Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το Ibiza είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της Seat. Είναι αυτό που σε πολύ μεγάλο βαθμό έχει καθορίσει το στυλ και το χαρακτήρα της ισπανικής εταιρείας, αυτό που το 1984 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την έβαλε δυναμικά στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και αυτό που στις 4 μέχρι στιγμής γενιές του έχει πουλήσει περισσότερες από 5,4 εκατομμύρια μονάδες.

Διαβάστε επίσης

Τα παραπάνω καθιστούν την παρουσίαση κάθε νέας γενιάς του best seller της Seat κάτι παραπάνω από σημαντική και βέβαια η 5η που μόλις έφτασε και στην Ελλάδα όχι μόνο δεν αποτελεί την εξαίρεση αλλά είναι και το πιο εμφατικό βήμα στη μακρόχρονη ιστορία του μοντέλου.

Κι αυτό γιατί το ολοκαίνουργιο Ibiza έχει αναβαθμιστεί και μάλιστα σημαντικά σε όλους τους τομείς. Από το σχεδιασμό και την ασφάλεια, μέχρι την άνεση και τις επιδόσεις, ενώ αυτό γίνεται σαφές από την πρώτη κιόλας ματιά.

Το νέο υπερ- μίνι είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στους χαρακτηριστικούς, τριγωνικούς φουλ LED προβολείς του -είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται στην κατηγορία- και το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματός του. Ο συνολικός σχεδιασμός είναι μοντέρνος και νεανικός, ενώ στη δημιουργία της δυναμικής του εικόνας έχουν συμβάλλει καθοριστικά και οι καινούργιες αναλογίες του αμαξώματος του νέου Ibiza. Που δεν έχει μεταβληθεί ουσιαστικά στο μήκος και το ύψος του -είναι κατά 2 χιλιοστά πιο μικρό και κατά 1 χιλιοστό πιο χαμηλό- αλλά είναι σημαντικά πιο φαρδύ. Για την ακρίβεια κατά 87 χιλιοστά.

Η αύξηση αυτή του πλάτους δεν κολακεύει μόνο την εξωτερική εμφάνιση αλλά και τους χώρους στο εσωτερικό, σε συνδυασμό και με την αύξηση του μεταξονίου κατά 95 χιλιοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το καινούργιο Ibiza είναι από τα πλέον άνετα μοντέλα της κατηγορίας του, ειδικά για όσους κάθονται στο πίσω κάθισμά του. Παράλληλα με τουλάχιστον 355 λίτρα τα πορτομπαγκάζ του είναι το κορυφαίο μεταξύ των υπερ-μίνι, γεγονός που του επιτρέπει να καλύπτει και με το παραπάνω τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

Η άνεση στο εσωτερικό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει η χρήση του νέου πλαισίου με τον κωδικό MQB A0, που αποτελεί τη βάση του καινούργιου Ibiza και χρησιμοποιείται εδώ για πρώτη φορά σε κάποιο μοντέλο του ομίλου Volkswagen.

To νέο πλαίσιο αποτελεί ταυτόχρονα και μια εξαιρετική βάση, τόσο για την εξασφαλίση μιας συνολικής αίσθησης ποιότητας όσο και για τα πολύ καλά δυναμικά του χαρακτηριστικά, καθώς και για την υψηλού επιπέδου ασφάλεια που παρέχει.

Για την τελευταία φροντίζουν και τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το νέο Ibiza, που ταυτόχρονα διαθέτει και όλους τους τρόπους διασύνδεσης smartphones. Δηλαδή Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link. Εδώ τα πάντα ελέγχονται με τη βοήθεια της εντυπωσιακής οθόνης αφής των 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα που ταυτόχρονα εξασφαλίζει στο εσωτερικό μια έντονη high tech υπόσταση. Η οποία συνδυάζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με το μοντέρνο σχεδιασμό, τα ποιοτικά υλικά και την προσεγμένη εργονομία.

Το Seat Ibiza της 5ης γενιάς είναι διαθέσιμο με τέσσερα συνολικά επίπεδα εξοπλισμού, τα Reference, Style, XCellence και FR. Τα δύο κορυφαία έχουν διαφορετικό προσανατολισμό, μιας και το XCellence δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην πολυτέλεια και το upper class στυλ, ενώ το FR στο σπορ. Αυτός είναι και ο λόγος που η ανάρτησή του είναι κατά 15 χιλιοστά πιο χαμηλή και πιο σφιχτή, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να γίνεται κουραστική.

Φυσικά ένα μοντέλο για να χαρακτηρισθεί ως σύγχρονο δεν αρκεί να έχει μόνο μοντέρνα εμφάνιση. Πρέπει να έχει και μια γκάμα κινητήρων απόλυτα προσαρμοσμένη στα τελευταία δεδομένα, με αποδοτική και κυρίως οικονομική λειτουργία.

Η γκάμα των συνόλων του Ibiza καλύπτει και με το παραπάνω τα ζητούμενα, ήδη από τη βάση, που για τα σύνολα βενζίνης είναι ο 3κύλινδρος MPI των 1.000 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 75 ίππους. Ακολουθεί ο επίσης 3κύλινδρος 1.0 TSI, με turbo και άμεσο ψεκασμό, ο οποίος μάλιστα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, με 95 και 115 ίππους. Στην πιο ισχυρή συνδυάζεται στάνταρ με ένα κιβώτιο 6 σχέσεων -το αυτόματο DSG είναι μέρος του επιπλέον εξοπλισμού- που με τη σειρά του βοηθά στο να επιτευχθεί η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση των μόλις 4,7 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα (εκπομπές CO2 108 γραμμάρια/ χιλιόμετρο) αλλά και οι πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 9,.3 δεύτερα, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ ώρα).

Ακόμα καλύτερες επιδόσεις εξασφαλίζει φυσικά ο ολοκαίνουργιος TSI των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων, ο οποίος θα προστεθεί στην πορεία. Το ίδιο ισχύει και για τις τρεις εκδοχές, με 80, 95 και 115 ίππους, του diesel 1.6 TDI, ενώ στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε πως το νέο Ibiza είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας του που θα έχει στη γκάμα του και κινητήρα που καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG). Πρόκειται για τον 1.0 TSI, που για την περίσταση αποδίδει 90 ίππους.

Το νέο Seat Ibiza θα είναι διαθέσιμο μόνο ως 5θυρο, μιας και η δυναμική του σχεδίαση καλύπτει και τον πιο σπορτίφ σχεδιασμό μιας 3θυρης εκδοχής, ενώ το Arona, το νέο, μικρό SUV που αναμένεται μέσα στη χρονιά, θα παρέχει χώρους αντίστοιχους με αυτούς της έκδοσης στέισον της προηγούμενης γενιάς.

Οι τιμές του ολοκαίνουργιου και όπως είπαμε συνολικά αναβαθμισμένου Seat Ibiza ξεκινούν από τις 11.700 ευρώ για την έκδοση 1.0 MPI Reference των 75 ίππων. Για τον 1.0 TSI των 95 ίππων η τιμή εκκίνησης είναι οι 13.050 ευρώ σε συνδυασμό με το επίπεδο εξοπλισμού Style, ενώ με τον ίδιο εξοπλισμό η έκδοση των 115 ίππων κοστολογείται από 13.550 ευρώ.


Διαβάστε επίσης

Το νέο Seat Ibiza αποδεικνύεται πολυτάλαντο

Η Seat ζητά από το (διαδικτυακό) κοινό να βαφτίσει το νέο της SUV

To καινούργιο και συνολικά αναβαθμισμένο Seat Ibiza ξεκινά από τα 1.000 κυβικά

Η Seat παρουσίασε τη νέα, 5η γενιά του best seller της Ibiza