ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτό το αυτοκίνητο, η Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, θεωρείται το πιο πολύτιμο στον κόσμο

Αυτό το αυτοκίνητο, η Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, θεωρείται το πιο πολύτιμο στον κόσμο

Οι πρώτες θέσεις στην κατάταξη των πιο ακριβών αυτοκινήτων του κόσμου, που είναι φυσικά κλασικά μοντέλα με μεγάλη ιστορία, με ενδεχόμενα διάσημους αρχικούς κατόχους και κατασκευασμένα ελάχιστες φορές, μονοπωλούνται από μοντέλα της Ferrari.

Ωστόσο αυτό που θεωρείται το πλέον πολύτιμο αυτοκίνητο του κόσμου δεν προέρχεται από τη διάσημη ιταλική εταιρεία, αλλά από τη Mercedes. Πρόκειται για ειδική 300 SL, που ουσιαστικά έχει κατασκευαστεί μια και μοναδική φορά και δεν πωλείται. Ίσως και για αυτό και να του ανήκει ο άτυπος τίτλος που προαναφέραμε. Ας δούμε όμως από την αρχή την ιστορία του, η οποία ξεκινά ουσιαστικά το 1955. Τη χρονιά που θεωρείται κομβική για τη Mercedes και την αγωνιστική της παρουσία.

Κι αυτό γιατί η γερμανική εταιρεία έχει θριαμβεύσει στο Mille Miglia εκείνης της χρονιάς, με τη θρυλική 300 SLR και οδηγούς τους διάσημους Stirling Moss και Juan Manuel να τερματίζουν άνετα στις δύο πρώτες θέσεις. Λίγους μήνες μετά, στις 11 Ιουνίου της ίδια χρονιάς, επήλθε η καταστροφή με το τρομακτικό ατύχημα στο Le Mans που στοίχισε τη ζωή 83 ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 180.

Μετά από το τραγικό αυτό συμβάν η Mercedes αποχώρησε από τους αγώνες για να επιστρέψει μετά από 34 ολόκληρα χρόνια το 1989. Λόγω της απόφαση αυτής της γερμανικής εταιρείας περίσσευαν δύο πλαίσια, που θα αποτελούσαν τη βάση για τα αγωνιστικά της επόμενης χρονιάς.

Τα δύο αυτά αυτοκίνητα τελικά κατασκευάστηκαν, δεν πήραν φυσικά μέρος σε αγώνες ενώ το ένα το χρησιμοποιούσε ο τότε επικεφαλής της εξέλιξης των μοντέλων της μάρκας και μέχρι πρότινος και του αγωνιστικού τμήματος Rudolf Uhlenhaut, ο οποίος μάλιστα του έδωσε και το όνομά του: 300 SLR Uhlenhaut Coupe.

Στην ουσία πρόκειται για ένα Project One (το hyper car της Mercedes με το υβριδικό σύστημα πρόωσης των μονοθεσίων της στη Φόρμουλα 1) της εποχής, μια Φόρμουλα 1 για χρήση σε δημόσιους δρόμους. Με κινητήρα τον αγωνιστικό 8κύλινδρο της W196, που είχε ανέβει από τα 2.500 στα 3.000 κυβικά, απέδιδε 302 ίππους και εξσφάλιζε την εξωπραγματική για εκείνη την εποχή τελική ταχύτητα των 290 χλμ./ ώρα. Μάλιστα λέγεται πως ο ίδιος ο Uhlenhaut, που ήταν εξαιρετικός οδηγός, είχε καλύψει την απόσταση των 230 χιλιομέτρων από τη Στουτγκάρδη μέχρι το Μόναχο σε λίγο πάνω από μια ώρα.

Σήμερα η 300 SLR Uhlenhaut Coupe, που ξεχωρίζει από τις απλές 300 SLR κυρίως από την εισαγωγή αέρα στο καπό της, βρίσκεται στο μουσείο της Mercedes στη Στουτγκάρδη και όπως προαναφέραμε δεν πωλείται.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ