ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στο νέο, πιο upper class Fiat 500X τα πάντα είναι καινούργια

Στο νέο, πιο upper class Fiat 500X τα πάντα είναι καινούργια

Στο νέο, πιο upper class Fiat 500X τα πάντα είναι καινούργια, από την εμφάνιση μέχρι τους κινητήρες.

Συνήθως η ανανέωση ενός μοντέλου κινείται σε περιορισμένα πλαίσια, φρεσκάροντας απλά την εικόνα του και αυξάνοντας σε ένα βαθμό το εύρος της γκάμας του. Στην περίπτωση όμως του 500X η Fiat δεν περιορίστηκε σε ένα περιορισμένο facelift.

Αντίθετα τόλμησε, δείχνοντας και την εμπιστοσύνη της στο κόνσεπτ του επιτυχημένου SUV της, να το αναβαθμίσει συνολικά και ριζικά. Τόσο ριζικά που το νέο 500X είναι το πρώτο μοντέλο της που θα κινείται από την ολοκαίνουργια και high tech γενιά κινητήρων με την ονομασία FireFly, που περιλαμβάνει υπερ-τροφοδοτούμενα σύνολα βενζίνης 1.000 και 1.300 κυβικών.

To 500Χ θα είναι και πάλι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, την κομψή Urban που ταιριάζει απόλυτα στο αστικό περιβάλλον και την πιο δυναμική και περιπετειώδη Cross, με τα ακόμα πιο έντονα off road χαρακτηριστικά. Και στις δύο έχουν επανασχεδιαστεί οι προφυλακτήρες -στην Cross έχουν αλλάξει και οι προστατευτικές ποδιές- κάτι που σε συνδυασμό με την επίσης καινούργια διαμόρφωση των LED φώτων ημέρας έχει σαν αποτέλεσμα ένα ακόμα πιο μοντέρνο, χαρακτηριστικό και νεανικό παρουσιαστικό με μοναδική σχεδιαστική υπογραφή.

Το ίδιο συμβαίνει και με τα στάνταρ πίσω φώτα LED που λόγω της φωτεινότητάς τους αυξάνουν σημαντικά και το επίπεδο της ασφάλειας, κάτι που ισχύει και για τους προαιρετικούς Full-LED προβολείς, το φως των οποίων είναι παραπλήσιο με το ημερήσιο. Έτσι και τα μάτια δεν κουράζονται και τα αντικείμενα γίνονται μέχρι και 4 δεύτερα πιο γρήγορα αντιληπτά -κάτι που αντιστοιχεί σε μια απόσταση 100 μέτρων.

Ριζικά ανανεωμένο και αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του νέου 500X, που πλέον διαθέτει ένα νέας σχεδίασης τιμόνι και έναν ολοκαίνουργιο πίνακα οργάνων με τρία στρογγυλά όργανα που συνδυάζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ιταλική σπορ παράδοση με τις σύγχρονες τάσεις. Και αυτό γιατί στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει μια ευκρινής οθόνη 3,5 ιντσών στην οποία προβάλλονται όλες οι πληροφορίες που είναι απαραίτητες για τον οδηγό.

Στο κέντρο του επίσης ανανεωμένου ταμπλό υπάρχει η υψηλής ανάλυσης οθόνη των 7,0 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πλοήγησης/infotainment U-Connect HD LIVE, που μεταξύ άλλων διαθέτει δυνατότητα φωνητικών εντολών και υποστηρίζει τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto. Επίσης τα eco:Drive και my:Car δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να παρακολουθεί τον τρόπο που οδηγεί προκειμένου να περιορίσει την κατανάλωση και συνολικά τα λειτουργικά έξοδα του αυτοκινήτου.

Η high tech πλευράς του νέου 500Χ ολοκληρώνεται από το υπερπλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Στάνταρ είναι το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το Speed Advisor που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα στα νόμιμα όρια, καθώς και το σύστημα διόρθωσης πορείας (Lane Assist), που διορθώνει αυτόματα την πορεία του οχήματος αν αυτό ακούσια τείνει να αποκλίνει από τη λωρίδα του.

Οι εκδόσεις Cross διαθέτουν το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης με επιπλέον το Safety Distance Manager (μειώνει αυτόματα την προκαθορισμένη ταχύτητα όταν πλησιάζει σε προπορευόμενο όχημα και επιταχύνει εκ νέου μόλις υπάρξει η δυνατότητα -λειτουργεί πάνω από τα 30 χλμ./ώρα), την αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των φώτων, το σύστημα επόπτευσης τυφλού σημείου (Blind Spot Alert) και αυτό του αυτόνομου φρεναρίσματος (Autonomous Emergency Brake).

Hi-tech είναι και οι καινούργιοι, πλήρως αλουμινένιοι κινητήρες που καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 6/D-TEMP, χάρη και στο φίλτρο μικρο- σωματιδίων που διαθέτουν. Χαρακτηρίζονται από την μεγάλη ισχύ και ροπή τους σε συνδυασμό με την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία. Παράλληλα το επίπεδο θορύβου τους είναι 20% πιο χαμηλό σε σχέση με diesel ανάλογης απόδοσης και προσφέρουν 20% πιο οικονομική λειτουργία σε σχέση με τους προκατόχους τους.

Ο πρώτος κινητήρας της γενιάς FireFly είναι ο τρικύλινδρος turbo -με στροβιλοσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης(waste gate)- των 1.000 κυβικών. Αποδίδει 120 ίππους και 190 Nm ροπής στις μόλις 1.750 σ.α.λ. και κινεί τους εμπρός τροχούς του 500Χ, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε 10,9 δεύτερα και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ ώρα. Όσο για την κατανάλωσή του κυμαίνεται από τα 5,8 έως τα 6,0 λίτρα, ενώ οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 είναι από 133 έως 139 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ο μεγαλύτερος τετρακύλινδρος των 1,3 λίτρων αποδίδει 150 ίππους και 270 ροπής, ενώ κινεί και αυτός τους εμπρός τροχούς, αλλά μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις.

Τέλος, χωρητικότητας 1.600 κυβικών είναι ο turbo diesel κινητήρας τεχνολογίας MultiJet II, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους - 320 Νm ροπής και διαθέτει και επιλεκτικό καταλύτη SCR. Οι μηχανικοί της Fiat έδειξαν και εδώ το ταλέντο τους συνδυάζοντάς τα δύο συστήματα μείωσης ρύπων σε μια μονάδα για ακόμα καλύτερη απόδοση και μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως για όλες οι εκδόσεις του νέου Fiat 500X που συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο αυτό προσφέρεται δωρεάν, σύμφωνα με την ισχύουσα προωθητική ενέργεια. Το νέο Fiat 500X συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, προνομιακό επιτόκιο 2,9% ενώ οι τιμές ξεκινούν από τις 16.900 ευρώ.