ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Πόσα χρήματα έχανε η GM από κάθε ηλεκτρικό Opel Ampera-E και τι πρόβλημα απέκτησε η PSA;

Αυτοκίνητο: Πόσα χρήματα έχανε η GM από κάθε ηλεκτρικό Opel Ampera-E και τι πρόβλημα απέκτησε η PSA;

Τα ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτου μας απασχολούν ήδη και θα μας απασχολήσουν ακόμα περισσότερο στο μέλλον, όμως μέχρι να καθιερωθούν ως ο βασικός τρόπος κίνησης των αυτοκινήτων μας θα περάσουν ακόμα αρκετά χρόνια.

Μέχρι να λυθούν διάφορα θέματά τους, με κυρίαρχα την αυτονομία και το κόστος τους, ενώ και τα δύο έχουν να κάνουν με τις μπαταρίες και την εξέλιξή τους. Σήμερα, με την υπάρχουσα τεχνολογία τα EV (Electric Vehicles) και ακριβά είναι, οπότε δύσκολα στην αγορά τους ειδικά αν δεν υπάρχουν κρατικές επιδοτήσεις και δεν αποφέρουν κέρδη στους κατασκευαστές τους.

Πολλές φορές μάλιστα οι τελευταίοι χάνουν και χρήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ομολογουμένως ενδιαφέρον ηλεκτρικό μοντέλο της Opel, το Ampera-E -είναι ίδιο με το Chevrolet Bolt που κυκλοφορεί στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Για το οποίο αποκαλύφθηκε πως για κάθε ένα που πουλιόταν η General Motors, η αμερικάνικη πολυεθνική στην οποία ανήκε μέχρι το καλοκαίρι η Opel, έχανε το ποσό των 10.000 ευρώ.

Αυτό το στοιχείο έχει προβληματίσει ιδιαίτερα τους νέους ιδιοκτήτες της γερμανικής εταιρείας (και της βρετανικής Vauxhall), το γαλλικό όμιλο της PSA (Peugeot, Citroen, DS Automobiles και πλέον και Opel). Και αυτό γιατί κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την εξαγορά της Opel το Ampera-E έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη θετική τελική απόφαση των Γάλλων, μιας και θα βοηθούσε σημαντικά στην επίτευξη των καινούργιων και ιδιαίτερα αυστηρών ορίων εκπομπής ρύπων που θα ισχύσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τώρα ο όμιλος της PSA γνωρίζοντας το κόστος για την εταιρεία της παρουσίας στη γκάμα του Ampera-E θα πρέπει να αποφασίσει αν θα το διατηρήσει χάνοντας σημαντικά ποσά ή αν θα το αποσύρει προκειμένου να μην έχει επιπλέον ζημιές. Στη δεύτερη περίπτωση υπάρχει όμως ο κίνδυνος να μην μπορέσει να ικανοποιήσει τις νέες προδιαγραφές και να αναγκαστεί να καταβάλει υψηλά πρόστιμα.

Φαύλος κύκλος λοιπόν το ηλεκτρικό Ampera-E για το γαλλικό όμιλο, ο οποίος, παρόλο που δεν έχει επιβεβαιωθεί κάτι επίσημα, σκέφτεται να στραφεί ενάντια στη GM διεκδικώντας τα μισά και πλέον χρήματα από τα περίπου 1,3 δις ευρώ που κατέβαλε για την απόκτηση της Opel.

Η GM μέχρι πρότινος και η PSA τώρα δεν είναι οι μόνες που έχουν θέματα με το κόστος των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων. Ο ισχυρός άντρας του ομίλου FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Sergio Marchionne είχε δηλώσει πρόσφατα πως αναγκάζονται να έχουν ηλεκτρικά μοντέλα ακριβώς λόγω των προδιαγραφών εκπομπής ρύπων, ενώ στο παρελθόν είχε παρακαλέσει το κοινό να μην αγοράζει το ηλεκτρικό 500 προκειμένου η εταιρεία του να μην χάνει χρήματα σε κάθε ένα που πουλιέται.

Επίσης και η Tesla που θεωρείται πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση δεν είχε μέχρι στιγμής ούτε μια κερδοφόρο χρήση, ενώ πολύ ειδικοί θέτουν υπό αμφισβήτηση τη βιωσιμότητα και το μέλλον της.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ