ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Mercedes AMG Project One θα είναι μια Φόρμουλα 1 για δημόσιους δρόμους

To Mercedes AMG Project One θα είναι μια Φόρμουλα 1 για δημόσιους δρόμους

Η AMG, η εργοστασιακή εταιρεία βελτιώσεων της Mercedes, έκλεισε μισό αιώνα ζωής και στην εκδήλωση για τον εορτασμό της σημαντικής αυτής επετείου της ανακοινώθηκαν από στελέχη της κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου που θα αποτελεί την κορωνίδα αυτών των 50 χρόνων.

Το Mercedes AMG Project One λοιπόν επιβεβαιώθηκε πως θα είναι ότι πιο κοντινό σε μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 θα μπορεί να κυκλοφορεί σε δημόσιο δρόμο και αυτό γιατί ο κινητήρας του θα είναι ουσιαστικά ο V6 των 1.600 κυβικών με τον οποίο ο Lewis Hamilton κέρδισε το 2015 το πρωτάθλημα. Οι μόνες διαφορές και αυτές προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δημόσιο δρόμο, θα εντοπίζονται στον εκκεντροφόρο, τα πιστόνια και κάποια από τα ηλεκτρονικά, ενώ η θερμοδυναμική του απόδοση θα φτάνει το απίστευτο, για κινητήρα εσωτερικής καύσης, ποσοστό του 43%.

Ενδιαφέρον είναι πως το ρελαντί του V6 θα είναι ούτε λίγο ούτε πολύ στις 4.000 σ.α.λ., η κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου θα ξεκινά στις 13.500 σ.α.λ., ενώ όταν συμπληρωθούν 50.000 χιλιόμετρα, όπως επιβεβαίωσε ο επικεφαλής της AMG Tobias Moers, θα χρειάζεται πράγματι ανακατασκευή.

Ο εξακύλινδρος θα συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες: ο πρώτος που θα αποδίδει 107 ίππους θα εξασφαλίζει στην πράξη τη λειτουργία του turbo, ενώ ο δεύτερος με απόδοση 161 ίππων, θα συνδέεται απευθείας με τη μετάδοση. Οι δύο ακόμα ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός άξονα θα μπορούν να κινούν το Project One αποκλειστικά ηλεκτρικά για μέχρι και 24 χιλιόμετρα.

Η συνδυαστική ισχύς των 5 συνολικά κινητήρων θα ξεπερνά τους 1.000 ίππους, οι οποίοι θα περνούν στο δρόμο μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, ενώ από τη Φόρμουλα 1 θα προέρχονται και οι μπαταρίες. Οι οποίες θα ζυγίζουν περί τα 100 κιλά, θα είναι τοποθετημένες στο κέντρο του πλαισίου και σε σχέση με αυτές του μονοθεσίου του Hamilton, της Μercedes F1 W06 Hybrid, θα έχουν τετραπλάσιο αριθμό κυψελών.

Από κει και πέρα τα φρένα θα είναι κεραμικά με ιδιαίτερα υψηλό κόστος, τα πίσω λάστιχα θα έχουν πλάτος τουλάχιστον 335 χιλιοστών, ενώ άγνωστη προς το παρόν είναι η διάμετρος της ζάντας. Άγνωστο παραμένει και το ακριβές βάρος, καθώς η τιμή των περίπου 1.315 κιλών που είχε κυκλοφορήσει -τα 420 κιλά πάντως αφορούν το σύνολο των κινητήρων και της μετάδοσης- δεν επιβεβαιώθηκε. Το σίγουρο είναι πως το πλαίσιο θα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και πως ο κινητήρας και το κιβώτιο θα είναι δομικά στοιχεία του.

To Mercedes AMG Project One θα κατασκευαστεί συνολικά σε 275 μονάδες, οι οποίες έχουν όλες προπωληθεί έναντι περίπου 2,5 εκατομμυρίων ευρώ. Από τη στιγμή που η επίσημη πρεμιέρα θα γίνει σε λίγους μήνες στην έκθεση της Φρανκφούρτης οι δοκιμές του στην τελική του μορφή θα πρέπει να αρχίσουν σύντομα, αν δεν έχουν ήδη αρχίσει. Η AMG πάντως υπολογίζει πως θα μπορεί να κατασκευάζει ένα hyper car ανά ημέρα παραγωγής, με στόχο όλες οι προβλεπόμενες μονάδες να κυκλοφορούν στους δρόμους μέχρι το 2020.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ