Ζαρταλούδη

Ενεργό ρόλο στα social media έχουν οι πολιτικοί αρχηγοί της Ελλάδας ενώ χιλιάδες είναι οι χρήστες που τους «ακολουθούν» και διαβάζουν τις αναρτήσεις τους, όπως αποτυπώνεται στην ετήσια έρευνα της εταιρείας «About People» που διενεργήθηκε από τις 1/6 έως τις 30/6. Ποιος όμως είναι ο «πολιτικός άρχοντας» των social media και ποιος ο πιο ενεργός;

Διαβάστε επίσης

Στο Facebook πιο δημοφιλής είναι ο λογαριασμός του ΣΥΡΙΖΑ ενώ τα περισσότερα posts έχει κάνει το Ποτάμι. Όσον αφορά στους πολιτικούς αρχηγούς, πιο δημοφιλής λογαριασμός είναι του Αλέξη Τσίπρα και τις περισσότερες αναρτήσεις κάνει ο Βασίλης Λεβέντης.

Και στο twitter o ΣΥΡΙΖΑ έχει τους περισσότερους followers ενώ τα περισσότερα tweets κάνει η Χρυσή Αυγή. Στους πολιτικούς αρχηγούς, πιο δημοφιλής είναι ο λογαριασμός του Αλέξη Τσίπρα, τα περισσότερα tweets τα κάνει η Φώφη Γεννηματά, ενώ περισσότερα retweets συγκεντρώνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σημειώνεται ότι δεν έχουν όλα τα κόμματα και όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί λογαριασμούς στα social media.

Αναλυτικά:

Facebook

  • Πιο δημοφιλής ο λογαριασμός του ΣΥΡΙΖΑ
  • Πτώση σε followers σε σχέση με πέρσι για ΣΥΡΙΖΑ, Ενωση Κεντρώων
  • Περισσότερα Posts έχει κάνει το Ποτάμι
  • Πιο δημοφιλής ο λογαριασμός του Α. Τσίπρα
  • Πτώση σε σχέση με πέρσι για Τσίπρα, Καμμένο
  • Περισσότερες αναρτήσεις ο Β. Λεβέντης

Twitter

  • Περισσότερους followers ο ΣΥΡΙΖΑ
  • Μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος για ΝΔ, ΠΑΣΟΚ
  • Λιγότερα Tweets σε σχέση με πέρσι όλα τα κόμματα, εκτός από ΣΥΡΙΖΑ (πιο ενεργοί η ΧΑ και το Ποτάμι)
  • Περισσότερα retweets στο λογαριασμό της ΝΔ
  • Πιο δημοφιλής ο λογαριασμός του Α. Τσίπρα. Μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο σε σχέση με πέρσι Μητσοτάκης – Τσίπρας
  • Περισσότερα tweets η Φ. Γεννηματά

-Περισσότερα retweets οι λογαριασμοί των Μητσοτάκη, Καμμένου, Τσίπρα

Δείτε εδώ την έρευνα

Τα μυστικά των social media: «Δεν χρειάζεται βομβαρδισμός μηνυμάτων αλλά σωστή χρήση»

Το CNN Greece μίλησε με τον πολιτικό αναλυτή της εταιρείας «About People», Πέτρο Ιωαννίδη, ο οποίος τόνισε τη σημασία που έχει για τους πολιτικούς η εικόνα τους στα social media αλλά προειδοποίησε για το λάθος που κινδυνεύουν να κάνουν.

«Τα τελευταία χρόνια οι πολιτικοί αρχηγοί έχουν γίνει πάρα πολύ ενεργοί και έχουν καταλάβει ότι τα social media είναι ένα απαραίτητο εργαλείο προκειμένου να έρθουν σε πιο άμεση επαφή με τον κόσμο και να επικοινωνήσουν τα μηνύματά τους στους πολίτες. Αν σκεφτούμε ότι στις ηλικίες έως 50 ετών το 80% των Ελλήνων έχει πλέον social media καταλαβαίνουμε το πόσο σημαντική είναι η παρουσία των πολιτικών αρχηγών και των κομμάτων» αναφέρει ο κ. Ιωαννίδης ωστόσο προειδοποιεί:

«Η πολύ συχνή παρουσία δεν σημαίνει ότι είναι και η ενδεδειγμένη. Σημασία έχει να έχεις μία παρουσία αλλά το να βομβαρδίζεις καθημερινά με πάρα πολλά μηνύματα τους χρήστες των social media δεν σημαίνει ότι είναι και αποτελεσματικό. Σημασία έχει να είναι το σωστό post, με τη σωστή δράση και το σωστό μήνυμα. Δεν χρειάζεται βομβαρδισμός μηνυμάτων αλλά σωστή και λελογισμένη χρήση».

Μπορεί όμως ένα post να «κάψει» έναν πολιτικό αρχηγό και το μεγάλο λάθος να του κοστίσει την ώρα της κάλπης;

«Ναι μπορεί», λέει ο πολιτικός αναλυτής, ωστόσο σημειώνει ότι «οι περισσότεροι πλέον είναι περισσότερο υποψιασμένοι, συνεργάζονται με επαγγελματίες και τα λάθη δεν είναι τόσο συχνά».

Ο κ. Ιωαννίδης εξηγεί στο CNN Greece ότι τα αποτελέσματα της μελέτης δεν είναι ενδεικτικά της τάσης του εκλογικού σώματος αλλά δείχνει πόσο κόσμο δυνητικά έχει συνομιλητής ο κάθε αρχηγός και το κάθε κόμμα.

«Όσο περισσότερους followers έχεις με τόσους περισσότερους ανθρώπους μπορείς να μιλήσεις αδιαμεσολάβητα προσπαθώντας να περάσεις το μήνυμά σου. Αυτό είναι το σημαντικό για τα social media και γι αυτό πρέπει να υπάρχει η παρουσία των πολιτικών αρχηγών και των κομμάτων. Μπορούν με ένα post να έρθουν σε άμεση επαφή με χιλιάδες κόσμο. Δείχνουν το πόσο μεγάλο ακροατήριο έχει ο καθένας και σε πόσο κόσμο μπορεί δυνητικά να φτάσει το μήνυμά του» υπογραμμίζει ο κ. Ιωαννίδης.

«Τα πολλά likes δεν έχουν ευθεία αναγωγή στην πρόθεση ψήφου. Αλλά δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι για παράδειγμα οι ΑΝΕΛ "δημιουργήθηκαν" μέσω Facebook θα μπορούσαμε να πούμε. Ή ότι όταν φτιάχτηκε το ΠΟΤΑΜΙ υπήρξε ένας "παροξυσμός" στο internet», προσθέτει.


Διαβάστε επίσης

Γκουτέρες για τα σκλαβοπάζαρα στη Λιβύη: Είναι εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας

Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού: Νόθευση του ανταγωνισμού στην αγορά διανομής Τύπου

Κάθριν Ζέτα Τζόουνς-Μάικλ Ντάγκλας: 17 χρόνια γάμου σε δύο επετειακά posts

Έρευνα για τα σκλαβοπάζαρα στη Λιβύη μετά το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του CNNi