Γιατί οι καταναλωτές προτιμούν τα σούπερ μάρκετ της γειτονιάς
Ανανεώθηκε:
Στα μικρότερα καταστήματα σούπερ μάρκετ στρέφονται όλο και περισσότεροι καταναλωτές, εν μέσω ακρίβειας και ενώ προσαρμόζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες στα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα.
Οι πωλήσεις των καταστημάτων σούπερ μάρκετ επιφάνειας έως 400 τ.μ. καταγράφουν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε σύγκριση με τα μεσαία, μεγάλα αλλά και τα υπερ-μαρκετ, κατά τη διάρκεια του επταμήνου του έτους, με αυξητικές μάλιστα τάσεις, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI.
Συγκεκριμένα στα καταστήματα έως 400 τ.μ., τα οποία με μερίδιο 13,6% στον συνολικό τζίρο καταγράφηκε ανάπτυξη στις πωλήσεις κατά 7,9% τους πρώτους επτά μήνες του 2022. Ακολούθησαν τα υπερμάρκετ, επιφάνειας άνω των 2.500 τ.μ (με 14,2% συνεισφορά στον συνολικό τζίρο) που αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 3,7%.
Από την άλλη πλευρά, τα καταστήματα σούπερ μάρκετ από 400 έως 1000 τ.μ, με μερίδιο 34% στο σύνολο, περιορίστηκαν σε ανάπτυξη της τάξεως του 1,7% ενώ τα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ με συνεισφορά 38,3% στον συνολικό τζίρο, κατέγραψαν οριακή αύξηση 0,3%.
Εν μέσω ακρίβειας, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, αφενός οι καταναλωτές φαίνεται να επιλέγουν όλο και περισσότερο για τις εβδομαδιαίες αγορές τους, τα καταστήματα που βρίσκονται κοντά στο σπίτι τους, σε γειτονιές και συνήθως είναι μικρότερα, αφενός για να περιορίσουν τις μεγάλες αποστάσεις με το αυτοκίνητο λόγω της τιμής της βενζίνης.
Αφετέρου, στα μικρότερα καταστήματα εκτιμάται πως είναι πιο εύκολο να μην «παρασυρθούν» σε αγορές εκτός της «λίστας με τα απαραίτητα», την ίδια στιγμή άλλωστε που προσπαθούν να περιορίσουν τις αγορές τους κι ενώ το κύμα ανατιμήσεων συνεχίζεται.
Για τάση των καταναλωτών όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, να «φεύγουν» σταδιακά από τα μεσαία και μεγάλα σούπερ μάρκετ και να στρέφονται είτε στα πολύ μικρά είτε στα υπερ -μαρκετ, είχε κάνει λόγο πριν από λίγους μήνες και ο επικεφαλής του Ομίλου Μetro, Αριστοτέλης Παντελιάδης. Ο ίδιος είχε επισημάνει πως η συγκεκριμένη τάση είχε εμφανιστεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας και φαίνεται πως πλέον έχει παραμείνει στις συνήθειες των καταναλωτών.