Η Stelvio, το πρώτο SUV στην ιστορία της Alfa Romeo συναρπάζει τόσο με την δυναμική του φινέτσα, όσο και με τα κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά που επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα στην κατηγορία των «Sports Utility Vehicle».

Διαβάστε επίσης

Η ονομασία της προέρχεται από το Stelvio, το μεγαλύτερο ορεινό πέρασμα στην Ιταλία με περίπου 20 χιλιόμετρα ασφάλτου και με περισσότερες από 75 στροφές που δημιουργούν μια μοναδική διαδρομή. Όπως μοναδική σε αξία είναι και η ολοκαίνουργια Stelvio: μία γνήσια και πιστή στην παράδοση της Alfa Romeo, γεννημένη για να προσφέρει εμπειρίες και συγκινήσεις, αντάξιες ενός πραγματικού σπορ αυτοκινήτου!

Το στοιχείο που κυριαρχεί από την πρώτη ματιά κιόλας ματιά είναι η ακαταμάχητη γοητεία της Stelvio, η οποία εκφράζει το αυθεντικό «Alfa spirit» που προετοίμασε η εξίσου συναρπαστική Giulia. Με μήκος 4,68 μέτρων το ξεχωριστό αισθητικά αμάξωμα της Stelvio αντανακλά τρία βασικά χαρακτηριστικά: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα σε κάθε λεπτομέρεια και την υψηλή ποιότητα σε κάθε σημείο. Στο εμπρός μέρος δεσπόζει η αυθεντική μάσκα της μιλανέζικης εταιρείας, ενώ το έντονα κεκλιμένο πίσω μέρος συνθέτουν ένα αεροδυναμικό και συνάμα κομψό σύνολο με τον υποψήφιο αγοραστή να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 13 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος και 13 διαφορετικές ζάντες αλουμινίου.

Η απαράμιλλη αίσθηση που εκπέμπει το αμάξωμα της Stelvio συνεχίζεται και στο πολυτελές και ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό της, όπου οι υφασμάτινες επενδύσεις δημιουργούν μία απίστευτα όμορφη αντίθεση με το δέρμα και το ξύλο. Από το οδηγοκεντρικό ταμπλό ξεχωρίζει η ψηφιακή οθόνη (μεγέθους 3,5 ή 7 ιντσών) στον πίνακα οργάνων, το επίπεδο στο κάτω μέρος του σπορ τιμόνι με το ενσωματωμένο κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, τα αλουμινένια paddles που περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, καθώς και το Alfa Connect με μια οθόνη υψηλής ανάλυσης (ανάλογα με την έκδοση 6,5 ή 8,8 ιντσών), με ενσωματωμένη λειτουργία πλοήγησης 3D και τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στον τομέα του infotainment.

Επίσης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και σε εξαιρετική από πλευράς εργονομίας θέση, για εύκολη και άμεση χρήση, τα περιστρεφόμενα χειριστήρια του συστήματος παραμετροποίησης Alfa DNA και του Alfa Connect.

Τα σπορ γονίδια της Stelvio οφείλονται σε πολλά στοιχεία, όπως στην αρχιτεκτονική της τετρακίνησης Q4 που περιλαμβάνει ένα ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη νέας γενιάς και εμπρός διαφορικό. Ανάμεσα στις πρωτοποριακές τεχνολογικές καινοτομίες, συμπεριλαμβάνεται και το Torque Vectoring που διασφαλίζει τον καλύτερο δυνατό έλεγχο της πρόσφυσης, ενώ το εξελιγμένο σύστημα πέδησης εγγυάται εξαιρετικά μειωμένες αποστάσεις φρεναρίσματος σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Στην συναρπαστική οδηγική εμπειρία που μπορεί να προσφέρει συμβάλλει και η επαναστατική διάταξη της ανάρτησης AlfaLinkTM με σύμμαχο την τέλεια κατανομή βάρους και την ιδανική αναλογία ισχύος/βάρους.

Η Alfa Romeo Stelvio διατίθεται με νέας γενιάς αλουμινένιους κινητήρες που συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης τεχνολογίας Q4 (εκτός από τις εκδόσεις πετρελαίου 2.2 150/180hp). Όλοι οι κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι και προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις ώστε ακόμα και ο πιο έμπειρος οδηγός να μπορεί να απολαύσει πίσω από το τιμόνι μοναδικές στιγμές σε διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος. Συγκεκριμένα, στους κινητήρες βενζίνης οι επιλογές είναι ο τετρακύλινδρος των 2.000 κυβικών με τους 200 ίππους (από 55.900 €), ή τους 280 ίππους (από 62.200 €) στην top εκδοχή του. Σε περίοπτη θέση βρίσκεται η κορυφαία όλων, η Stelvio Quadrifoglio με τον bi-turbo V6 κινητήρα βενζίνης των 2.900 κυβικών με τους 510 ίππους που ενσωματώνει τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία της Ferrari. Από την άλλη, τόσο από πλευράς κόστους όσο και στον τομέα της κατανάλωσης, οι πιο οικονομικές επιλογές είναι οι πισωκίνητες (όλες οι υπόλοιπες Stelvio είναι τετρακίνητες) ντίζελ των 2.200 κυβικών με 150 και 180 ίππους (από 49.900 € και 54.000 €, αντίστοιχα). Η κορυφαία ντίζελ Stelvio είναι τετρακίνητη με 210 ίππους (από 57.000 €).

Ανεξάρτητα από την έκδοση κινητήρα που θα επιλεγεί η Alfa Romeo Stelvio έχει έναν μαγικό τρόπο για να μετατρέψει την καθημερινότητα σε μία απολαυστική εμπειρία συνδυάζοντας το ιταλικό στυλ με το μεσογειακό πάθος. Ένας μαγικός συνδυασμός που τοποθετεί την Alfa Romeo στην κορυφή των μεγάλων SUV προσφέροντας πληθώρα εξελιγμένων συστημάτων ασφαλείας, όπως είναι το Integrated Brake System για ακόμη μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα, το σύστημα Forward Collision Warning και το Autonomous Emergency Brake με αναγνώριση πεζών που αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανή μετωπική σύγκρουση και έπειτα ενεργοποιεί το σύστημα φρεναρίσματος, καθώς και το Lane Departure Warning, που προειδοποιεί τον οδηγό όταν η Stelvio αρχίσει να αποκλίνει από την κανονική της πορεία. Άλλα προηγμένα συστήματα είναι το Blind Spot Monitoring (BSM) με το Rear Cross-Path Detection, για συνεχή παρακολούθηση των τυφλών σημείων και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου, ενώ το Active Cruise Control προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.

Ολοκληρώνοντας αν ο βασικός στόχος των Ιταλών για την Stelvio ήταν να κατασκευάσουν το απόλυτο και κυρίαρχο SUV στην κατηγορία της, τότε αυτό το πέτυχαν και με το παραπάνω. Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση της πολυβραβευμένης Giulia, που ουσιαστικά εγκαινίασε τη νέα εποχή της Alfa Romeo, με εντυπωσιακό design, με την επιστροφή στις ρίζες και την παράδοση της πίσω κίνησης, με εξελιγμένους κινητήρες, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και βέβαια με την Quadrifoglio, που από όλες τις απόψεις παραπέμπει σε super car.

Η γκάμα των κινητήρων της είναι αντίστοιχη με αυτή της Stelvio, οι τιμές της ξεκινούν από 38.900 ευρώ, ενώ και οι δύο new age Alfa Romeo προσφέρονται στην ελληνική αγορά με 5 χρόνια εγγύηση, 5 χρόνια οδική βοήθεια και χρηματοδότηση μέσω FCA Bank.


Διαβάστε επίσης

Αυτοκίνητο: Και έτσι ξαφνικά η Alfa Romeo επιστρέφει στη Φόρμουλα 1 μετά από 32 χρόνια

H Alfa Romeo Stelvio είναι ένα εξαιρετικό σπορ SUV

Αυτή είναι η πρώτη Alfa Romeo που έχει κατασκευαστεί ποτέ

Ποιο είναι το πιο γρήγορο SUV του κόσμου στο Nürburgring;