ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Sherp ATV πάει παντού και δεν σταματά πουθενά

Το Sherp ATV πάει παντού και δεν σταματά πουθενά

Στα χιόνια και γενικά σε δύσκολες επιφάνειες ένας ανασταλτικός παράγοντας για την κίνηση οποιουδήποτε οχήματος είναι το βάρος, που όσο μεγαλύτερο είναι τόσο το χειρότερο.

Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο ρώσος μηχανικός Alexei Garagashyan, ο οποίος κατασκεύαζε το Sherp ATV -το όνομά του προέρχεται από τους Σέρπας, τους οδηγούς των Ιμαλαϊων- που κυριολεκτικά πάει παντού. Από τις παγωμένες ρώσικες στέπες που ενίοτε μετατρέπονται σε λίμνες μέχρι και σε κανονικές λίμνες μιας και είναι και αμφίβιο.

Η κατασκευή του απλούστατη: ουσιαστικά είναι φτιαγμένο γύρω από 4 θηριώδεις τροχούς χαμηλής πίεσης, ενώ το υποτυπώδες πλαίσιό του αποτελείται από σωλήνες και καλύπτεται από ένα χοντρό ατσάλινο έλασμα που δημιουργεί μια «μπανιέρα» και εξασφαλίζει την πλεύση του με ταχύτητες έως και 6 χλμ./ ώρα και με την πρόωση να εξασφαλίζεται από τις ραβδώσεις των τροχών που λειτουργούν σα φτερωτές,

Ο κινητήρας του Sherp ATV είναι ένας diesel 1.500 κυβικών και 44 ίππων της Kubota, ο οποίος είναι τόσο αξιόπιστος και ανθεκτικός που πρακτικά θεωρείται αθάνατος. Η απλότητα της κατασκευής συνεχίζεται και στη μετάδοση, μιας και δεν υπάρχουν διαφορικά παρά μόνο γρανάζια και αλυσίδες που κινούν άξονες άμεσα συνδεδεμένους με τους τροχούς. Ενδιαφέρον είναι πως δεν υπάρχει και συμβατικό σύτσημα διεύθυνσης, μιας και το Sherp στρίβει με τη βοήθεια δύο μοχλών, που είτε φρενάρουν είτε επιταχύνουν τους τροχούς ανά πλευρά. Σαν ερπυστριοφόρο δηλαδή, ενώ το μεγάλο πλεονέκτημα εδώ είναι η πρακτικά μηδενική ακτίνα στροφής, καθώς περιστρέφεται ουσιαστικά γύρω από τον εαυτό του.

Εννοείται πως η βασική έκδοση δεν έχει κανένα στοιχείο άνεσης ή πολυτέλειας -αν κάποιος θέλει π.χ. θέρμανση θα πρέπει να εγκατασταθεί ένα ξεχωριστό σύστημα μιας και ο κινητήρας της Kubota είναι μόνο για να κινεί τους τροχούς- ενώ η τιμή του θα ξεκινά από τις 70.000 δολάρια. Δεν είναι καθόλου λίγα αλλά η δυνατότητα να μη σταματάς παντού έχει το τίμημά της.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ