Το κλισέ θέλει την ομάδα που κερδίζει να μην αλλάζει και στον τομέα του αυτοκινήτου. Τουλάχιστον ριζικά και αυτή τη λογική ακολούθησε και η BMW με την καινούργια και 3η κατά σειρά γενιά της X3, που παρουσιάστηκε επίσημα και στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης

Η νέα Χ3 λοιπόν έχει διατηρήσει τις επιτυχημένες βασικές γραμμές της προκατόχου της, αλλά από εκεί και πέρα έχει εκσυγχρονιστεί αισθητά. Με μια πιο εμφατική μάσκα, με περισσότερο ανάγλυφο στο αμάξωμά της, παρουσιάζοντας μια συνολικά πιο δυναμική εικόνα. Με μεγαλύτερες ζάντες -18 ίντσες πλέον η στάνταρ διάσταση- με διπλές απολήξεις για την εξάτμιση και με έναν off road προσανατολισμό που και πάλι είναι τονισμένος και συμβάλλει στον προσδιορισμό του συνολικού της στυλ.

Όπως ακριβώς η εξωτερική της εμφάνιση έχει προσαρμοστεί στα τελευταία δεδομένα των SUV της BMW, έτσι και το εσωτερικό της design ακολουθεί το πιο πρόσφατο στυλ των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Με μια ελεύθερη και όχι ενσωματωμένη οθόνη αφής 10,3 ιντσών στο ταμπλό, οι λειτουργίες της οποίας μπορούν να ελεγχθούν και με χειρονομίες και με το εξτρά ψηφιακό πίνακα οργάνων να τονίζει και άλλο τη high tech διάσταση.

Μαζί με τις πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, τα πολλά συστήματα υποβοήθησης, στα οποία περιλαμβάνει και αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης. Από κει και πέρα η ποιότητα είναι πολύ καλή, η αίσθηση πολυτέλειας τονισμένη -σε αυτό συμβάλλει και η στάνταρ επένδυση του ταμπλό από δερματίνη καλή ποιότητας- οι δυνατότητες προσωποποίησης μεγάλες (υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα xLine, Luxury Line και Μ Sport Package καθώς και μια μεγάλη λίστα με εξτρά) και οι χώροι κάτι παραπάνω από άνετοι. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές του, μιας και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 550 έως τα 1.600 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων που είναι διαιρούμενα και μάλιστα σε τρία τμήματα (40:20:40). Φυσικά υπάρχει και η επιλογή της ηλεκτρικής πίσω πόρτας, όπως και αυτή των «ακουστικών» σύμφωνα με τη BMW πλευρικών κρυστάλλων που μειώνουν και άλλο το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα.

Γενικά η Χ3 είναι ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο αυτοκίνητο, τόσο σε ότι αφορά και το θόρυβο από τους κινητήρες της ή τους αεροδυναμικούς (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,29) που κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα όσο και το επίπεδο άνεσης από την ανάρτησή της. Εδώ οι επιλογές είναι συνολικά 3, η στάνταρ, η σπορ και η Μ (δεν υπάρχει επιλογή πνευματικής ανάρτησης), ενώ ακόμα και η πρώτη εξασφαλίζει περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος και σε συνδυασμό με το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης, ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και σπορτίφ δυναμικό προφίλ.

Χάρη και στην ιδανική κατανομή βάρους του 50:50 αλλά και τη στάνταρ τετρακίνηση, που εξασφαλίζει σε κάθε περίπτωση απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα πρόσφυσης. Πρόκειται για την τελευταία γενιά του συστήματος xDrive της BMW, που υπό κανονικές συνθήκες κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 38:62 στους δύο άξονες, ενώ η διακύμανση είναι από 100:0 έως 0:100. Όταν υπάρχει δηλαδή η ανάγκη μπορεί καθολικά η ροπή να καταλήγει στους τροχούς είτε τους εμπρός είτε του πίσω άξονα.

BMW X3 2018 17A

Σύγχρονη σχεδίαση, high tech περιβάλλον και εξοπλισμός, πολύ καλή ποιότητα, άνετοι χώροι και δυνατότητες προσωποποίησης για το εσωτερικό της νέας BMW X3. Πηγή: Γιώργος Καραγιωργάκης

Στάνταρ είναι και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων που και στην X3 συνδυάζεται ιδιαίτερα καλά, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας την στην περιοχή γύρω από τα Καλάβρυτα, με τον κινητήρα πετρελαίου των 2.000 κυβικών και των 190 ίππων της xDrive20d. Η οποία αναμένεται να είναι η πιο δημοφιλής έκδοση στη χώρα μας.

Ο diesel των 2.000 κυβικών είναι ελαστικός από χαμηλά, δεν πιέζεται από τα 1.750+ κιλά του 5θυρου αμαξώματος -σε σχέση με την προηγούμενη γενιά το βάρος έχει μειωθεί κατά 55 κιλά- είναι όπως προαναφέραμε αρκούντως πολιτισμένος -το ότι δεν ακούγεται ιδιαίτερα στο εσωτερικό οφείλεται και στην πολύ καλή ηχομόνωση της X3- εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 8,0 δεύτερα, τελική ταχύτητα 213 χλμ./ ώρα), έχει επίσημη μέση κατανάλωση από 5,0 έως 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 από 132 έως 142 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ο top diesel, προς το παρόν, είναι ο 6κύλινδρος σε σειρά των 3.000 κυβικών και των 265 ίππων της xDrive30d, ενώ η γκάμα βενζίνης περιλαμβάνει τις xDrive20i και xDrive30i, στις οποίες ο τετρακύλινδρος Twinturbo των 2.000 κυβικών αποδίδει 184 και 252 ίππους αντίστοιχα. Κορυφαία X3 είναι η M40i, που είναι το πρώτο μοντέλο M Performance στην ιστορία της X3 και φυσικά διαφοροποιείται και οπτικά. Κινείται από τον 6κύλινδρο σε σειρά των 3.000 κυβικών, που για την περίσταση αποδίδει 360 ίππους την επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 4,8 δεύτερα (τελική ταχύτητα 250 χλμ./ ώρα).

Οι τιμές της νέας BMW X3 ξεκινούν από τις 58.130 ευρώ για την xDrive20i και από τις 59.900 ευρώ για την xDrive20d.


Διαβάστε επίσης

Το «ΒΜW Exclusive Christmas After Work Event» της Σπανός ΑΕ ήταν το γεγονός της εορταστικής περιόδου

Αυτοκίνητο: BMW X3, δείτε τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ της προηγούμενης και της νέας γενιάς

Αυτοκίνητο: H BMW ανανέωσε το i8 και πρόσθεσε και μια έκδοση Roadster

Η BMW επεκτείνει τη χρήση δύο turbo στους κινητήρες πετρελαίου της