«Η μόδα περνάει, μόνο το στιλ μένει αναλλοίωτο» έλεγε η μεγάλη Coco Chanel και όπως φαίνεται οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της FIAT έχουν καταφέρει να κάνουν αυτή την αντίληψη βασικό στοιχείο της ταυτότητάς τους. Είτε στο 124 Spider είτε στην πληθωρική γκάμα του 500 (με κορυφαίο παράδειγμα το 500Χ) οι Ιταλοί έχουν τον τρόπο τους να δημιουργούν όχι απλά καθημερινά αυτοκίνητα, αλλά μηχανές συναισθημάτων και υπερπαραγωγές του βιομηχανικού design που όμοιές τους δύσκολα μπορεί να φθάσει άλλος κατασκευαστής.

Διαβάστε επίσης

Πάρτε για παράδειγμα το 124 Spider. Η βάση υπήρχε: το κλασικό 124 Spider που παρουσιάστηκε στην δεκαετία του 1960 και στο οποίο είχε βάλει το μαγικό του άγγιγμα ο Pininfarina. Aυτοκίνητο που έμεινε κλασικό, περνώντας για πάντα στο Libro d'Oro της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και στην συλλογική οδηγική αθωότητα της μεταπολεμικής Ευρώπης.

Η επιστροφή του ακόμα και ως όνομα στην γκάμα της Fiat δεν θα μπορούσε να είναι μια απλή καρτ-ποστάλ από το παρελθόν. Και από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς απέναντι στο 124 Spider της σύγχρονης εποχής αντιλαμβάνεσαι ότι οι άνθρωποι της Fiat κατάφεραν κάτι μοναδικό: να αποφύγουν την παγίδα του εύκολου ρετρό φτιάχνοντας όμως ένα αυτοκίνητο με αναφορές στο παρελθόν και την ίδια στιγμή μοντέρνο και επίκαιρο όσο ποτέ.

Με μήκος λίγο πάνω από τα τέσσερα μέτρα και χαμηλό ύψος κρατά τις πρέπουσες αναλογίες ενός κλασικού roadster, όντας παράλληλα αρκετά μυώδες και «αρρενωπό» από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις. Το μακρύ καπό, τα πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα με ευδιάκριτα τα στοιχεία από το παρελθόν, η δυναμική ουρά, όλα αυτά και πολλά ακόμα δημιουργούν ένα σχήμα που απολαμβάνεις να παρατηρείς και το οποίο πουθενά δεν περνά χωρίς κάποιος να γυρίσει να το κοιτάξει.

Η ιταλική φινέτσα διατηρείται και στο σαλόνι, όπου έχει γίνει μία άκρως επιτυχημένη προσπάθεια να συνδυαστεί ο καθαρόαιμος σπορ χαρακτήρας με κορυφαίας ποιότητας υλικά, φινετσάτη σχεδίαση και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Τα καθίσματα αγκαλιάζουν ιδανικά το σώμα, το τιμόνι βρίσκεται ακριβώς εκεί που το θέλει ο οδηγός για να νιώσει την σπορ διάσταση των πραγμάτων, ενώ και τα όμορφα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα και πολύ εύκολα στην χρήση.

Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του έναν σπορ πίνακα οργάνων με πληθώρα πληροφοριών και από το trip computer, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής των 7 ιντσών μέσω της οποίας ελέγχεται το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου. Ο εξοπλισμός με τον οποίο εφοδιάζεται η βασική έκδοση των 31.000 ευρώ είναι υπερπλήρης διαθέτοντας μεταξύ άλλων τέσσερις αερόσακους, κλιματισμό, cruise control κ.λπ.

Ενώ η πιο πλούσια έκδοση Luxury ξεχωρίζει τόσο από τις επενδύσεις χρωμίου στις κολώνες και τα roll bars όσο και από κάποια μοναδικά στοιχεία στον εξοπλισμό όπως το δερμάτινο σαλόνι και οι ζάντες αλουμινίου 17’’.

Η οροφή ακολουθεί πιστά το δόγμα των κλασικών roadsters, είναι δηλαδή κατασκευασμένη από εξαιρετικής ποιότητας ύφασμα πολλαπλών στρώσεων ενώ αναδιπλώνεται με μία κίνηση με το χέρι του οδηγού. Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή και γρήγορη ενώ χάρη στην κορυφαία ποιότητα της κουκούλας με την σωστή εφαρμογή, ο θόρυβος από τον αέρα είναι πολύ χαμηλός ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Ο κινητήρας των 1.400 κ.εκ. με το turbo και τους 140 ίππους ταιριάζει ιδανικά με τον χαρακτήρα του 124 Spider, καθώς του εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις (0-100 σε 7,5 δεύτερα, τελική πάνω από τα 215 χλμ./ ώρα) ενώ παράλληλα είναι και αρκετά οικονομικός με μέση κατανάλωση 6,5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Χάρη δε και στον συνδυασμό με το κιβώτιο των 6 σχέσεων και τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα, το 124 Spider είναι ένα από τα πιο χαρισματικά σπορ αυτοκίνητα των ημερών μας, συνδυάζοντας στιλ και ουσία σε ένα μοναδικό αισθητικό και μηχανολογικό πακέτο.

Fiat 500Χ: Το κομψό και καινοτόμο SUV της Fiat

Στιλ και ουσία που βρίσκει κανείς στον μέγιστο βαθμό και στο Fiat 500Χ, το οποίο ανανεώθηκε πρόσφατα και ήδη διατίθεται στην χώρα μας με τιμές που ξεκινούν από τα 16.500 ευρώ. Στο νέο 500X κάνουν το ντεμπούτο τους οι κινητήρες πετρελαίου 1.3 MultiJet 95 HP και βενζίνης 1.6 e-Torq 110 HP, ενώ διαθέτει ανανεωμένο και πολύ πλούσιο εξοπλισμό.

Χωρίς να έχει αλλάξει σε διαστάσεις, έχει διατηρήσει στο ακέραιο τον πολυχρηστικό του χαρακτήρα, παραμένοντας ένα κομψό ιταλικό αυτοκίνητο της κατηγορίας των compact crossover με εξαιρετική εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και πλούσιες δυνατότητες εξατομίκευσης σε χρώματα και διάκοσμο. Όλα αυτά και πολλά ακόμα κάνουν το 500Χ μία ξεχωριστή περίπτωση στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της Ευρωπαϊκής αγοράς, και ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει από ιταλικό σχεδιαστικό ταμπεραμέντο χωρίς να χάνει τον στόχο σε ότι αφορά την έννοια της πρακτικότητας και του πολυτάλαντου χαρακτήρα.

Στα highlights του μοντέλου, ξεχωρίζει η νέα έκδοση 500Χ S-Design με πολύ πλούσιο εξοπλισμό και πολύ ανταγωνιστική τιμή, η οποία πρόκειται να λανσαριστεί την 1η εβδομάδα του Ιουλίου. Η έκδοση αυτή, εκτός των άλλων περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό της, off-road εμφάνιση και στυλιστικές λεπτομέρειες, drive mode selector, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προβολείς Xenon, καθίσματα από ύφασμα και κομμάτια δέρματος, μπάρες οροφής κ.α ενώ διατίθεται στους πιο εμπορικούς κινητήρες πετρελαίου 1.6 MTJ 120hp και βενζίνης 1.4 Multiair 140hp.

Αυτό είναι το μυστικό της Fiat σε όλα της τα μοντέλα των τελευταίων ετών και προφανώς στον μέγιστο βαθμό με το 124 Spider: Το γεγονός δηλαδή ότι καταφέρνει να διαλέγει τις καλύτερες σελίδες από το πλούσιο παρελθόν της και να τις μετατρέπει σε πρωτοκλασάτες αφηγήσεις του παρόντος και του μέλλοντος της σύγχρονης αυτοκίνησης.


Διαβάστε επίσης

Οι Κινέζοι θα ενδιαφερθούν για τη Fiat και την Chrysler;

Ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα για τη Fiat στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2017

Το Fiat 500 Anniversario είναι η εορταστική έκδοση για τα 60 χρόνια του Cinquecento

Σκηνοθέτησε την απαγωγή του ο εγγονός του Ανιέλι της FIAT