ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Καφές – γρήγορο φαγητό: Ανεβάζουν τον πήχη των απαιτήσεων οι καταναλωτές

Καφές – γρήγορο φαγητό: Ανεβάζουν τον πήχη των απαιτήσεων οι καταναλωτές

Κριτήρια όπως η ποιότητα, η εξυπηρέτηση, το καθαρό περιβάλλον αποτελούν πλέον προτεραιότητες για τους Έλληνες καταναλωτές όταν επιλέγουν καφετέρια ή κατάστημα γρήγορου φαγητού.

Αν και η τιμή παραμένει οπωσδήποτε σημαντικό κριτήριο επιλογής, όπως και το value for money για το προϊόν που αγοράζουν, εντούτοις, σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, οι καταναλωτές δεν βάζουν την άνοδο της τιμής ως τον πρώτο λόγο που τους θα τους οδηγούσε στο να «εγκαταλείψουν» το κατάστημα από όπου παίρνουν καφέ. Αντίθετα προτάσσουν την ποιότητα και την καθαριότητα του χώρου ως σημαντικότερες αιτίες.

Συγκριμένα στην ερώτηση «τι θα σας απωθούσε/θα σας έκανε να εγκαταλείψετε το αγαπημένο σας cafe» στις απαντήσεις με σειρά κατάταξης η δημοφιλέστερη απάντηση είναι «αν χαλάσει την ποιότητα του καφέ» και ακολουθούν «αν έβλεπα ότι το μαγαζί είναι βρώμικο και απεριποίητο» και το «αγενές και αδιάφορο προσωπικό». Εάν το μαγαζί ανέβαζε τις τιμές του, ακολουθεί ως τέταρτη κατά σειρά απάντηση.

Σε ό,τι αφορά τις αλυσίδες γρήγορου φαγητού, ο κυριότερος λόγος για να εγκαταλείψουν οι καταναλωτές ένα κατάστημα είναι «αν το μαγαζί είναι βρώμικο και απεριποίητο» και ακολουθούν «εάν ανεβάσει τις τιμές του» και στο ίδιο ποσοστό «αν ανακαλύψω/διαβάσω ότι χρησιμοποιεί βλαβερά/όχι καλής ποιότητας υλικά».

Την ίδια στιγμή πάντως στα κριτήρια για να επιλέξουν εξαρχής ένα κατάστημα καφέ, οι «λογικές τιμές» βρίσκονται στην κορυφή των απαντήσεων ενώ αντίστοιχα στις αλυσίδες εστίασης προτάσσεται το: να χρησιμοποιούν «αγνά, ποιοτικά υλικά».

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα ο καφές – είτε στο χέρι, είτε σε καφετέρια- αποτελεί σχεδόν καθημερινή συνήθεια καθώς το 67% των Ελλήνων απαντά πως καθημερινά, σχεδόν καθημερινά ή 1-3 φορές τη βδομάδα επισκέπτεται κάποιο καφέ. Κυρίως μάλιστα οι άντρες σε σχέση με τις γυναίκες καθώς και οι νεαρές ηλικίες. Αντίθετα πιο αραιές είναι οι επισκέψεις σε καταστήματα γρήγορης εστίασης με την πλειονότητα (51%) να δηλώνει ότι πηγαίνει 1-2 φορές τον μήνα ή αραιότερα. Υψηλότερα σε αυτή την περίπτωση είναι τα ποσοστά στις νεαρότερες ηλικίες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ