ΧΡΗΜΑ

ΙΕΛΚΑ: 4 στους 10 αγόρασαν από το «καλάθι του νοικοκυριού»

ΙΕΛΚΑ: 4 στους 10 αγόρασαν από το «καλάθι του νοικοκυριού»
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ για τις πρώτες μέρες εφαρμογής του «καλαθιού του νοικοκυριού». ΙΝΤΙΜΕ

Το 39% των καταναλωτών έχει αγοράσει έστω μία φορά προϊόν από το «καλάθι του νοικοκυριού» το πρώτο 10ημερο εφαρμογής της πρωτοβουλίας ενώ ένας στους δύο καταναλωτές περιμένει κι άλλους κλάδους να ενταχθούν.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα του ΙΕΛΚΑ που πραγματοποιήθηκε από 8 έως 11 Νοεμβρίου 202.

Το 15% δήλωσε ότι έχει πραγματοποιήσει μία επίσκεψη, το 11% δύο επισκέψεις, το 7%, τρεις επισκέψεις και το υπόλοιπο 6%, τέσσερις επισκέψεις ή περισσότερες. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αν και η πλειονότητα του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το καλάθι, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7-10 ημέρες που υλοποιείται.

Το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65 ευρώ έναντι 93,35 ευρώ του συνόλου.

Παρά τις μικρές διαφορές, η διείσδυση του καλαθιού φαίνεται προς το παρόν να είναι μεγαλύτερη στην Αττική 42% έναντι της Θεσσαλονίκης 38% και της υπόλοιπης Ελλάδας 37%.

Όσον αφορά τις αγοραστικές τάσεις, 18% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από εκείνο που συνήθιζε να επισκέπτεται προκειμένου να βρει προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού». Το στοιχείο αυτό εκτιμάται πως είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί.

Συνολικά το 22%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι), αλλά συγχρόνως το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι όπως κρεοπωλεία και αρτοποιία.

Τέλος το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ