Ένα πολύ καλό σύστημα πλοήγησης υπάρχει σήμερα σε όλα σχεδόν τα smartphones, με αποτέλεσμα να θεωρείται δεδομένo, ενώ στα αυτοκίνητα υπάρχουν εξαιρετικά σταθερά συστήματα, με μεγάλες δυνατότητες και πολύ μικρό μέγεθος. Μπροστά τους το πρώτο σύστημα πλοήγησης που παρουσίασε πριν από 36 ολόκληρα χρόνια η Honda δείχνει παλαιολιθικό.

Διαβάστε επίσης

Κι όμως το Electro Gyrocator που είχαν κατασκευάσει το 1981 οι προικισμένοι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας ήταν τεχνολογικό επίτευγμα, ενώ αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστούμε πως τότε η εξέλιξη των ηλεκτρονικών ήταν σε νηπιακό επίπεδο και κυρίως πως δεν υπήρχε το σύστημα GPS με τους δορυφόρους. Τουλάχιστον για μη στρατιωτική χρήση.

Για τη λειτουργία λοιπόν του πρώτου συστήματος πλοήγησης οι μηχανικοί της Honda είχαν την έμπνευση να χρησιμοποιήσουν, όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες αλλά και στο βίντεο που ακολουθεί, τους υπάρχοντες χάρτες μιας πόλης ή μιας περιοχής. Οι χάρτες αυτοί γίνονταν στη συνέχεια φιλμ, τα οποία προβάλλονταν σε μια μικρή οθόνη 6 ιντσών. Η οποία βέβαια λειτουργούσε με καθοδικό σωλήνα...

Για τη λειτουργία του υπήρχε ένα γυροσκόπιο που αντιλαμβανόταν την κατεύθυνση κίνησης του αυτοκινήτου, ενώ με τη βοήθεια ένος σερβομηχανισμού ενσωματωμένου στη μετάδοση καταγραφόταν η απόσταση που είχε διανυθεί. Το σύστημα, συνδυάζοντας αυτά τα δύο στοιχεία εντόπιζε τη θέση του αυτοκινήτου πάνω στο χάρτη και στο συγκεκριμένο σημείο άναβε μια φωτεινή ένδειξη.

Φυσικά δεν μπορούσε να υπάρχει η ακρίβεια που έχουν τα σημερινά, δορυφορικά συστήματα, όμως ακόμα και με τον τρόπο αυτό μπορούσε κανείς να εντοπίσει στο χάρτη που βρισκόταν και ποια πορεία έπρεπε να ακολουθήσει για να φτάσει στον προορισμό του. Μάλιστα ο χρήστης του συστήματος είχε πάρει μαζί με τους χάρτες της Ιαπωνίας αποτυπωμένους σε φιλμ και έναν ειδικό μαρκαδόρο, προκειμένου να σημειώνει την πορεία του.

Ενδιαφέρον είναι πως το βάρος του Electro Gyrocator ήταν ούτε λίγο ούτε πολύ 9 κιλά, ενώ ήταν διαθέσιμο ως μέρος του επιπλέον εξοπλισμού της 2ης γενιάς του Accord που είχε παρουσιαστεί την ίδια χρονιά (1981). Εμπορική επιτυχία πάντως δεν σημείωσε και ο λόγος είναι απλός: το κόστος του αντιστοιχούσε στο 25% της τιμής όλου του αυτοκινήτου, κάτι που μοιραία οδήγησε στην απόσυρσή του έπειτα από λίγο καιρό.

Το τελευταίο πάντως δεν τους στέρησε το βραβείο από το «Institute of Electrical and Electronic Engineers», ως μία από τις πιο σημαντικές εφευρέσεις του περασμένου αιώνα σε σχέση με το αυτοκίνητο.


Διαβάστε επίσης

H Honda ανανεώνει το Jazz προσθέτοντας και νέο κινητήρα

O 1.600 diesel του Honda Civic είναι πλέον από τους πιο καθαρούς στον κόσμο

Γιατί το νέο Honda Civic Type R έχει τριπλή εξάτμιση;

Honda CR-V: Με κορυφαίους χώρους και πλήρη γκάμα