Απίστευτο αλλά το πρώτο μοντέλο της Honda ήταν το μινι ημιφορτηγό T-360

Η Honda είναι μια από τις λίγες εταιρείες που είναι άμεσα συνδεδεμένες με την υψηλή τεχνολογία και τις επιδόσεις, ενώ η εμπλοκή της στα οχήματα που μπορούν να έχουν και μια επαγγελματική διάσταση εξαντλείται σε ένα αγροτικό στις ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης

Το περίεργο και για αυτό άξιο λόγου και αναφοράς είναι ότι η ιστορία της ως κατασκευαστής αυτοκινήτων ξεκίνησε με ένα επαγγελματικό όχημα. Πιο συγκεκριμένα, έχοντας ο ιδρυτής της Soichiro Honda πάρει την απόφαση πέρα από τις μοτοσυκλέτες και τα μηχανήματα ισχύος να ασχοληθεί και με τα αυτοκίνητα, παρουσίασε το 1963 ένα μικρό ημιφορτηγό ή πικ-απ αν προτιμάτε, το Τ-360.

Η συγκεκριμένη επιλογή μπορεί να δείχνει σήμερα περίεργη αλλά τότε ήταν απόλυτα δικαιολογημένη, μιας και εκείνη την εποχή η Ιαπωνία προσπαθούσε ακόμα να ορθοποδήσει από τις καταστροφές που είχε αφήσει πίσω του ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Οπότε η ζήτηση για αυτού του είδους τα «αυτοκινητάκια», που σήμερα μοιάζουν με παιδικά παιχνίδια, ήταν μεγάλη και η εμπορική επιτυχία μέχρι ενός σημείου δεδομένη.

Βέβαια η Honda αποφάσισε να εμπλακεί στη συγκεκριμένη κατηγορία με το δικό της ιδιαίτερο τρόπο, που έδινε έμφαση στην τεχνολογική πρωτοπορία. Έτσι το T-360 διέθετε έναν τετρακύλινδρο και τετράχρονο κινητήρα μόλις 360 κυβικών, ο οποίος είχε διπλό επικεφαλής εκκεντροφόρο, στοιχείο που όπως και το όριο στροφών στις 9.000 σ.α.λ. χαρακτήριζε τα σούπερ σπορ μοντέλα της εποχής και όχι μόνο, και απέδιδε ούτε λίγο ούτε πολύ 30 ίππους. Σχεδόν το διπλάσιο δηλαδή από ένα αντίστοιχο σύνολο της Subaru εκείνη την εποχή, ενώ η ειδική ισχύς του των 83 ίππων ανά λίτρο είναι υψηλή ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα των ατμοσφαιρικών συνόλων.

Φυσικά το συγκεκριμένο σύνολο δεν είχε εξελιχθεί για ένα μικρό ημιφορτηγό αλλά για ένα εξίσου μικροσκοπικό ρόουντστερ το S360, που θεωρήθηκε πως δεν είχε εμπορικό ενδιαφέρον και για αυτό μπήκε για λίγο στα συρτάρια της εταιρείας για να επιστρέψει μετά από λίγο καιρό, με μεγαλύτερο κινητήρα 500 κυβικών, ως S500.

Ενδιαφέρον είναι πως ο λιλιπούτειος τετρακύλινδρος στο Τ-360 ήταν τοποθετημένος κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνοδηγού προκειμένου να μην κλέβει χώρο από την καρότσα, κάτι που αποδεικνύει πως η Honda ήταν ευθύς εξαρχής μια εταιρεία που έδινε ιδιαίτερα σημασία στην τεχνολογική πρωτοπορία και τις έξυπνες λύσεις αλλά και στη λεπτομέρεια.


Διαβάστε επίσης

O 1.600 diesel του Honda Civic είναι πλέον από τους πιο καθαρούς στον κόσμο

Γιατί το νέο Honda Civic Type R έχει τριπλή εξάτμιση;

Honda CR-V: Με κορυφαίους χώρους και πλήρη γκάμα

Το καινούργιο Honda Civic Type R είναι και πάλι ο προσθιοκίνητος βασιλιάς του Nuerburgring