ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Nέο Opel Astra: Άλμα προς τα εμπρός

Nέο Opel Astra: Άλμα προς τα εμπρός
OPEL

Το νέο Astra, που συνεχίζει την παράδοση της Opel στη κατηγορία C στην οποία δίνει το παρόν από το 1936, είναι δικαίως το ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016, καθώς η γερμανική εταιρεία ξεκίνησε στην ουσία από ένα λευκό κομμάτι χαρτί, σχεδιάζοντας και εξελίσσοντας ένα μοντέλο προσαρμοσμένο όχι μόνο στις ανάγκες του σήμερα αλλά και του αύριο. Είναι το πρώτο μιας νέας γενιάς Οpel, ακολουθώντας πιστά τη στρατηγική του προγραμμάτος DRIVE! 2022, ενώ η εξέλιξη του βασίστηκε στο τρίπτυχο αποτελεσματικότητα, διασύνδεση και σπορ χαρακτήρας.

Ο σχεδιασμός από λευκό χαρτί παριελάμβανε φυσικά και ένα νέο πλαίσιο, που αποτέλεσε τη βάση προκειμένου το βάρος του νέου Astra να μειωθεί μέχρι και 200 κιλά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η μείωση αυτή είναι ιδιαίτερα μεγάλη και σημαντική, μιας και διευκολύνει το έργο των κινητήρων και παίζει καθοριστικό ρόλο στη συμπίεση τόσο της κατανάλωσης όσο και των εκπομπών ρύπων, ενώ λειτουργεί ιδιαίτερα θετικά και στην οδική συμπεριφορά.

Πέρα όμως από το βάρος και σε αντίθεση με ότι είθισται μειώθηκαν και οι διαστάσεις του νέου Astra, τα μήκος του κατά 50 χιλιοστά και το ύψος του κατά 28, γεγονός που κολακεύει τις αναλογίες του τονίζει ακόμα περισσότερο το δυναμικό του σχεδιασμό. Ο οποίος έχει και πολλά ιδιαίτερα γνωρίσματα, όπως την πολύ ενδιαφέρουσα διαμόρφωση της πίσω κολόνας και τη χαρακτηριστική μάσκα.

Εκτός από δυναμικό το Astra είναι και από τα κορυφαία στην κατηγορία του από πλευράς αεροδυναμικής, με συντελεστή οπισθέλκουσας έως και 0,285, γεγονός που βοηθά στον περιορισμό τόσο της κατανάλωσης όσο και του επιπέδου θορύβου, ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες. Ταυτόχρονα είναι ιδιαίτερα σημαντικό πως η μείωση των εξωτερικών διαστάσεων δεν είχε αρνητικό αντίκτυπο στους χώρους στο εσωτερικό. Μάλιστα έγινε ακριβώς το αντίθετο, καθώς το καινούργιο Astra είναι από τα πλέον άνετα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Ενδεικτικό για αυτό και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ του, που κυμαίνεται από 370 έως και 1.210 λίτρα.

Πέρα από άνετο το εσωτερικό του νέου Opel είναι σύγχρονο, νεανικό και ποιοτικό, με πλήρες επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο ξεχωρίζουν τόσο οι δυνατότητες διασύνδεσης του όσο και τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί. Το καινούργιο Astra διαθέτει την τελευταία γενιά του συστήματος infotainment IntelliLink της μάρκας, με το οποίο οποίο μπορούν να συνδεθούν smartphones τόσο μέσω Apple CarPlay όσο και Android Auto και να ενσωματωθούν οι λειτουργίες του. Οι οποίες προβάλλονται όλες στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας,το μέγεθος της οποίας μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8 ίντσες, ενώ για τις πιο σημαντικές από αυτές υπάρχει η δυνατότητα προβολής και στον πίνακα οργάνων.

Στην πορεία διαθέσιμο σε όλες τις αγορές θα είναι και το Opel OnStar, που παρέχει 24 ώρες το 24ώρο online βοήθεια και προσωπική υποστήριξη, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος που συνοδεύεται από την ενεργοποίηση αερόσακου ενημερώνει αυτόματα το κέντρο. Παρουσία του OnStar το Astra μπορεί να γίνει και ένα φορητό 4G/ LTE hotspot, που μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα μέχρι και 7 φορητές συσκευές.

OPEL ASTRA 16

Ένα άλλο high tech στοιχείο του νέου Opel Astra είναι τα φώτα Intellilux LED matrix light, που προχωρούν την τεχνολογία φωτισμού στο επόμενο επίπεδο και χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην κατηγορία. Με τα Intellilux LED matrix light είναι εφικτή η χρήση των προβολέων, με στοχευμένη συσκότιση λυχνιών LED, χωρίς να παρεμποδίζονται άλλα μέλη της κυκλοφορίας, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της ασφάλειας.

Το ίδιο κάνουν και τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που βασίζονται στην επόμενη γενιά της εμπρός κάμερας Opel Eye που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά εδώ. Το Traffic Sign Assist συνδυάζει πλέον εικόνες από την κάμερα και πληροφορίες από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης για να προσφέρει ακόμα πιο ακριβείς υποδείξεις, η Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning), έχει εμπλουτιστεί με Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist), που διαθέτει και αυτόματη διόρθωση διεύθυνσης εάν ο οδηγός βγει τυχαία από τη λωρίδα του. Αναβαθμισμένο είναι και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) που προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανούς κινδύνους. Τώρα πέρα από το ακουστικό σήμα και το εικονίδιο περιλαμβάνει και ανακλαστικά LED στο παρμπρίζ ενώ αν ο οδηγός στη συνέχεια δεν αντιδράσει είτε ενισχύει την πίεση πέδησης (Integrated Brake Assist) ή φρενάρει αυτόματα το όχημα (Autonomous Emergency Braking), βοηθώντας στην αποφυγή ή στη μείωση των συγκρούσεων με σχετικά χαμηλές ταχύτητες -πάνω από 8 και κάτω από 80 χλμ./ ώρα, ενώ μέχρι και τα 40 χλμ./ ώρα μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το Astra. Επιπλέον η Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) αναγνωρίζει εμπόδια σε απόσταση 3 μέτρων αριστερά και δεξιά του αυτοκινήτου, τα οποία δεν βρίσκονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού και προειδοποιεί, ακουστικά και οπτικά με LED για αυτά.

Φυσικά το νέο Astra δεν θα μπορούσε παρά να έχει και ολοκαίνουργους κινητήρες, όπως για παράδειγμα τον τρικύλινδρο turbo με άμεσο ψεκασμό 1.0 ECOTEC των 105 ίππων, ο οποίος όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο Easytronic 3.0 καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 4,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει μόλις 96 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο. Τη γκάμα των βενζινοκινητήρων συμπληρώνουν το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.400 κυβικών και των 100 ίππων, ο 1.4 ECOTEC των 150 ίππων και ο κορυφαίος 1.6 ECOTEC των 200 ίππων.

Ο diesel 1.6 CDTi διατίθεται σε 3 εκδόσεις απόδοσης, με 95, 110 και 136 ίππους και μέγιστη ροπή τα 320 Nm, με την εκδοχή του που επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου να είναι αυτή των 110 ίππων, με επίσημη μέση κατανάλωση 3,4 λίτρων/ 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 90 γραμμαρίων. Με αυτόματο κιβώτιο συνδυάζεται ο 1.6 CDTi των 136 ίππων, καθώς και ο 1.4 ECOTEC των 150.

Το νέο Opel Astra ξεκινά με απόσυρση από τις 17.500 ευρώ και μπορείτε να το βρείτε στην Opel Σφακιανάκης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ