ΧΡΗΜΑ

Τι προβλέπει η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης για τις προσφορές

Τι προβλέπει η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης για τις προσφορές
unsplash

Οι αλλαγές, οι οποίες αφορούν στις προσφορές που θα γίνονται στο εξής στα προϊόντα που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, διευκρινίζονται από την τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης η οποία κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ της Τετάρτης, σε συνέχεια των ανακοινώσεων της κυβέρνησης την προηγούμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας.

Το πρώτο μέτρο σχετικά με τις προσφορές, εφαρμόζεται από την 10η Ιανουάριου 2024 - την ημερομηνία δηλαδή κατά την οποία ανακοινώθηκε - και θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2024. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την προς ψήφιση τροπολογία, για τα καταναλωτικά προϊόντα των επιχειρήσεων στα οποία ανακοινώνεται αύξηση τιμής, δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια κατά τη διάθεσή τους στους καταναλωτές, για χρονικό διάστημα τριών μηνών από την ημερομηνία κατά την οποία εφαρμόζεται η αύξηση τιμής.

Το δεύτερο μέτρο εφαρμόζεται από την 1η Μαρτίου 2024. Αφορά στις κατηγορίες προϊόντων που ορίζονται με την απόφαση της παρ. 8 και προβλέπει πως οι επιχειρήσεις που προμηθεύουν το λιανεμπόριο μειώνουν την αρχική τιμή, ήτοι την τιμή προ εκπτώσεων, πιστώσεων ή άλλων παροχών. Η μείωση αυτή, της αρχικής τιμής, ισούται κατ' ελάχιστον με το 30% του αθροίσματος των πιστώσεων, εκπτώσεων ή άλλων παροχών που χορηγήθηκαν στο λιανεμπόριο το έτος 2023, επί της αρχικής τιμής της 31ης Δεκεμβρίου 2023. Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας έχει ανακοινώσει ότι το συγκεκριμένο μέτρο θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες. Πρόκειται ουσιαστικά για κατηγορίες προϊόντων που έχει παρατηρηθεί ότι εμφανίζουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις και όπου οι προωθητικές ενέργειες που γίνονται έως τώρα είναι συνήθως πολύ μεγάλης διάρκειας.

Όπως επισημαίνεται στην τροπολογία, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης δύνανται να εξειδικεύονται οι κατηγορίες των προωθητικών ενεργειών, οι εκπτώσεις, πιστώσεις άλλες παροχές, οι κατηγορίες των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής, να καθορίζονται η διαδικασία του ελέγχου και της επιβολής των κυρώσεων, η κλιμάκωση των προστίμων. Με την ίδια απόφαση δύναται να μεταβάλλεται ο χρόνος έναρξης της ισχύος της του μέτρου που αφορά στη μείωση κατά 30% των πιστώσεων, εκπτώσεων και άλλων παροχών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ