Ένα ταξίδι στον χρόνο: Οι διακοπές στην Ελλάδα πριν το Διαδίκτυο και τα κινητά

Ο Αύγουστος ήρθε και όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η πλειονότητα των Ελλήνων ετοιμάζεται για τις καλοκαιρινές διακοπές. Οι προορισμοί είναι πολλοί, το ίδιο και τα είδη των διακοπών. Τώρα, μάλιστα, που η τεχνολογία έχει «εισβάλλει» στις ζωές μας, όλα τα ενδεχόμενα φαντάζουν πιο πιθανά, αν και σε κάποιες περιπτώσεις περισσότερο... πολύπλοκα.

Διαβάστε επίσης

Αλήθεια, πώς απολαμβάναμε τις διακοπές μας πριν από 60 χρόνια; Πώς περνούσαμε τον ελεύθερό μας χρόνο χωρίς τις «έξυπνες» συσκευές -τα γνωστά σε όλους μας πλέον smartphone- που έχουν γίνει σήμερα, ένα είδος... επέκτασης των χεριών μας;

Πολλά πράγματα, έχουν αλλάξει, αλλά σίγουρα κάποιες αξίες παραμένουν σταθερές. Τις προηγούμενες ημέρες, λοιπόν, μια πρωτότυπη και ομολογουμένως νοσταλγική καμπάνια, «κέντρισε» το ενδιαφέρον μας στο Διαδίκτυο και συγκεκριμένα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επρόκειτο, ουσιαστικά, για ένα ταξίδι στον χρόνο, μια αναδρομή στα παλιά ελληνικά Καλοκαίρια που με μεράκι και μεγάλη επιτυχία υλοποίησε ένα brand που έχει συνδεθεί όσο κανένα άλλο με την καλοκαιρινή Ελλάδα: Ο Nescafé Frappé.

Μετρώντας πολλές δεκαετίες ζωής, το ξεχωριστό αυτό προϊόν που αποτελεί μια ελληνική... πατέντα, αποφάσισε να πραγματοποιήσει ένα «πείραμα» μέσα από μια πρωτότυπη για τα ελληνικά δεδομένα ενέργεια. Αφορμή στάθηκε ο εορτασμός για τα 60 Καλοκαίρια από την ανακάλυψή του, αλλά σκοπός του εγχειρήματος ήταν να καταστεί κατανοητό το πόσο έχει αλλάξει η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων τις τελευταίες δεκαετίες.

Πόσο μεγάλες είναι, τελικά οι διαφορές; Πώς ήταν οι διακοπές των Ελλήνων πριν από 20, 30... 60 χρόνια; Πόσο πολύπλοκη είναι η ζωή μας σήμερα και τι κοινά μπορούμε να βρούμε με τους... ταξιδιώτες του παρελθόντος;

Όταν διακοπές και τεχνολογία δεν πηγαίνουν μαζί

Ο πιο απλός άμεσος και δραστικός τρόπος για να γίνει πράξη η ιδέα αυτή ήταν -φυσικά- μέσα από ένα ταξίδι στο παρελθόν. Στο πλαίσιο αυτό, ο Nescafé Frappé έφερε κοντά μια παρέα ανθρώπων την οποία και έστειλε δωρεάν για διακοπές σε ένα από τα πανέμορφα νησιά της χώρας μας. Το σημείο «κλειδί» της ενέργειας, όμως, ήταν πως κανένας από τους συμμετέχοντες δεν πήρε μαζί του κάποιο τεχνολογικά εξελιγμένο προϊόν. Smartphone, iPhone, tablet, laptop, GPS και γενικά, το Διαδίκτυο, έμειναν... εκτός αποσκευών!

Με έναν χάρτη της Ελλάδος στο χέρι, τα απαραίτητα «σύνεργα» για την ετοιμασία του αγαπημένου τους Nescafé Frappé, ένα ραδιόφωνο με μπαταρίες για να ακούν τη μουσική τους και αναλογικές φωτογραφικές μηχανές, ξεκίνησαν το ταξίδι τους. Φυσικά, έπρεπε να βρουν τον προορισμό τους χωρίς τη βοήθεια του Ίντερνετ και να κάνουν την κράτηση για το πλοίο και το ξενοδοχείο με τον παλιό, παραδοσιακό, τρόπο: Μέσω τηλεφώνου.

2

 

Οι νέοι αποφάσισαν να ταξιδέψουν στην Σκόπελο και από τη στιγμή που μπήκαν στο καράβι, οι κινήσεις τους άρχισαν να καταγράφονται και να μεταδίδονται live από τα social media και για την ακρίβεια, μέσα από το Instagram και το Snapchat.

Έτσι, όσοι είχαν την περιέργεια να ταξιδέψουν στον χρόνο, μπορούσαν να βλέπουν «ζωντανά» την ιστορία να εκτυλίσσεται από την οθόνη των κινητών τους. Μια «αντίθεση» η οποία οπωσδήποτε μας παρακίνησε να παρακολουθήσουμε τις συγκεκριμένες ιστορίες.

3

Η ενέργεια «μαγνήτισε» πολλούς ακόμη χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αποδεικνύοντας ότι οι «αληθινές» καμπάνιες, μπορούν να έχουν πραγματική επιτυχία. Απρόβλεπτο, «ζωντανό», καλοκαιρινό και κυρίως, ελληνικό, ένα «πείραμα» που έφερε το παρελθόν στο σήμερα και αντίστροφα.

Έπειτα, λοιπόν, από τις live ιστορίες στο Instagram και το Snapchat, σειρά είχαν το Facebook και το YouTube του Nescafé. Στα εν λόγω social media, μπορεί να παρακολουθήσει κανείς τις... τεχνολογικά απαλλαγμένες διακοπές της παρέας αλλά και τις «δοκιμασίες» και τις αποστολές που χρειάστηκε να περάσει. Σε αυτές, μεγάλο ρόλο διαδραμάτισε -όπως ήταν επόμενο- η μνήμη. Διότι σε αντίθεση με τη σημερινή εποχή όπου οι «έξυπνες» συσκευές πρωτοστατούν, οι άνθρωποι στο παρελθόν έπρεπε να απομνημονεύουν... αριθμούς, ημερομηνίες και πολλές πληροφορίες.

Τι μάθαμε ταξιδεύοντας στον χρόνο

Όπως συμβαίνει με κάθε ιστορία, έτσι και από τη συγκεκριμένη βγάλαμε κάποιο συμπέρασμα. Ποιο ήταν αυτό; Ότι παρά το γεγονός πως η ζωή ήταν πιο μπερδεμένη χωρίς την τεχνολογία, υπήρχε μία μορφή επικοινωνίας τόσο προηγμένη, αποτελεσματική και ελεύθερη, που ακόμη και σήμερα παραμένει αξεπέραστη.

Το σίγουρο είναι πως ο Nescafé Frappé κατάφερε να μας εκπλήξει ευχάριστα αυτό το Καλοκαίρι, όπως άλλωστε έκανε και τα προηγούμενα... 59. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το όνομά του έχει ταυτιστεί, πλέον με την ελληνική κουλτούρα. Ακόμη κι αν έχουν περάσει συνολικά 60 χρόνια από την ημέρα που «ανακαλύφθηκε» στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης από έναν εργαζόμενο στο περίπτερο της Nestlé, παραμένει μια από τις σταθερές αξίες του ελληνικού, κλασικού Καλοκαιριού.

Το «μυστικό» του φαίνεται πως κρύβεται στην απλότητα. Διότι όπως και το 1957, έτσι και σήμερα, το μόνο που χρειάζεται κανείς για να απολαύσει τον αγαπημένο του Nescafé frappé είναι ένα σέικερ, ένα καλαμάκι και λίγο παγωμένο νερό. Κάθε γουλιά και ένα ταξίδι στον χρόνο και το ατέλειωτο μπλε της καλοκαιρινής Ελλάδας...


Διαβάστε επίσης

Coffee Break: Η ιστορία του πιο απολαυστικού διαλείμματος

Anytime Buy The Mile: Εσύ που χρησιμοποιείς λίγο το αυτοκίνητό σου, ασφαλίσου έξυπνα και οικονομικά!

Η «Ενέργεια Αλληλεγγύης» της VISA και των τραπεζών, «ανάσα» για πολλές ΜΚΟ

«Στηρίζω και Εγώ»: Το Lipton για 3η συνεχή χρονιά στη μάχη ενάντια στον καρκίνο του μαστού