ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Ο χάρτης του εμπορικού κέντρου της Αθήνας: «Κυριαρχούν» ένδυση και υπόδηση, κενά 1 στα 4 ακίνητα

Ο χάρτης του εμπορικού κέντρου της Αθήνας: «Κυριαρχούν» ένδυση και υπόδηση, κενά 1 στα 4 ακίνητα
INTIME

Τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης καθώς και εκείνα της εστίασης αποτελούν την πλειονότητα των εμπορικών ακινήτων στο κέντρο της Αθήνας ενώ σχεδόν ένα στα τέσσερα εμπορικά ακίνητα παραμένει κενό ή κλειστό.

Σύμφωνα με την έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών στο εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας λειτουργούν 2.426 επιχειρήσεις ενώ οι δύο κυριότερες χρήσεις των ακινήτων είναι η λιανική πώληση ειδών ένδυσης και υπόδησης σε ποσοστό 16,2% με 394 καταστήματα καθώς η παροχή υπηρεσιών εστίασης και διασκέδασης, σε ποσοστό 14,4% με 350 καταστήματα.

Την ίδια στιγμή πάντως παρατηρείται πολύ μεγάλη ποικιλία καταστημάτων λιανικού εμπορίου που καλύπτουν ευρύτατο φάσμα αγοραστικών αναγκών. Για παράδειγμα καταγράφονται 167 καταστήματα αργυροχρυσοχοΐας -κοσμημάτων - ρολογιών - μπιζού, εκκλησιαστικών ειδών και 116 καταστήματα με είδη δώρων, οικιακής χρήσης, υφάσματα, λευκά είδη και κουρτίνες.

Παράλληλα στο κέντρο της Αθήνας, μεταξύ άλλων, καταγράφηκαν 99 ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια τα οποία αποτελούν το 4,1% του συνόλου (αυξημένο από το 2,9% του 2022) καθώς και 12 πολυκαταστήματα.

Όσον αφορά στα καταστήματα εστίασης από την έρευνα προκύπτει ότι παρουσιάζουν βραχύτερο κύκλο ζωής σε σχέση με άλλες χρήσεις. Δηλαδή νέα καταστήματα εστίασης ανοίγουν ενώ υφιστάμενα κλείνουν με μεγαλύτερη συχνότητα.

Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών

Οι θεματικοί εμπορικοί δρόμοι

Ορισμένοι δρόμοι του κέντρου της πρωτεύουσας χαρακτηρίζονται από υψηλότερη συγκέντρωση εμπορικών καταστημάτων της ίδιας κατηγορίας. Μεταξύ των θεματικών εμπορικών περιοχών που επιβιώνουν, σύμφωνα με την έρευνα είναι η οδός Ερμού με καταστήματα ένδυση, υπόδησης και αξεσουάρ, με καταστήματα ένδυσης - υπόδησης, υφάσματα, και λευκά είδη η οδός Νικίου, η οδός Αγίου Μάρκου επίσης με ένδυση-υπόδηση και η οδός Βίσσης με καταστήματα που πωλούν είδη κιγκαλερίας.

Από την άλλη πλευρά, θεματικές εμπορικές περιοχές που δεν υπάρχουν πλέον είναι η οδός Δραγατσανίου όπου στο παρελθόν διέθετε καταστήματα που πωλούσαν ηλεκτρικές συσκευές ενώ «σε αποδρομή» βρίσκονται δρόμοι όπως η οδός Αθηνάς που άλλοτε στέγαζε πολλά περισσότερα καταστήματα με εργαλεία, υλικά κατασκευών και οικιακό εξοπλισμό και οι Περικλέους και Κολοκοτώνη όπου βρίσκονταν πολλά εργαστήρια Αργυροχρυσοχοΐας.

Τα άδεια καταστήματα και οι στοές

Σημαντικό ποσοστό καταστημάτων, της τάξεως του 22,9% του συνόλου παραμένουν κλειστά, κενά ή αδιάθετα. Σε αρκετά εξ αυτών, όπως επισημαίνεται γίνονται εργασίες ανακαίνισης ή μετατροπής σε τουριστικά καταλύματα ενώ άλλα είναι καταστήματα που ανήκουν σε μεγάλες ιδιοκτησίες και υπάρχουν ιδιοκτησιακές εκκρεμότητες αλλά και κτήρια τα οποία «αναμένουν» τις αποφάσεις των επενδυτών τους.

Ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν και για τις στοές του κέντρου της Αθήνας. Ενδεικτικά στη Στοά Αριστείδου οι αδιάθετοι και κενοί χώροι φτάνουν το 45,8%, στη Στοά Σοφοκλέους το 38,9% ενώ στη Στοά Λέκκα το 33,3%. Αντίθετα στη Στοά Σταδίου, στο 50% των καταστημάτων της πωλούνται κοσμήματα κι εκκλησιαστικά είδη και μόλις το 9,1% είναι κενά ή αδιάθετα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ