ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το επιθετικό πλάνο της Πλαίσιο Computers και οι πυλώνες της μελλοντικής ανάπτυξης

Το επιθετικό πλάνο της Πλαίσιο Computers και οι πυλώνες της μελλοντικής ανάπτυξης

Ένα αρκετά επιθετικό πλάνο ανάπτυξης μέσα στην επόμενη τριετία με επενδύσεις που συνολικά θα φθάσουν τουλάχιστον τα 40 εκατ. ευρώ έχει ξεκινήσει να υλοποιεί η Πλαίσιο Computers. Το πλάνο περιλαμβάνει από ταχύτερους ρυθμούς όσον αφορά στο άνοιγμα νέων καταστημάτων και ενίσχυση των logistics μέχρι την αξιοποίηση ευκαιριών που φθάνουν μέχρι και εξαγορά, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι η διοίκηση της γνωστής αλυσίδας δηλώνει ότι θέλει να έχει εμπλοκή ακόμη και στη διαδικασία της πώλησης της Κωτσόβολος!

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιου, Κώστας Γεράρδος κατά τη διάρκεια χθεσινής παρουσίασης σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, η εταιρεία θέλει να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που υπάρχουν από τη δημιουργία νέων καταστημάτων, την επέκταση των σημείων πώλησης οικιακών συσκευών αλλά και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αφού ανέφερε πάντως ότι δεν υπάρχει κάποιο πλάνο πώλησης, σημείωσε ότι εξετάζει όλες τις περιπτώσεις που θα μπορούσαν να φέρουν ανάπτυξη, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και εξαγοράς. Ερωτώμενος σχετικά με το θέμα της διαδικασίας πώλησης της Κωτσόβολος, ο κ. Γεράρδος επεσήμανε ότι η Πλαίσιο θέλει να είναι μέρος της συζήτησης και να χαρτογραφήσει τις παραμέτρους που υπάρχουν, αφήνοντας και εδώ ανοικτό το ενδεχόμενο κάποιας κίνησης. Βέβαια, παραδέχθηκε ότι τα επιχειρηματικά μοντέλα των δύο εταιρειών είναι αρκετά διαφορετικά, ενώ υπάρχει και το θέμα του ανταγωνισμού. Από την άλλη σημείωσε ότι η χρηματοδότηση θα μπορούσε να εξευρεθεί. Σημειώνεται πως τα ταμειακά διαθέσιμα της Πλαίσιο στο τέλος του 2022 ανέρχονταν σε 45,6 εκατ. ευρώ.

Οι πυλώνες ανάπτυξης

Το 2022 ήταν μία χρονιά που η Πλαίσιο είδε τον κύκλο εργασιών να παραμένει σταθερός στα 435 εκατ. ευρώ με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) να διαμορφώνεται στα 16 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 20% λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, όπως επισημάνθηκε. Το 2023 κινείται σε πολύ καλύτερα επίπεδα με τον κ. Γεράρδο να κάνει λόγο για αύξηση των πωλήσεων σε επίπεδα λίγο πάνω από 10%, ενώ έχουν βελτιωθεί σημαντικά και τα περιθώρια κέρδους.

Όμως, το πιο σημαντικό είναι, σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο, ότι το 2023 είναι η πρώτη χρονιά που δεν υπάρχουν «αναταράξεις» με την ελληνική οικονομία να είναι σε αναπτυξιακή τροχιά και το πολιτικό τοπίο σταθερό. Αυτός είναι και ο λόγος που η διοίκηση προχώρησε στη δημιουργία ενός πλάνου ανάπτυξης με ορίζοντα το 2030 που βασίζεται σε 6 πυλώνες με τις επενδύσεις για το χρονικό διάστημα 2023 – 2025 να ανέρχονται σε τουλάχιστον 40 εκατ. ευρώ.

Ο πρώτος πυλώνας είναι η ενίσχυση των logistics ώστε να μπορούν να καλύψουν μεγάλης κλίμακας παραγγελίες αλλά και να δώσουν τη δυνατότητα για νέες υπηρεσίες όπως είναι η παράδοση κατά παραγγελία αλλά και οι παραδόσεις σε συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια που θα δίνει ο πελάτης, όπως και οι παραδόσεις μικρού μεγέθους παραγγελιών. Οι επενδύσεις για την αναβάθμιση των αποθηκών και των υποδομών θα φθάσουν τουλάχιστον τα 14 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρθηκε, και δεν περιλαμβάνουν το ενδεχόμενο δημιουργίας μίας νέας αποθήκης, πλήρως αυτοματοποιημένης για την εξυπηρέτηση μικρότερου μεγέθους και όγκου παραγγελιών.

Στα πλάνα είναι η περαιτέρω ενίσχυση των παραγγελιών από επιχειρήσεις με την Πλαίσιο να φθάνει το 2022 να εξυπηρετεί πάνω από 300.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Ο δεύτερος πυλώνας είναι η παροχή περισσότερο προσωποποιημένης εξυπηρέτησης μέσα από όλα τα κανάλια (φυσικά και ψηφιακά) με την Πλαίσιο να σχεδιάζει σημαντικές επενδύσεις σε πληροφοριακές υποδομές και εξειδικευμένα συστήματα.

Νέα καταστήματα

Ο τρίτος πυλώνας είναι το άνοιγμα νέων καταστημάτων. Ο κ. Γεράρδος απέφυγε να γίνει πιο συγκεκριμένος όσον αφορά το πόσα νέα καταστήματα θα δημιουργηθούν, σημείωσε, όμως, ότι υπάρχει πολύς χώρος για ανάπτυξη. Υπενθυμίζεται ότι η Πλαίσιο διαθέτει 25 καταστήματα, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία βρίσκεται στην περιοχή της Αττικής και υπάρχουν αρκετά «κενά», ιδίως στην περιφέρεια και σε μεγάλες περιφέρειες όπως είναι η ανατολική Μακεδονία και η Θράκη, η Ήπειρος και η Πελοπόννησος. Πάντως, πρόσφατα η Πλαίσιο άνοιξε το δεύτερο κατάστημα της στο Ηράκλειο Κρήτης, το οποίο πηγαίνει πολύ καλά, όπως αναφέρθηκε.

Πάντως, με βάση την απάντηση του κ. Γεράρδου σε ερώτηση του CNN Greece αν ο τελικός αριθμός θα είναι πιο κοντά σε αυτόν που έχει κάποιος από τους δύο βασικούς ανταγωνιστές του (Κωτσόβολος, Public) θα πρέπει να αναμένεται ένας διπλασιασμός των καταστημάτων της Πλαίσιο τα επόμενα χρόνια.

Όσον αφορά το αν όλα τα νέα καταστήματα θα έχουν και χώρο για την πώληση μεγάλων οικιακών συσκευών, ο κ. Γεράρδος σημείωσε ότι δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί το μέγεθος των νέων σημείων και πρόσθεσε ότι σε κάθε καινούριο κατάστημα θέλουν να δοκιμάζουν πράγματα. Πάντως, οι οικιακές συσκευές κινούνται με ανοδικούς ρυθμούς (+25% το 2022) και έχουν φθάσει να αποτελούν το 12% του τζίρου αν και είναι διαθέσιμα σε μόλις 10 καταστήματα και το ηλεκτρονικό κατάστημα. Και θα είναι από τους τομείς που θα δοθεί έμφαση καθώς εκτιμάται ότι μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση των πωλήσεων της αλυσίδας.

Επίσης, στα πλάνα είναι και η επέκταση σε νέες κατηγορίες προϊόντων, κυρίως στο χώρο της ενέργειας με τους θερμοσίφωνες να είναι από τις πρώτες. Η επέκταση αυτή θα συνδυαστεί και με νέες, σχετικές υπηρεσίες.

Ο τέταρτος πυλώνας ανάπτυξης θα είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο όπου θα αξιοποιηθούν οι νέες πλατφόρμες προσωποποίησης, ενώ τα καινούρια καταστήματα θα βοηθήσουν στη βελτίωση των logistics όσον αφορά στην εξυπηρέτηση των παραγγελιών.

Ο πέμπτος πυλώνας ανάπτυξης είναι το ανθρώπινο δυναμικό με τον στόχο να είναι η αύξηση του αριθμού των εργαζομένων κατά 15% την επόμενη τριετία. Αυτή τη στιγμή η Πλαίσιο απασχολεί 1800 εργαζόμενους.

Τέλος, ο έκτος πυλώνας ανάπτυξης είναι αυτός της βιώσιμης ανάπτυξης με τον κ. Γεράρδο να σημειώνει ότι στα πλάνα είναι η περαιτέρω ενίσχυση τόσο του «πράσινου» αποτυπώματος με αύξηση των φωτοβολταϊκών και των υποδομών για ηλεκτρική φόρτιση οχημάτων όσο και του κοινωνικού αποτυπώματος της εταιρείας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ