Κάθε εταιρεία έχει ένα μοντέλο το οποίο είναι ο προπομπός, αυτό που εγκαινιάζει αισθητικές και τεχνολογικές αλλαγές, αυτό που δίνει τον τόνο και για τα υπόλοιπα της γκάμας και βέβαια αυτό που χτίζει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα και το κύρος της μάρκας. Είναι η ναυαρχίδα της γκάμας, το μοντέλο αναφοράς αν προτιμάτε.

Διαβάστε επίσης

Στην περίπτωση της Volvo το μοντέλο αυτό είναι χωρίς αμφιβολία το μεγάλο της SUV, το XC90, που εισήγαγε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της η οποία αποδείχθηκε ευθύς εξαρχής ιδιαίτερα επιτυχημένη. Και αυτό γιατί κατορθώνει να συνδυάσει έτσι τις απλές, minimal γραμμές της πάντα ξεχωριστής Σκανδιναβικής προσέγγισης ώστε να προκύπτει ένα άμεσα αναγνωρίσιμο αμάξωμα με έντονο χαρακτήρα και classy προσέγγιση.

Στα ιδιαίτερα γνωρίσματά του η επιβλητική μάσκα και οι σχετικά στενοί προβολείς με τα LED φώτα ημέρας που παραπέμπουν στον ήρωα της Σκανδιναβικής μυθολογίας Thor και το σφυρί του. Εξίσου χαρακτηριστικά και τα πίσω φώτα που το καθιστούν αναγνωρίσιμο και το βράδυ, ενώ ενδιαφέρον είναι πως παρά την τονισμένη off road εικόνα του η αεροδυναμική του είναι εξαιρετική. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,29 είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας και μεταξύ άλλων συμβάλλει στην διατήρηση ενός ιδιαίτερα χαμηλού επιπέδου θορύβου στο εσωτερικό του.

Αυτό βέβαια είναι κάτι το αναμενόμενο σε ένα μεγάλο, premium SUV αλλά το XC90 και διακρίνεται ιδιαίτερα σε αυτόν τον τομέα και τονίζει έτσι ακόμα περισσότερο την πολυτελή διάσταση του εσωτερικού του. 

Φυσικά και εδώ η προσέγγιση είναι η minimal Σκανδιναβική, που αποφεύγει τον πρόσκαιρο ενθουσιασμό και τονίζει την διαχρονικότητα και την απλότητα, σε συνδυασμό με μια εικόνα υψηλής τεχνολογίας. Η μεγάλη αλά tablet οθόνη των 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αποτελεί βασικό αισθητικό στοιχείο του εσωτερικού του XC90, ενώ ταυτόχρονα το σύστημα infotainment Sensus του οποίου αποτελεί το κέντρο ελέγχου, είναι το καλύτερο της κατηγορίας. Χάρη στην γρήγορη απόκριση, το έξυπνο και απλό μενού και τις εφαρμογές (apps) που μπορεί να κατεβάσει κανείς, ενώ οι λειτουργίες που χρειάζονται συνεχώς είναι πάντα διαθέσιμες, ανεξάρτητα από τις ενδείξεις που κυριαρχούν κάθε φορά στην οθόνη.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε το high end ηχοσύστημα της Bower & Wilkins με το οποίο μπορεί να εξοπλιστεί το XC90.

Ψηφιακός, 12 ιντσών, είναι και ο πίνακας οργάνων, ενώ η αίσθηση πολυτέλειας (στάνταρ οι δερμάτινες επενδύσεις) και οι δυνατότητες εξατομίκευσης συνδυάζονται με άνετους χώρους μέχρι και για 7 -το XC90 είναι διαθέσιμο και με μια 3η σειρά καθισμάτων η οποία μπορεί να φιλοξενήσει και ενήλικες με ύψος έως και 1,70- μεγάλο χώρο αποσκευών και βέβαια πλήρη εξοπλισμό.

Σε ότι αφορά την άνεση, τη διασύνδεση smartphones και βέβαια την ασφάλεια -πρόκειται για ένα από τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα παγκοσμίως με κορυφαία βαθμολογία και φυσικά 5 αστέρια από τον οργανισμό EuroNCAP- και τα συστήματα υποβοήθησης, τομείς στους οποίους η Volvo είναι ο πρωτοπόρος. Έτσι στο XC90 πολλά από τα ιδιαίτερα εξελιγμένα και αποτελεσματικά συστήματα της σουηδικής εταιρείας περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό αποτελώντας επιμέρους στοιχεία της «ομπρέλας» συστημάτων ασφαλείας της Volvo που ονομάζεται Intelli Safe. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει τόσο στο σύστημα της αυτόματης στάθμευσης, όσο και στο Pilot Assist. Το ημι-αυτόνομο σύστημα οδήγησης, που αναλαμβάνει τα πάντα μέχρι τα 130 χλμ./ ώρα αρκεί ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Έτσι το σύστημα «νοιώθει» πως αν τυχόν παραστεί ανάγκη μπορεί ανά πάσα στιγμή να αναλάβει τον έλεγχο. Σε κάθε άλλη περίπτωση στρίβει, επιταχύνει και επιβραδύνει το αυτοκίνητο, ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας με τον οδηγό απλά να παρακολουθεί, αντιλαμβανόμενος το τιμόνι να στρέφεται και τα πάντα να γίνονται με έναν τρόπο σχεδόν μαγικό με απόλυτη ακρίβεια και ασφάλεια. 

Το Pilot Assist είναι από τα κορυφαία συστήματα του είδους του, όπως κορυφαία είναι και η οδική συμπεριφορά του XC90, ειδικά παρουσία της (εξτρά) πνευματικής ανάρτησης, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη και αποτελεσματική πέρα από την άσφαλτο. Εκεί αλλά και σε όλες τις μετακινήσεις, είτε στην εθνική οδό, είτε στο δευτερεύον οδικό δίκτυο και φυσικά μέσα στην πόλη, ο οδηγός του μεγάλου, πολυτελούς SUV της Volvo θα εκτιμήσει την άνεση που του προσφέρει αλλά και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Στάνταρ είναι και η εξελιγμένη τετρακίνηση που εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης κάτω από όλες τις συνθήκες και σε συνδυασμό με όλους τους κινητήρες της γκάμας. Οι οποίοι ανήκουν στη νέα, high tech γενιά Drive E της σουηδικής εταιρείας και είναι όλοι τετρακύλινδροι, υπερτροφοδοτούμενοι 2.000 κυβικών.

Το σύνολο πετρελαίου είναι ο D5 των 235 ίππων με τα δύο turbo που διαθέτει και το πρωτοποριακό σύστημα Power Pulse, το οποίο στην ουσία εξαλείφει κάθε υστέρηση στην απόκριση και εξασφαλίζει ακόμα πιο γρήγορες ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ). Από στάση το XC90 D5 χρειάζεται 7,8 δεύτερα για να φτάσει τα 100 χλμ./ ώρα και έχει τελική ταχύτητα 220 χλμ./ ώρα. Ακόμα πιο γρήγορο (0-100 χλμ./ ώρα σε 6,5 δεύτερα, τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα) είναι το XC90 Τ6, με τους 320 ίππους που αποδίδονται απόλυτα γραμμικά και ομαλά με τη βοήθεια τόσο μηχανικού υπερσυμπιεστή (Kompressor) όσο και κλασικού turbo καυσαερίων.

Η κορυφαία έκδοση του XC90 είναι η πιο ισχυρή και γρήγορη, αλλά ταυτόχρονα η πιο οικονομική από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου και η πιο φιλική ως προς το περιβάλλον.

Πρόκειται για την T8 Twin Engine, που κινείται από ένα υβριδικό σύνολο που το απαρτίζουν ο τετρακύλινδρος βενζίνης των 2.000 κυβικών και των 320 ίππων και ένας ηλεκτροκινητήρας 87 ίππων. Έτσι η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 407 ίππους και τα 640 Nm, με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ ώρα να είναι υπόθεση μόλις 5,6 δευτερολέπτων. Την ίδια στιγμή η επίσημη μέση κατανάλωση είναι τα εντυπωσιακά 2,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, στα οποία αντιστοιχούν εκπομπές CO2 μόλις 49 γραμμαρίων το χιλιόμετρο

Το XC90 T8 Twin Engine μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά για έως και 45 χιλιόμετρα, ενώ είναι κορυφαίο και σε ότι αφορά την πολυτελή του διάσταση. Έτσι ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου του είναι από κρύσταλλο Orrefors, η πνευματική ανάρτηση είναι στάνταρ, ενώ στάνταρ είναι και οι 7 θέσεις.

To Volvo XC90 είναι διαθέσιμo σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Momentum, Inscription και το σπορ R- Design -για το T8 Twin Engine υπάρχει και το υπερ-πολυτελές και αποκλειστικά 4θέσιο Excellence- και οι τιμές του ξεκινούν από τις 75.354 ευρώ για το D5 Momentum των 235 ίππων.


Διαβάστε επίσης

Η Volvo θα δώσει στην Uber δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα για αυτόνομη οδήγηση

Volvo V40 Cross Country: έξω από τα συνηθισμένα

Δείτε πώς το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος της Volvo σώζει σαν από θαύμα τη ζωή ενός παιδιού

Το πρώτο μοντέλο της ανεξάρτητης Polestar είναι ένα εντυπωσιακό υβριδικό κουπέ με 600 άλογα