ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενίσχυση του ΑΕΠ και νέες θέσεις εργασίας μπορεί να προσφέρει η υιοθέτηση ψηφιακής στρατηγικής

Ενίσχυση του ΑΕΠ και νέες θέσεις εργασίας μπορεί να προσφέρει η υιοθέτηση ψηφιακής στρατηγικής
Eurokinissi-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ)

Την ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 4,9 με 7,6 δισ. ευρώ μέχρι το 2021 αλλά και τη δημιουργία τουλάχιστον 50.000 νέων θέσεων εργασίας μπορεί να προσφέρει η υιοθέτηση μίας ολοκληρωμένης ψηφιακής στρατηγικής από τη χώρα μας.

Αυτό είναι από τα βασικά συμπεράσματα μελέτης που πραγματοποίησε η Accenture σε συνεργασία με τον ΣΕΒ, η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί σε συνέδριο που διοργανώνει στις 11-12 Μαΐου ο ΣΕΒ με θέμα τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας. Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση του συνεδρίου ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Θεόδωρος Φέσσας η μελέτη περιλαμβάνει επίσης προτάσεις για 60 δράσεις σε υποδομές και δεξιότητες, σε 11 κλάδους της οικονομίας και στο κράτος που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ενίσχυση αυτής της στρατηγικής. «Τώρα που, επιτέλους, φαίνεται να μπαίνει το νερό στ' αυλάκι, ως προς τη σταθερότητα της ελληνικής οικονομίας, είναι καιρός μιλήσουμε για το αύριο και το πως δημιουργούμε ανάπτυξη στη χώρα. Ο ΣΕΒ πράττει ακριβώς αυτό» σημείωσε ο κ. Φέσσας.

Κύριος στόχος του συνεδρίου είναι να προσδιοριστεί ο απαιτούμενος Οδικός Χάρτης και οι προϋποθέσεις, προκειμένου η χώρα μας να ανταποκριθεί στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής και να πετύχει τη μετάβασή της σε μια ανταγωνιστική ψηφιακή οικονομία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Accenture, η αποκαλούμενη ψηφιακή οικονομία αντιστοιχούσε το 2016 στο 16% του ελληνικού ΑΕΠ, ήτοι περίπου 29 δισ. ευρώ.

Παρουσιάζοντας τα βασικά σημεία της μελέτης ο κ. Κυριάκος Σαμπατακάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Accenture Greece, δήλωσε: «με βάση τη διεθνή εμπειρία της Accenture σε σύνθετα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας ενός κράτους ή μιας επιχείρησης οδηγεί νομοτελειακά σε πολλαπλασιαστικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Σε συνεργασία με τον ΣΕΒ, διαμορφώσαμε ένα εθνικό ψηφιακό όραμα και μια συνολική ψηφιακή στρατηγική, η οποία στηρίζεται σε 4 αλληλένδετους πυλώνες. Η δέσμευση, ο βαθμός, η ταχύτητα και ο συντονισμός ανταπόκρισης όλων των εμπλεκομένων μερών προς την κατεύθυνση αυτή θα κρίνει τον επιτυχή ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Η πρόκληση είναι σίγουρα μεγάλη, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί την απαρχή ενός συναρπαστικού ταξιδιού με προοπτική και μέλλον».

Οι 4 πυλώνες είναι:

- Υλοποίηση των βασικών προαπαιτούμενων

- Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Κράτος 2.0

- Δημιουργία Εθνικών Κλαδικών Δράσεων σε τομείς ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος

- Δημιουργία Ελληνικού Ψηφιακού Κόμου με διεθνή παρουσία

Όσον αφορά τις προτεινόμενες δράσεις σε αυτές περιλαμβάνονται:

- Εφαρμογή της ενιαίας ψηφιακής αναγνώρισης ( eID ) και καθιέρωση της ψηφιακής υπογραφής

- Παροχή στοχευμένων και οριζόντιων φορολογικών κινήτρων

- Απλούστευση του ρυθμιστικού πλαίσιου αδειοδότησης ευρυζωνικών δικτύων σταθερής και κινητής

- Απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, και στενή διασύνδεση με την παραγωγή, ιδιαίτερα για τις πολυτεχνικές σχολές

- Εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία για το άνοιγμα και την επαναχρησιμοποίηση των δημόσιων δεδομένων, και μία πολιτική ανοιχτών δεδομένων που διευκολύνει το επιχειρείν

- Δημιουργία Ελληνικού Κόμβου Καινοτομίας εστιασμένου στην ανάλυση δεδομένων μεγάλου όγκου (big data ενός analytics)

- Συμφωνίες - πλαίσιο εξωτερικής ανάθεσης (outsourcing ) για ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου

- Συνεργασία της πολιτείας και του ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την ενίσχυσή τους με ψηφιακά skills

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ψηφιακής Οικονομίας του ΣΕΒ και μέλος του ΔΣ κ. Μιχάλης Τσαμάζ επισήμανε: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας, της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας είναι για τον ΣΕΒ εθνική προτεραιότητα. Για να χαράξουμε την πορεία μας προς τα εμπρός, έπρεπε πρώτα να δούμε πού βρίσκεται η χώρα σήμερα και τι πρέπει να κάνουν όλες οι παραγωγικές δυνάμεις για να μην χάσουμε το τρένο της ψηφιακής εποχής. Αυτό κάναμε με τη μελέτη που εκπονήσαμε. Είναι πλέον σαφές ότι η χώρα χρειάζεται ένα ψηφιακό άλμα. Μέσα στην επόμενη τετραετία χρειάζονται ρεαλιστικά βήματα και συγκεκριμένη στρατηγική για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για αυτό το άλμα. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε μέχρι το 2030 να είναι η Ελλάδα μεταξύ των ώριμων ψηφιακά χωρών».

Σε τοποθέτησή του ο κ. Μιχάλης Στασινόπουλος, Πρόεδρος της Επιτροπής Βιομηχανίας και Μεταποίησης και μέλος του ΔΣ του ΣΕΒ επισήμανε: «Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας ήταν η κατεύθυνση που τις τελευταίες δεκαετίες ακολούθησε η βιομηχανία όσο της επέτρεπαν οι δυνατότητες της. Τα οφέλη της εφαρμογής της έγιναν γρήγορα ορατά με τη μορφή μεγαλύτερης παραγωγικότητας, καλύτερης ποιότητας, χαμηλότερου κόστους, μεγαλύτερης συνέπειας και άλλων σημαντικών παραμέτρων ανταγωνιστικότητας. Στις μέρες μας, μιλώντας για βιομηχανία 4.0, εννοούμε μια πραγματική επανάσταση εμβάθυνσης και συνδυασμού τεχνολογιών που δίνει πολύ σημαντικές νέες δυνατότητες στη παραγωγή, στην ανάπτυξη της καινοτομίας, και τελικά στην βιωσιμότητα της βιομηχανίας μας στη διεθνή αγορά. Επίσης μια πολύ σημαντική επίδραση που έχει η βιομηχανία 4.0 στην οικονομία είναι ο 'εκδημοκρατισμός' του παραγωγικού οικοσυστήματος λόγω της συνεχούς σημαντικής μείωσης του κόστους εφαρμογής των νέων τεχνολογιών. Τώρα μικρότερες (αλλά και μεγαλύτερες) εταιρείες μπορούν να παράγουν και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους με εργαλεία που λίγα χρόνια πριν ήταν προνόμιο πολύ μεγαλύτερων οργανισμών. Η στενή παρακολούθηση, από τις επιχειρήσεις και το κράτος, του σύγχρονου μοντέλου παραγωγής με τη χρήση των τελευταίων τεχνολογιών, και η προώθηση τους στη παιδεία και τη κοινωνία μπορεί να συνδράμει πολύ σημαντικά στην ανάπτυξη σε όλους τους τομείς της οικονομίας».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ