ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η κρουαζιέρα «πιάνει λιμάνι» στη Θεσσαλονίκη

Η κρουαζιέρα «πιάνει λιμάνι» στη Θεσσαλονίκη
Tο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - ΙΝΤΙΜΕ

Σε «κρυφό χαρτί» για την οικονομία και το τουριστικό προφίλ της Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται η κρουαζιέρα, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος ως προς τον αριθμό των αφίξεων αλλά και μεταξύ των προτιμήσεων των επισκεπτών.

 

Ενδεικτικό της κατακόρυφης ανόδου που καταγράφεται στην πόλη είναι το γεγονός ότι για φέτος έχουν ήδη επιβεβαιωθεί 60 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 17 πέρυσι. Αντίστοιχα, ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη είναι ότι τα κρουαζιερόπλοια άρχισαν να «πιάνουν λιμάνι» στη Θεσσαλονίκη νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και συγκεκριμένα στις 5 Φεβρουαρίου με την άφιξη του «Viking Sea». Αντίστοιχα, το τελευταίο για φέτος κρουαζιερόπλοιο, το «Viking Venus», θα «δέσει» στις 22 Δεκεμβρίου, γεγονός που σημαίνει πως η Θεσσαλονίκη είναι πλέον 12μηνος προορισμός για κρουαζιερόπλοια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Μια εξίσου σημαντική εξέλιξη είναι πως πλέον το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μετατραπεί σε Home-Port, γεγονός που σημαίνει πως είτε κρουαζιέρες εκκινούν από τη Θεσσαλονίκη είτε επισκέπτες εκκινούν την κρουαζιέρα τους από την πόλη. Μια εξέλιξη που συνδυάζεται και με την αναβάθμιση του αεροδρομίου Μακεδονία, καθώς το μεγάλο «στοίχημα» είναι οι συνδυασμένες μεταφορές, με τους επισκέπτες να έρχονται αεροπορικώς και να επιβιβάζονται εν συνεχεία στα κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα, ακόμα μεγαλύτερα οφέλη προκύπτουν από τους επισκέπτες που επιλέγουν και να μείνουν κάποιες ημέρες στην πόλη, είτε πριν, είτε μετά την κρουαζιέρα.

Έτσι, προκύπτει σημαντικό όφελος και για γειτονικούς προορισμούς, καθώς -ήδη σήμερα- μια σειρά από επισκέπτες πραγματοποιούν μονήμερες εκδρομές, συνδράμοντας οικονομικά στην ανάπτυξη όχι μόνο της Θεσσαλονίκης αλλά και ευρύτερα της περιοχής.

Αντίστοιχα με το αεροπλάνο, σημαντική ώθηση στην κρουαζιέρα δίνουν και οι επισκέπτες που έρχονται στην πόλη μέσω οδικών αξόνων. Καθώς μάλιστα προχωρούν μια σειρά από έργα υποδομής, όπως για παράδειγμα η Εγνατία Οδός, η πρόσβαση θα γίνεται ακόμη πιο εύκολη και κατ’ επέκταση θα αυξάνεται ο αριθμός όσων επιλέγουν την πόλη ως προορισμό επιβίβασης σε κρουαζιερόπλοια.

Ενδιαφέρον και από νέες εταιρείες

Η θετική πορεία της Θεσσαλονίκης τους τελευταίους μήνες αλλά και οι προοπτικές για τα επόμενα χρόνια έχουν «ανοίξει την όρεξη» για εταιρείες κρουαζιέρες που πλέον δείχνουν σαφώς πιο έντονο ενδιαφέρον για την πόλη, είτε ως ενδιάμεσος σταθμός αλλά και ως home port για κρουαζιερόπλοια. Έτσι, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, τα νούμερα αναμένεται να αυξηθούν κατακόρυφα την επόμενη διετία, με τον στόχο για το 2023 να φτάνει ακόμα και τα 100 κρουαζιερόπλοια σε ετήσια βάση.

Την ίδια στιγμή και παράλληλα με τη διεθνή κρουαζιέρα, αυξάνονται και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις με μια σειρά από νησιά, ενισχύοντας το σχετικό προφίλ της πόλης. Ήδη φέτος λειτούργησε η σύνδεση με τα νησιά των Σποράδων με ταχύπλοο σκάφος, ενώ αντίστοιχες σκέψεις υπάρχουν για το βόρειο Αιγαίο. Απώτερος στόχος είναι οι επισκέπτες να μπορούν να αξιοποιήσουν το λιμάνι της πόλης για να επισκεφθούν προορισμούς στο Αιγαίο αλλά και ευρύτερα στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, κάτι που αναμένεται να γίνει πράξη μέσα στην επόμενη διετία, ανεβάζοντας επίπεδο για τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό.

Δείτε το αφιέρωμα του CNN Greece στην 86η ΔΕΘ εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ