Οι αλλαγές από γενιά σε γενιά ενός αυτοκινήτου σπάνια είναι τόσο ριζικές όσο στο καινούργιο Nissan Micra, που κυριολεκτικά δεν έχει σχέση με τον προκάτοχό του. Έχοντας την ταυτότητα ενός ευρωπαϊκού αυτοκινήτου, που κατασκευάζεται στην Γαλλία για το απαιτητικό ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό, το ολοκαίνουργιο MICRA έχει αποτάξει την εικόνα ενός συντηρητικού μέσου μεταφοράς. Το νέο Nissan Micra σαφώς και είναι πρακτικό, ταυτόχρονα όμως είναι και ιδιαίτερα μοντέρνο και δυναμικό. Στη διαμόρφωση της εμφατικής του εικόνας, συμβάλλουν εκτός των χαρακτηριστικών γραμμών του αμαξώματος και το έντονο ανάγλυφο στο προφίλ, σε συνδυασμό με την κλίση της οροφής που καταλήγει σε όλες τις εκδόσεις σε μια αεροτομή. Επίσης συμβάλλει και η μάσκα V-Motion που αποτελεί σημαντικό στοιχείο αναγνώρισης όσο και στοιχεία όπως οι στενοί προβολείς και τα πίσω φώτα αλά μπούμερανγκ καθώς και οι κρυφές χειρολαβές για τις πίσω πόρτες.

Διαβάστε επίσης

Φυσικά σημαντικό ρόλο στο design του νέου Micra παίζουν και οι καινούργιες αναλογίες του, καθώς είναι αισθητά πιο φαρδύ -η Nissan αναφέρει χαρακτηριστικά πως με 1,743 μέτρα έχει το μεγαλύτερο πλάτος της κατηγορίας του- αρκετά πιο χαμηλό -55 χιλιοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά- και σημαντικά πιο μεγάλο, πλησιάζοντας αλλά όχι και υπερβαίνοντας το όριο των 4 μέτρων (το μήκος είναι ακριβώς 3,999).

Το τελευταίο εξασφαλίζει την ευελιξία του μέσα στην πόλη, ενώ οι σχεδιαστές της Nissan έδωσαν ιδιαίτερα έμφαση και στην αεροδυναμική του. Η οποία με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,29 είναι κορυφαία για την κατηγορία Β, γεγονός που έχει θετική επίδραση τόσο στην πολιτισμένη λειτουργία όσο και στην οικονομία καυσίμου.

Ανάλογα σύγχρονος και ποιοτικός αέρας επικρατεί και στο εσωτερικό του νέου Micra, καθώς ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος και νεανικός, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά, η εργονομία ιδιαίτερα προσεγμένη και ο πίνακας οργάνων με την υψηλής ευκρίνειας έγχρωμη οθόνη TFT των 5 ιντσών στη κέντρο του ευανάγνωστος. Παράλληλα ιδιαίτερα καλή –η Nissan θεωρεί πως είναι η καλύτερη στην κατηγορία- είναι και η ορατότητα από τη θέση του οδηγού, κάτι που δεν είναι πάντα αυτονόητο.

Στο διάκοσμο δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη πολλαπλής αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που είναι βασικό στοιχείο του NissanConnect, του ολοκληρωμένου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που είναι στάνταρ στις εκδόσεις Techna και Ν-Connecta. Από την οθόνη μπορεί κανείς να χειριστεί πολλές από τις νέες λειτουργίες, μεταξύ αυτών και το Apple CarPlay, που είναι διαθέσιμο από την έκδοση Acenta, ενώ το νέο Micra διαθέτει και την πιο ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών ασφαλείας που έχει υπάρξει ποτέ σε ένα μικρό μοντέλο της Nissan.

Έτσι πέρα από το σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης στην Ανηφόρα (Hill Start Assist), τον αυτόματο αισθητήρα προβολέων, τα αυτόματα φώτα κινδύνου και ένα σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, το νέο MICRA είναι διαθέσιμο και με το πακέτο ασφάλειας Safety+, που είναι στάνταρ στην έκδοση Techna και προαιρετικό σε άλλες εκδόσεις. Το συγκεκριμένο πακέτο περιλαμβάνει την Έξυπνη Αποφυγή Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας (Intelligent Lane Intervention), το Έξυπνο Σύστημα Πέδησης (Intelligent Emergency Braking) με Αναγνώριση Πεζών, το Σύστημα Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων (Traffic Sign Recognition), καθώς και το Σύστημα Υποβοήθησης Μεγάλης Σκάλας Φώτων (High Beam Assist).

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο μοναδικό στην κατηγορία B-hatchback ηχοσύστημα BOSE Personal premium audio, που χάρη στα δύο ηχεία που βρίσκονται στο προσκέφαλο του καθίσματος του οδηγού εξασφαλίζει μια προσωποποιημένη ακουστική εμπειρία 360˚. Το σύστημα έχει ρυθμιστεί ειδικά για να αποδώσει τον καλύτερο δυνατό ήχο μέσα στην καμπίνα και είναι στάνταρ στην έκδοση Techna.

Τεχνολογικά προηγμένο λοιπόν το νέο Micra, αλλά και άνετο, καθώς οι μεγαλύτερες εξωτερικές του διαστάσεις σε συνδυασμό με το μεταξόνιο του των 2.523 χιλιοστών εξασφαλίζουν και ιδιαίτερα μεγάλους χώρους στο εσωτερικό του. Έτσι οι επιβάτες του θα ταξιδέψουν τόσο με ασφάλεια όσο και με άνεση, ενώ το μέγεθος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 300 έως και 1.004 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων.

Εκτός όμως από ασφαλές και άνετο, το ταξίδι με το καινούργιο υπερ- μίνι της Nissan είναι και ιδιαίτερα οικονομικό, χάρη στους τρεις εξελιγμένους κινητήρες της γκάμας του, στους οποίους περιλαμβάνεται και ο diesel 1.5 dCi, που αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα σύνολα πετρελαίου στον κόσμο. Για την περίσταση αποδίδει 90 ίππους και 220 Nm ροπής και εξασφαλίζει απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 σε 11,9 δεύτερα, τελική 179 χλμ./ ώρα) σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση (από 3,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) και περιορισμένη εκπομπή CO2 (από 85 γραμμάρια το χιλιόμετρο).

Ο βασικός κινητήρας βενζίνης είναι ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός των 1.000 κυβικών και των 73 ίππων, που όπως και τα άλλα σύνολα διαθέτει σύστημα Start Stop και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

Ο άλλος βενζινοκινητήρας είναι ο επίσης 3κύλινδρος turbo των 900 κυβικών με τους 90 ίππους (95 με Overboost) και τα 140 Nm (150 με Overboost), που εξασφαλίζει ένα 0-100 σε 12,1 δεύτερα και μια τελική 175 χλμ./ ώρα. Και όλα αυτά με μια μέση κατανάλωση από 5,6 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και αντίστοιχη εκπομπή CO2 από 99 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Το νέο Nissan Micra είναι διαθέσιμο με τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Energy, Acenta, Ν-Connecta και Techna, ενώ είναι το εσωτερικό είναι δίχρωμο και διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Μια για την Energy, μια δεύτερη για τις Acenta και Ν-Connecta, και μια τρίτη για την Techna, με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσής του. Τόσο εντός όσο και εκτός.

Οι τιμές του ξεκινούν για το επίπεδο εξοπλισμού Energy από τις 12.090 ευρώ σε συνδυασμό με τον 1.0 των 73 ίππων, από τις 13.490 ευρώ για τον 0.9 των 90 ίππων και από τις 14.830 ευρώ για τον diesel των 1.500 κυβικών και των επίσης 90 ίππων.


Διαβάστε επίσης

Πόσες φορές ανοίγει και κλείνει την πόρτα ενός αυτοκινήτου ένα ρομπότ της Nissan; (vid)

Big in Japan: δείτε τα πιο σημαντικά πρωτότυπα της έκθεσης του Τόκιο

Η Nissan ανανέωσε τα επιτυχημένα SUV της, τα Qashqai και X-Trail (pics)

Το Nissan Leaf, το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό μοντέλο στον κόσμο, περνά στη 2η γενιά του