ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Mazda έκανε το MX-5 ένα πολύ όμορφο κουπέ με αναδιπλούμενη οροφή

Η Mazda έκανε το MX-5 ένα πολύ όμορφο κουπέ με αναδιπλούμενη οροφή

Έκδοση με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή του Mazda MX-5, του αυτοκινήτου που εκεί γύρω στο 1990 αναγέννησε στην κυριολεξία την κλάση των ρόουντστερ, υπήρχε και στην προηγούμενη γενιά του. Έτσι η παρουσίαση μιας αντίστοιχης εκδοχής και του σύγχρονου και πολύ ενδιαφέροντος μοντέλου θα ήταν απλά η λογική εξέλιξη, αν η ιαπωνική εταιρεία δεν έκανε την έξυπνη κίνηση αλλάζοντας εμφανώς την εικόνα του.

To ΜΧ-5 RF λοιπόν, το RF σημαίνει Retractable Fastback, κουπέ με αναδιπλούμενη οροφή σε (πολύ) ελεύθερη απόδοση, δεν μοιάζει, από τη μέση και πίσω, με το ρόουντστερ και αυτό γιατί στην ουσία είναι targa, μιας και διαθέτει και πίσω κολώνες. Οι οποίες μετακινούνται μεν -ηλεκτρικά φυσικά- μαζί με το κάλυμμα του χώρου που αντιστοιχεί στη διπλωμένη οροφή, προς τα πάνω, στη συνέχεια όμως επανέρχονται μετατρέποντας το μικρό ιαπωνικό μοντέλο σε κουπέ.

Σε ένα όμορφο ομολογουμένως κουπέ με χαρακτηριστική εμφάνιση, που πράγματι είναι κάτι διαφορετικό από την πιο μινιμάλ και hard core έκδοση με τη μαλακή οροφή. Το open air προκύπτει και εδώ μέσα σε λίγα δεύτερα, ενώ η σκληρή οροφή ανοιγοκλείνει ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται, αρκεί η ταχύτητά του να μην ξεπερνά τα 10 χλμ./ ώρα.

MAZDA MX 5 RF 17

Η διαδικασία ανοίγματος αλλά κλεισίματος της σκληρής αναδιπλούμενης οροφής γίνεται ηλεκτρικά και διαρκεί λίγα δεύτερα ακόμα και όταν το MX-5 κινείται με λιγότερα από 10 χλμ./ ώρα. Πηγή: Mazda

Η παρουσία της, μαζί με το μηχανισμό που υποστηρίζει τη διαδικασία -το όλο σύστημα είναι κατασκευή της Webasto- προσθέτει στο συνολικό βάρος ακόμα 40 κιλά, κάτι που όμως δεν επηρεάζει στην ουσία τα δυναμικά χαρακτηριστικά μιας και το MX-5, με βάρος κοντά στα 1.000 κιλά, είναι από τα πιο ελαφριά σύγχρονα μοντέλα. Παράλληλα δεν επηρέαζει και το πορτμπαγκάζ και αυτό είναι κάτι που έχει τη δική του σημασία από τη στιγμή που η χωρητικότητά του έτσι κι αλλιώς δεν ξεπερνά τα 130 λίτρα.

Όπως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό, ενώ ίδιοι είναι και οι κινητήρες. Το βασικό σύνολο είναι ο τετρακύλινδρος των 1.500 κυβικών και των 130 ίππων, ενώ ο μεγαλύτερος των 2.000 κυβικών φτάνει τους 160. Ενδεικτικό του προσανατολισμού του RF προς την άνεση είναι η ύπαρξη εδώ και ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Το Mazda MX-5 RF δεν είναι μόνο πιο άνετο είναι και πιο ακριβό σε σχέση με το κλασικό ρόουντσερ. Το επιπλέον κόστος του στην Κεντρική Ευρώπη είναι της τάξης των 2.000 ευρώ, με αποτέλεσμα να ξεκινά περίπου από τις 25.000 ευρώ. Στην Ελλάδα είναι άγνωστο πότε θα το δούμε. Επίσημα τουλάχιστον, μιας και η Mazda εξακολουθεί να μην εκπροσωπείται στη χώρα μας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ