Επίσημη πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη και την έκθεσή της για το πολυ-αναμένομενο hypercar με το οποίο Mercedes και η AMG γιορτάζουν τα 50 χρόνια της τελευταίας, με την τεχνολογία απευθείας από τα Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1 και την εξωτική εμφάνιση. H οποία έχει κάτι από προηγούμενα πρωτότυπα της μάρκας και έναν αέρα και από τα αγωνιστικά του παλιότερου Γκρουπ C και των σύγχρονων της κατηγορίας LMP1 των 24 Ωρών του Le Mans.

Διαβάστε επίσης

Η Mercedes-AMG Project One λοιπόν είναι σήμερα ότι πιο κοντά υπάρχει στη Φόρμουλα 1 και την τεχνολογία της και μπορεί να κυκλοφορήσει κανονικά δίπλα σας, σε δημόσιο δρόμο, ενώ παρόλο που πρόκειται ακόμα για πρωτότυπο οι διαφορές του από το μοντέλο παραγωγής δεν είναι παρά ελάχιστες.

Αυτό διαφαίνεται και από την εμφάνισή του, καθώς οι Γερμανοί πιστοί στη γενικότερη λογική τους δεν κατέφυγαν σε υπερβολές και αμφιλεγόμενες επιλογές. Πρωταρχικό μέλημά τους ήταν η λειτουργικότητα του design και κυρίως η αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος που είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα. Λογικό το τελευταίο μιας και το Project One χρειάζεται λιγότερα από 6,0 δεύτερα για να φτάσει τα 200 χλμ./ ώρα και ξεπερνά με άνεση τα 350 χλμ./ ώρα.

Έτσι λοιπόν διαθέτει ένα πολύ μεγάλο πακέτο ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων που μεταξύ των άλλων περιλαμβάνει και ένα εκτεινόμενο εμπρός splitter, ενώ από εκεί και πέρα υπάρχει μια τεράστια εισαγωγή αέρα αλά LMP1 πάνω από την οροφή, άλλες εισαγωγές στους θόλους των τροχών και ένας τεράστιος διαχύτης. Ο τελευταίος ταιριάζει απόλυτα οπτικά με τη μονή εξάτμισης, ενώ οι δύο μικρότερες απολήξεις που φαίνονται είναι για τις βαλβίδες ανακούφισης.

Ανάλογα εντυπωσιακή είναι η και η εικόνα στο εσωτερικό του, με πολλά στοιχεία από τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1, όπως π.χ. το τιμόνι, αλλά και με στοιχεία που πρέπει να υπάρχουν σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να το πετύχετε, λέμε τώρα, στο φανάρι και στη διπλανή λωρίδα. Τα καθίσματα π.χ. είναι στην ουσία μικρά «μαξιλάρια», μιας και η «βάση» τους είναι διαμορφωμένη στο πλαίσιο και αυτά που ρυθμίζονται ως προς την απόστασή τους από τα σταθερά καθίσματα είναι τα πεντάλ και το τιμόνι.

Στο διάκοσμο κυριαρχούν οι δύο οθόνες -η μια είναι ο πίνακας οργάνων και η άλλη το κέντρο ελέγχου του συστήματος πολυμέσων- ενώ ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης, διασύνδεσης και εξυπηρέτησης, του κλιματισμού συμπεριλαμβανομένου. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι η απουσία εσωτερικού καθρέφτη και η παρουσία κάμερας για τον πολύ απλό λόγο που δεν υπάρχει πίσω παρμπρίζ.

Φυσικά το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της Mercedes-AMG Project One είναι το σύστημα πρόωσής της, που έρχεται απευθείας από το μονοθέσιο με τον κωδικό W08 της ομάδας της F1 της Mercedes και με το οποίο οι κ.κ. Hamilton και Bottas κερδίζουν πολλά περισσότερα από το ψωμί τους και μόνο.

Βασικό στοιχείο του είναι ο υπερτροφοδοτούμενος, με μονό turbo, V6 των 1.600 κυβικών, ενώ το παρόν δίνουν και 4 συνολικά ηλεκτροκινητήρες, ενώ το όλο σύστημα λειτουργεί ακριβώς όπως και στη Φόρμουλα 1. Έτσι λοιπόν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, που διαθέτει πνευματική λειτουργία των βαλβίδων, νέα πιστόνια και στροφαλοφόρο και βέβαια διαφορετική ρύθμιση των ηλεκτρονικών προκειμένου να μπορεί να ανταπεξέλθει σε μια καθημερινή χρήση, αποδίδει τουλάχιστον 680 ίππους στις φρενήρεις 11.000 σ.α.λ., ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η θερμοδυναμική του απόδοση που φτάνει το 43%, τιμή μεγαλύτερη και μάλιστα με διαφορά, από οποιοδήποτε άλλο σύνολο κυκλοφορεί ανά τον κόσμο.

Αν επιβεβαιωθούν παλαιότερες δηλώσεις τους επικεφαλής της AMG Tobias Moers, κάθε 50.000 χλμ. θα χρειάζεται πλήρη ανακατασκευή. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός σειριακού χειροκίνητου κιβωτίου 8 σχέσεων το οποίο διαθέτει και αυτοματοποιημένη λειτουργία με paddles στο τιμόνι.

Προκειμένου να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα ο V6 υποβοηθάται, ακριβώς όπως συμβαίνει και στα μονοθέσια της F1, από δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας αποδίδει 90 kW (136 ίππους) βρίσκεται στο turbo, ενισχύει τη λειτουργία του στις χαμηλές στροφές του V6 και ουσιαστικά εξαλείφει την υστέρηση στην απόκριση -η Mercedes λέει πως η απόκριση στο γκάζι είναι ακόμα καλύτερη από αυτήν ατμοσφαιρικού V8. Πρόκειται δηλαδή για το γνωστό από τη Φόρμουλα 1 σύστημα MGU-H (Motor Generator Unit Heat) που στην ουσία λειτουργεί ως ηλεκτρικό turbo.

Αντίστοιχα υπάρχει και το MGU-K (Motor Generator Unit Kinetic), με τη μορφή ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα απόδοση 120 kW (163 ίππων), που είναι άμεσα συνδεδεμένος με το στρόφαλο, εκμεταλλεύεται τη θερμική ενεργεία και μεταξύ άλλων φορτίζει τις μπαταρίες του Project One, που είναι τεχνολογικά ίδιες με αυτές του μονοθεσίου της F1, αλλά μπορούν να εξασφαλίσουν και την καθαρά ηλεκτρική κίνηση για 25 χιλιόμετρα, χάρη και στο ηλεκτρικό σύστημα EQ Power+ που λειτουργεί στα 800 Volt. Το βάρος τους δεν ξεπερνά τα 100 κιλά, ενώ του συστήματος κίνησης συνολικά αγγίζει τα 420, γεγονός που καθιστά το στόχο των συνολικά 1.000 κιλών πολύ δύσκολο να επιτευχθεί.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες που προαναφέραμε δεν συμβάλλουν στην κίνηση του Project One και έτσι η απόδοσή τους δεν προσμετράτε στη συνολική, συνδυαστική ισχύ του. Αντίθετα υπολογίζεται η απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων των 120 kW (163 ίπποι) -και εδώ υπάρχει η τελευταία λέξη της τεχνολογία, καθώς ο ρότοράς τους περιστρέφεται με 50.000 σ.α.λ., τιμή διπλάσια από τη στάνταρ- που κινούν τους εμπρός τροχούς και στην ουσία καθιστούν το hyper car των Mercedes και AMG τετρακίνητο.

Αν προστεθούν οι τουλάχιστον 680 ίπποι του V6 και οι 326 των δύο ηλεκτροκινητήρων προκύπτει μια συνδυαστική απόδοση 1.006+ ίππων, που είναι και η επίσημη ιπποδύναμη του Project One, που διαθέτει και στους δύο άξονές του ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με ρυθμιζόμενα coilover αμορτισέρ τοποθετημένα οριζόντια. Οι ζάντες είναι 19 ιντσών εμπρός και 20 πίσω με λάστιχα των διαστάσεων 285/35 και 335/30 αντίστοιχα, ενώ τα φρένα είναι κεραμικά.

Το Project One θα κατασκευάζεται από την AMG και θα παραχθεί σε μόλις 275 μονάδες, που θα είναι όλες αριστεροτίμονες και θα κοστίζουν 2.275.000 ευρώ προ φόρων. Και ναι ισχύει αυτό που φαντάζεστε: η παραγωγή έχει ήδη εξαντληθεί, ενώ όλα θα έχουν παραδοθεί στους κατόχους τους μέχρι τα τέλη του 2020.


Διαβάστε επίσης

Με ένα θηριώδες κουπέ η Mercedes επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια στην αυτοκίνηση

Η Brabus S 65 900 με τους 888 ίππους της είναι το πιο δυνατό τετραθέσιο κάμπριο του κόσμου

F1: «Περίπατος» στη Μόντσα για Mercedes και Χάμιλτον

F1: Γίνε οδηγός στην πίστα του Σπα (vid)