ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H Mitsubishi επανέρχεται με το Eclipse Cross, ένα ενδιαφέρον SUV 1.500 κυβικών και 163 ίππων

H Mitsubishi επανέρχεται με το Eclipse Cross, ένα ενδιαφέρον SUV 1.500 κυβικών και 163 ίππων

Τα τελευταία χρόνια και ειδικά στα μέρη μας επικρατούσε στην ουσία μια σιγή ασυρμάτου γύρω από τη Mitsubishi. Αυτό όμως πλέον αλλάζει, μιας και η ιαπωνική εταιρεία βλέποντας τις τάσεις και τις εξελίξεις και εκμεταλλευόμενη την ομολογουμένως μεγάλη παράδοσή της στα SUV δηλώνει εκ νέου το παρόν με ένα ενδιαφέρον μοντέλο, το Eclipse Cross.

H επιλογή του ονόματος Eclipse ως πρώτο συνθετικό της συνολικής επωνυμίας του μοντέλου δεν είναι φυσικά τυχαία, μιας και έτσι ονομαζόταν το ιδιαίτερα επιτυχημένο -ειδικά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού- σπορ μοντέλο της μάρκας. Με τον τρόπο αυτό υποδηλώνεται και ο σπορ προσανατολισμός του Eclipse Cross, που οπτικά τείνει και στα κουπέ SUV.

Το πιο σημαντικό εδώ είναι πως το νέο Mitsubishi των 4,405 μέτρων έχει δική του υπόσταση και δικό του στυλ, το οποίο προσδιορίζεται πέρα από όλα τα άλλα και από την εμφατική του μάσκα με το αρκετό χρώμιο. Ταυτόχρονα κατορθώνει να δείχνει πιο upper class και πιο ακριβό από ότι είναι στην πραγματικότητα.

Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές της μάρκας, που πλέον ανήκει στον όμιλο Renault Nissan, προτίμησαν να μείνουν πιστοί στο παραδοσιακό στυλ των Mitsubishi, με τις γενικά αυστηρές αλλά άμεσα αποδεκτές γραμμές, τα ποιοτικά υλικά και την απροβλημάτιστη εργονομία. Η απαραίτητη σήμερα high tech διάσταση εξασφαλίζεται τόσο από την οθόνη στο κέντρο του ταμπλό και την επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, όσο και από την πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, τις ολοκληρωμένες δυνατότητες διασύνδεσης smartphones αλλά και την παρουσία στοιχείων όπως το HUD.

Από πλευράς χώρων ακόμα και 5 επιβάτες θα μετακινηθούν με άνεση, ενώ το μετακινούμενο κατά 200 χιλιοστά πίσω κάθισμα εξασφαλίζει κάποια ευελιξία ως προς τη διαμόρφωση. Αν το ζητούμενο είναι ο μεγαλύτερος χώρος για τα πόδια όσων κάθονται πίσω η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 341 λίτρα. Αν προτιμότερη είναι η μεγιστοποίηση του χώρου αποσκευών στην 5θέσια διάταξη η τιμή διαμορφώνεται στα 448 λίτρα, ενώ σε κάθε περίπτωση η μεγαλύτερη χωρητικότητα, με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα, ανέρχεται σε 1.136 λίτρα.

MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 20a

Στο εσωτερικό του Eclipse Cross οι παραδοσιακά πιο αυστηρές γραμμές των Mitsubishi συνδυάζονται πολύ καλά με τη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Πηγή: Boris Pilipenko

Πέρα όμως από ενδιαφέρουσα εμφάνιση και καινούργιο, άκαμπτο πλαίσιο, που πριμοδοτεί πέρα από την παθητική ασφάλεια και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, το Eclipse Cross έχει και έναν καινούργιο κινητήρα βενζίνης. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο turbo 1.500 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους, κινεί είτε τους εμπρός είτε όλους τους τροχούς -στην τελευταία περίπτωση συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT με 8 προκαθορισμένες σχέσεις- εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 10,5 δεύτερα, τελική ταχύτητα 205 χλμ./ ώρα για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις) και όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το νέο Mitsubishi για αρκετά χιλιόμετρα είναι αρκετά ελαστικός από χαμηλά και δεν προβληματίζεται από το βάρος των 1.425 κιλών του πεντάθυρου αμαξώματος.

Έτσι το νέο ιαπωνικό SUV ταξιδεύει σβέλτα και οικονομικά (επίσημη μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα), παρουσιάζοντας ταυτόχρονα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, καλή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά και ελαφρώς αυξημένους αεροδυναμικούς θορύβους στις μεγάλες ταχύτητες. Ενδιαφέρον είναι πως στην τετρακίνητη έκδοσή του υπάρχουν, πέρα από το S-AWC που βελτιώνει ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τρία προγράμματα οδήγησης, τα Auto, Snow και Gravel. Όταν έχει επιλεγεί το πρώτο και όταν υφίσταται ανάγκη στους πίσω τροχούς μπορεί να καταλήξει μέχρι και το 55% της διαθέσιμης ροπής, ποσοστό που φτάνει το 60% στο Gravel (ακριβής μετάφραση χαλίκι, αλλά γενικά η συγκεκριμένη επιλογή είναι για χώμα).

Το νέο Mitsubishi Eclipse Cross είναι διαθέσιμο ως δικίνητο με τα επίπεδα εξοπλισμού Inform και Invite Plus και τιμές που ξεκινούν από τις 24.900 ευρώ. Η τετρακίνητη και αυτόματη έκδοσή του, με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Intense Plus, ξεκινά από τις 35.950 ευρώ, πάντα σε συνδυασμό με τον κινητήρα βενζίνης των 1.500 κυβικών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ