ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

To marketplace του Public αλλάζει τις online αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων

To marketplace του Public αλλάζει τις online αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων

Οι Έλληνες καταναλωτές που κάνουν αγορές μέσω Διαδικτύου φθάνουν, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες έρευνες στα 3 εκατ. και ο αριθμός τους αυξάνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια. Τα ελληνικά online καταστήματα έχουν κάνει σημαντικά βήματα προόδου, όμως, μία διαφορά σε σχέση με το εξωτερικό ήταν ότι στη χώρα μας η δυνατότητα για αγορές προϊόντων που ανήκουν σε αρκετά διαφορετικές κατηγορίες μέσα από μία μόνο πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο με το Amazon.com, το site που έφερε στο προσκήνιο την έννοια του marketplace και άλλαξε τα δεδομένα στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Αντίστοιχα, στην Ελλάδα τα δεδομένα στο συγκεκριμένο χώρο όπως και στον τρόπο με τον οποίο αγοράζουν οι Έλληνες online καταναλωτές θέλουν να αλλάξουν τα Public. Η γνωστή αλυσίδα καταστημάτων ψυχαγωγίας και τεχνολογίας προχώρησε στη δημιουργία του πρώτου marketplace στην Ελλάδα, το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα μεγάλο online mall που φιλοξενεί μικρά και μεγάλα ελληνικά καταστήματα.

Ουσιαστικά, το public.gr μετατρέπεται πλέον σε έναν κορυφαίο προορισμό όσον αφορά τις online αγορές, καθώς μέσα από συνεργασίες με ελληνικά καταστήματα (αρχικά 47, αλλά πρόκειται για έναν αριθμό που θα διευρύνεται διαρκώς) η προϊοντική γκάμα του public.gr εμπλουτίζεται και οι επισκέπτες ανακαλύπτουν νέα προϊόντα και νέες κατηγορίες όπως: Βρεφικά Είδη, Είδη Σπιτιού και Smart Living, Γυμναστικής και Sports, Προσωπικής Φροντίδας, Χόμπι και Ελεύθερου Χρόνου, Αυτοκινήτου και Μηχανής, Ταξιδιού και Εποχικά.

Οι πρώτες συνεργασίες αφορούν μεταξύ άλλων σε εταιρίες όπως οι: Baby City, Blue Green, GRC TECH, Just Baby, Kiddo, Kidscom, Koolfly, Lapin House, Medisana, Mother Vision, Munchkin, One of One, Outdoor Market, Peramax, Power Force, Safe Bebe, Terramare, Tsirikos, Visual Store, Zakcret Sports, Zeus, Δημητριάδης, ενώ η ομάδα συνεργατών συνεχώς διευρύνεται.

Τα προϊόντα των συνεργαζόμενων καταστημάτων προβάλλονται μέσα στις σελίδες του public.gr, με αναφορά στο κάθε κατάστημα, με τον καταναλωτή να χρησιμοποιεί το καλάθι του ηλεκτρονικού καταστήματος των Public για την πληρωμή. Η παραγγελία αποστέλλεται από το κάθε κατάστημα.

Σύμφωνα με τα στελέχη των Public, αυτή τη στιγμή, ένα σημαντικό μέρος των αγορών που πραγματοποιούν οι Έλληνες γίνεται από sites του εξωτερικού, ενώ μπορεί κανείς να βρει τα ίδια και καλύτερα προϊόντα από εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους που προχώρησαν στη δημιουργία του marketplace, το οποίο προσφέρει μία ιδιαίτερη διευρυμένη γκάμα επιλογών στους Έλληνες online καταναλωτές.

Για τη δημιουργία του πρώτου marketplace στην Ελλάδα, τα Public συνεργάστηκαν με τη διεθνή εταιρεία Mirakl, η οποία προσφέρει μεγάλη τεχνογνωσία όσον αφορά τη δημιουργία marketplaces έχοντας συνεργαστεί με κορυφαίoυς retailers ανά τον κόσμο, όπως Best Buy, Walmart, Fnac-Darty κ.α.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Public από την αρχή της λειτουργίας τους έδωσαν μεγάλη έμφαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και έχουν δημιουργήσει μία ομάδα με πολύ μεγάλη τεχνογνωσία στο e-commerce. Ήταν από τις πρώτες εταιρίες στην Ευρώπη που το 2009 επένδυσε στην ATG ORACLE, την καλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο. Σήμερα, το public.gr αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα e-commerce sites σε Ελλάδα και Κύπρο, με την ετήσια συνεισφορά στον τζίρο της εταιρίας να ανέρχεται σε 20%, ενώ διαθέτει o οnline κατάλογος περιλαμβάνει με πάνω από 1 εκατ. προϊόντα.

Σύμφωνα με την επίσημη παρουσίαση της νέας πρωτοβουλίας, τα συνεργαζόμενα καταστήματα που θα επιλέξουν τη νέα Marketplace πλατφόρμα του public.gr, για να διαθέσουν τα προϊόντα τους, έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν - χωρίς να χρειαστεί να επενδύσουν σε online συστήματα - ένα επιπλέον ισχυρό κανάλι πωλήσεων. Σημειωτέον πως ο αριθμός των επισκεπτών το 2017 στο public.gr έφθασε στα 41 εκατ.

Σημαντικά κριτήρια για την ένταξη ενός καταστήματος στην πλατφόρμα Marketplace του public.gr αποτελούν η προϊοντική κατηγορία, η ταχύτητα εξυπηρέτησης πελατών, η συσκευασία αποστολής, η έγκαιρη αποστολή με βάσει το time promise κ.α. Στόχος των Public, όπως σημειώνουν τα στελέχη της γνωστής αλυσίδας είναι να επιτευχθούν μακροχρόνιες συνεργασίες που θα φέρουν αμοιβαία οφέλη, διατηρώντας υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης προς τους Έλληνες καταναλωτές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ