ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΗΕ: Παγκόσμια πρωτιά για την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία

ΟΗΕ: Παγκόσμια πρωτιά για την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία

O ελληνόκτητος στόλος παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο σύμφωνα με στοιχεία της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) που δόθηκαν προ ημερών στη δημοσιότητα.

Μπορεί σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω να σημείωσε σε ετήσια βάση τον Αύγουστο μείωση 1,7%, ωστόσο συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος καλά κρατεί, καθώς παρά την οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα, η Ελλάδα διατηρεί τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, με μερίδιο άνω του 16%. Ακολουθούν οι Ιαπωνία, Κίνα, Γερμανία και Σιγκαπούρη.

H Ελλάδα, με 4.017 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 279.429.790 τόνων χωρητικότητας εκτοπίσματος (dead weight tonnage - dwt), έχει μερίδιο 16,11% στον παγκόσμιο στόλο. Η Ιαπωνία ακολουθεί με μερίδιο 13,30%, η Κίνα με μερίδιο 9,08%, η Γερμανία με 7,04% και η Σιγκαπούρη με 4,84%.

Η έκθεση αναφέρει ακόμη ότι ο παγκόσμιος στόλος αυξήθηκε κατά 3,5% την 1η Ιανουαρίου 2015, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, και αυτός είναι ο χαμηλότερος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης για ένα διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας. Συνολικά, ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος αποτελείται από 89.464 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.750.000.000 τόνων χωρητικότητας εκτοπίσματος.

Με βάση τα ίδια στοιχεία, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε ελαφρά κατά τη διάρκεια του 2014, καθώς μειώθηκε ο ρυθμός παράδοσης νεότευκτων πλοίων, όπως επίσης και ο ρυθμός διάλυσης παλαιότερων.

Η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη είναι το φόρουμ του ΟΗΕ για τους τομείς του εμπορίου, της οικονομίας, της τεχνολογίας, των επενδύσεων και της αειφόρου ανάπτυξης. Οι κύριοι στόχοι του UNCTAD είναι να μεγιστοποιήσει τις ευκαιρίες για εμπόριο, επενδύσεις και ανάπτυξη των αναπτυσσόμενων χωρών και να τις βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις από την παγκοσμιοποίηση και να γίνουν μέρος της παγκόσμιας οικονομίας σε δίκαιη βάση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ