ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το τέλος των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου είναι πιο κοντά από ότι νομίζουμε;

Το τέλος των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου είναι πιο κοντά από ότι νομίζουμε;

Το ότι η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση είναι κάτι που θεωρείται λίγο πολύ δεδομένο, μιας και οι προδιαγραφές εκπομπές ρύπων γίνονται όλο και πιο αυστηρές και η εναρμόνιση μαζί τους όλο και πιο δύσκολη τεχνολογικά και πιο δαπανηρή οικονομικά.

Το μόνο που δεν μπορεί κανείς να προσδιορίσει με ακρίβεια είναι το πότε αυτό θα συμβεί οριστικά και αμετάκλητα, αν και από πλευράς Γερμανίας, η οποία σημειωτέον έχει και την πιο ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία πανευρωπαϊκά, γίνεται προσπάθεια για τη δημιουργία ενός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου.

Σύμφωνα λοιπόν με δημοσιεύματα του περιοδικού Spiegel η γερμανική κυβέρνηση μελετά ιδιαίτερα σοβαρά την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου, αρχής γενομένη από το 2030. Μάλιστα το αρμόδιο ομοσπονδιακό όργανο έχει ήδη δημιουργήσει μια ανάλογη ντιρεκτίβα, πιέζοντας παράλληλα και τις άλλες χώρες της ΕΕ να τη μελετήσουν και βέβαια στην πορεία να την υιοθετήσουν. Πάντως ακόμα και αν η συγκεκριμένη ντιρεκτίβα δεν περάσει σε επίπεδο ΕΕ και ισχύσει μόνο στη Γερμανία είναι προφανές πως θα έχει αντίκτυπο και μάλιστα ουσιαστικό σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Μέχρι στιγμής αυτό που ζητούν οι Γερμανοί από τα ευρωπαϊκά όργανα είναι να μελετήσουν την ισχύουσα νομοθεσία για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων και στη συνέχεια να ενισχύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις «καθαρές» τεχνολογίες προκειμένου και οι καταναλωτές να στραφούν προς αυτές και κατά κύριο λόγο προς την ηλεκτροκίνηση. Στόχος μεταξύ άλλων είναι να πιεστούν οι χώρες που παρέχουν οποιασδήποτε μορφής φορολογικές απαλλαγές στην αγορά και τη χρήση επιβατικών με κινητήρες πετρελαίου.

EV CARS AFTER 2030 4

Προϋποθέσεις για την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης είναι αφενός η αύξηση της αυτονομίας και δεύτερον η μείωση του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που σε πολύ μεγάλο βαθμό οφείλειται στις μπαταρίες τους. Μέχρι στιγμής πάντως η πρόοδος και στους δύο τομείς είναι υπαρκτή αλλά σαφώς μικρότερη των προσδοκιών και των εκτιμήσεων. Πηγή: BMW

Ανεξάρτητα πάντως από την πρόθεση των Γερμανών πολλές ευρωπαϊκές χώρες σχεδιάζουν να απαγορεύσουν σταδιακά τα μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την κυκλοφορία στους δρόμους τους, ενώ π,χ, η Γαλλία έχει απαγορεύσει την κίνηση των πιο παλιών ΙΧ, με άδεια πριν το 1997, από το Παρίσι τις καθημερινές. Ανάλογες προθέσεις δείχνουν και αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε πως η ντιρεκτίβα των Γερμανών δεν προβλέπει την απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου μετά το 2030 αλλά την παραγωγή και την ταξινόμηση κανούργιων.

Αυτό σημαίνει πως στην πράξη, ειδικά αν λάβουμε υπόψη πως στη γερμανική αγορά οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων αποτελούν το 45,1% και αυτές των υβριδικών και ηλεκτρικών μόλις το 2,1% θα περάσουν ακόμα αρκετές δεκαετίες που θα κυριαρχούν στους δρόμους μας. Πόσο μάλλον στις λεγόμενες αναπτυσσόμενες χώρες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ