Η GLA είναι αναμφίβολα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα που έχει παρουσιάσει η Mercedes τα τελευταία χρόνια. Και αυτό φυσικά δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση της δημοτικότητας των SUV της συγκριμένης κατηγορίας αλλά κυρίως στο ότι αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση.

Διαβάστε επίσης

Από όποια πλευρά και αν τη δει κανείς και αρχής γενομένης από την εξωτερική της εμφάνιση, η οποία είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Ειδικά μετά την πρόσφατη ανανέωσή της που χάρη στις επιτυχημένες αλλαγές στη μάσκα και τους προφυλακτήρες έχει ένα ακόμα πιο εμφατικό στυλ. Αισθητικής φύσης αλλαγές έχουν γίνει και σε άλλα σημεία του αμαξώματός της, που τονίζουν ακόμα περισσότερο την επιτυχημένη σχεδίαση του αμαξώματός της.

Η GLA είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, κάνει σαφή την προέλευση και την καταγωγή της και έχει τη δική της ιδιαίτερα έντονη προσωπικότητα. Δεν μοιάζει με κανένα άλλo SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας, ενώ ταυτόχρονα είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμική, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσάς της έχει την εντυπωσιακή τιμή του 0,28.

Στη σύγχρονή της εικόνα συμβάλλουν και οι διαθέσιμοι φουλ LED προβολείς, ενώ LED χρησιμοποιούνται και στα πίσω φώτα. Το σύστημα Multilevel των τελευταίων προσαρμόζει τη φωτεινότητά τους στις επικρατούσες κάθε φορά εξωτερικές συνθήκες, έτσι ώστε και να γίνονται πιο εύκολα αντιληπτά και να μην ενοχλούν όσους ακολουθούν.  

Αυτό όμως δεν είναι το μόνο high tech στοιχείο εξοπλισμού της GLA, καθώς μπορεί να διαθέτει από το Hands Free Access, την ηλεκτρική 5η πόρτα που ανοίγει και κλείνει με την κίνηση του ποδιού αυξάνοντας σημαντικά την πρακτικότητα μέχρι την κάμερα των 360 μοιρών. Η οποία δείχνει στον οδηγό μια πλήρη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο ειδικά πέρα από την άσφαλτο.

To εσωτερικό του SUV της Mercedes είναι μοντέρνο και νεανικό, ξεχωριστό από πλευράς design και πολυτελές, άνετο και με πολλές δυνατότητες προσωποποίησης, με την βοήθεια των ολοκληρωμένων πακέτων εξοπλισμού αλλά και των μεμονωμένων στοιχείων της ολοκληρωμένης λίστας των εξτρά.

Αυτό πάντως που προσέχει κανείς ευθύς εξαρχής είναι η κομψή και ευανάγνωστη ελεύθερη οθόνη των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που αποτελεί το κέντρο ελέγχου του συστήματος infotainment. Η GLA διαθέτει όλες τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης της Mercedes.

Στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεών της περιλαμβάνεται η Ενεργητική Υποβοήθηση Πέδησης ή Active Brake Assist, που αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό όταν δεν υπάρχει επαρκής απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Αν ο τελευταίος δεν ανταποκριθεί έχει τη δυνατότητα να επιβραδύνει αυτόματα τη GLA προκειμένου να αποτρέψει τη σύγκρουση είτε για να περιορίσει σημαντικά τις συνέπειές της.   

Στάνταρ είναι και το Attention Assist, με το οποίο αντιμετωπίζεται η κούραση που έχει σα συνέπεια την υπνηλία, που αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες ατυχημάτων σε παγκόσμια κλίμακα. Το συγκεκριμένο σύστημα λοιπόν μπορεί να ανιχνεύσει αναλύοντας τη συμπεριφορά του οδηγού σημάδια κόπωσης, ενώ στη συνέχεια τον προτρέπει να κάνει μια στάση προκειμένου να αναλάβει. 

Στη συνταγή επιτυχίας της GLA συμβάλλει και η πλήρης γκάμα των κινητήρων της, βενζίνης και πετρελαίου, αλλά και οι δυνατότητες επιλογής μεταξύ της κίνησης στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς.

Οι εκδόσεις βενζίνης της ξεκινούν με την GLA 180 που κινείται από τον τετρακύλινδρο turbo των 1.595 κυβικών και των 122 ίππων, ενώ ο ίδιος κινητήρας στην GLA 200 αποδίδει 156 ίππους. Και στις δύο μπορεί να συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT των 7 σχέσεων που πέρα από εξαιρετική άνεση στην οδήγηση εξασφαλίζει ακόμα καλύτερες επιδόσεις (GLA 180: 0-100 σε 8,7 δεύτερα, τελική ταχύτητα 200 χλμ./ ώρα), καθώς και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου (μέση κατανάλωση από 5,6 έως 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 από 131 έως 135 γραμμάρια το χιλιόμετρο).

Η GLA 220 4MATIC των 2.000 κυβικών και των 184 ίππων είναι αποκλειστικά τετρακίνητη και αυτόματη, ενώ στην GLA 250 (2.000 κυβικά, 211 ίπποι) η κίνηση μεταδίδεται είτε στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή αυτόματου με 7 είτε σε όλους τους τροχούς αποκλειστικά σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο.

Ο βασικός κινητήρας πετρελαίου είναι ο επίσης τετρακύλινδρος των 1.461 κυβικών και των 109 ίππων της GLA 180 d, που διακρίνεται για την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωσή της, ιδιαίτερα δε αν το κιβώτιο της είναι το αυτόματο 7G-DCT. Σε αυτήν την περίπτωση χρειάζεται μόλις από 3,9 έως 4,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με τις αντίστοιχες εκπομπές CO2 να κυμαίνονται από 103 έως 109 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ανεβαίνοντας σε κυβικά υπάρχει η GLA 200 d (2.143 κυβικά και 136 ίπποι), που είναι είτε προσθιοκίνητη είτε τετρακίνητη και αποκλειστικά αυτόματη, ενώ αποκλειστικά αυτόματη είναι η GLA 250 d, ανεξάρτητα από τον αριθμό των κινητήριων τροχών της.

Το επιστέγασμα της γκάμας της GLA είναι η Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC, που αφενός κινείται από το πιο ισχυρό -381 ίπποι- δίλιτρο σύνολο παγκοσμίως και αφετέρου είναι από τα πιο γρήγορα SUV που μπορεί να αγοράσει κανείς, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Και αυτό γιατί χρειάζεται μόλις 4,4 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα. Στην επίτευξη αυτής της επίδοσης συμβάλλει και το ειδικά εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT DCT, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα.

Η Mercedes GLA ξεκινά από τις 27.850 ευρώ για την GLA 180 και από τις 34.110 ευρώ για την GLA 180 d.


Διαβάστε επίσης

F1: Φινάλε στη σεζόν με νίκη του Μπότας στο Αμπού Ντάμπι

Με τη Mercedes GLE θα ανακαλύψετε έναν άλλο κόσμο

H Mercedes A-Class είναι πιο μπροστά από την εποχή της

Η καινούργια Mercedes A-Class έχει εντυπωσιακό ψηφιακό εσωτερικό και βάση στα 1.400 κυβικά