ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το κιβώτιο του GMC Terrain είναι ότι χειρότερο εργονομικά έχει κατασκευαστεί ποτέ

Το κιβώτιο του GMC Terrain είναι ότι χειρότερο εργονομικά έχει κατασκευαστεί ποτέ

Το GMC Terrain είναι από αυτά τα SUV που στις ΗΠΑ χαρακτηρίζονται ως μεσαία και στους δικούς μας δρόμους πολύ απλά ως τεράστια. Στην έκθεση του Ντιτρόιτ λοιπόν παρουσιάστηκε η τελευταία ανανεωμένη εκδοχή του, MY (Model Year) 2018 σύμφωνα με τις αμερικανικές κωδικοποιήσεις, η οποία πρέπει να έχει το κιβώτιο με το χειρότερο τρόπο επιλογής σχέσεων από καταβολής αυτοκίνησης.

Κι αυτό γιατί είναι από αυτές τις περιπτώσεις που η κοινή λογική πολύ απλά δεν υφίσταται ως έννοια και η εργονομία χάνει την πραγματική της σημασία, καθώς οι μηχανικοί που το σκέφτηκαν και το υλοποίησαν πολύ απλά κατήργησαν τον κλασικό επιλογέα και τον αντικατέστησαν από μπουτόν στην κεντρική κονσόλα!

Βέβαια θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως από τη στιγμή που το κιβώτιο είναι αυτόματο και απλά πατάς το D και το ξεχνάς μέχρι να σταματήσεις ή να κάνεις όπισθεν, το κακό είναι μικρό. Και θα μπορούσε να είναι έτσι αν οι σχεδιαστές δεν επέλεγαν να τοποθετήσουν τα μπουτόν επιλογής σχέσεων στο πιο χαμηλό και βέβαια στο πιο δύσκολο από πλευράς ευκολίας πρόσβασης σημείο της κεντρικής κονσόλας.

Υπάρχει όμως και συνέχεια, γιατί κάθε σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο που σέβεται τον εαυτό του έχει και χειροκίνητη επιλογή των σχέσεων, που γίνεται, στα νορμάλ κιβώτια, είτε με τον επιλογέα, είτε με paddles στο τιμόνι. Εδώ όμως υπάρχουν για το σκοπό αυτό δύο μπουτόν "+" και "–", φυσικά στην κεντρική κονσόλα, με αποτέλεσμα ο οδηγός να πρέπει να σκύβει συνεχώς και να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο μόνο και μόνο για να αλλάξει ταχύτητα.

2018 gmc terrain denali

Αν δεν υπήρχε το αξιοπερίεργο κιβώτιό του δεν θα είχαμε κανένα μα κανένα λόγο να ασχοληθούμε με το GMC Terrain. Πηγή: GMC

Βέβαια στο σημείο που βρίσκονται τα μπουτόν του κιβωτίου έχουν εύκολη πρόσβαση και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες πλην του οδηγού, οπότε φαντάζεστε τι μπορεί να γίνει αν ένα παιδί αποφασίσει να διερευνήσει με το αυτοκίνητο εν κινήσει τι κάνει το P ή το R που βλέπει μπροστά του.

Αν πάντως αναρωτηθεί κανείς πως οδηγήθηκαν οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της αμερικάνικης εταιρείας στη συγκεκριμένη επιλογή η πιο λογική απάντηση είναι στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν περισσότερους ελεύθερους χώρους στην κεντρική κονσόλα καταργώντας τον επιλογέα. Μακάρι να τον είχαν αφήσει στη θέση του...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ