ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mε τo ολοκαίνουργιο XC40 η Volvo δηλώνει δυναμικό παρόν στη βάση των premium SUV

Mε τo ολοκαίνουργιο XC40 η Volvo δηλώνει δυναμικό παρόν στη βάση των premium SUV

Πρεμιέρα για το πολυ- αναμενόμενο μικρό SUV της Volvo, το XC40, που ολοκληρώνει τη γκάμα των μοντέλων με τον κωδικό XC της σουηδικής εταιρείας και δηλώνει το παρόν σε μια από τις πλέον ανταγωνιστικές κατηγορίες παγκοσμίως. Αυτή των μικρών- μεσαίων premium SUV.

Και μιας και η συγκεκριμένη κατηγορία πέρα από ανταγωνιστική είναι και ιδιαίτερα σημαντική οι Σουηδοί χρησιμοποίησαν στο XC40 ότι καλύτερο είχαν στη διάθεσή τους. Αρχής γενομένης από το νέο μεταβλητό πλαίσιό τους με την ονομασία CMA (Compact Modular Architecture), που ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία και όλη την εμπειρία από το SPA (Scalable Product Architecture), που χρησιμοποιείται στα μεγαλύτερα XC90 και XC60.

Τα οποία φυσικά αποτέλεσαν το αισθητικό πρότυπο για το XC40, που υιοθετεί μεν το επιτυχημένο design τους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μια σμίκρυνση τους στα 4,425 μέτρα που είναι το μήκος του. Είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Volvo και ως SUV της μάρκας, χάρη στην κάθετη μάσκα, τους προβολείς που μπαίνουν στα φτερά και τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που παραπέμπουν στο «σφυρί» του ήρωα της Σκανδιναβικής μυθολογίας Thorn, αλλά ταυτόχρονα έχει δικό του, πιο νεανικό στυλ. Κάτι που επιτυγχάνεται τόσο με την πιο έντονη διαμόρφωση της πίσω κολώνας στο προφίλ όσο και με τη διαθέσιμη διχρωμία του αμαξώματός του.

Τα μεγαλύτερα μοντέλα και η high tech προσέγγισή τους αποτέλεσαν το σημείο αναφοράς και για το εσωτερικό του νέου XC40, ο βασικός εξοπλισμός του οποίου περιλαμβάνει τόσο την οθόνη αλά tablet στην κεντρική κονσόλα -το μενού της είναι από τα πιο πρακτικά, γρήγορα και εύχρηστα που είναι διαθέσιμα- όσο και τον ψηφιακό, προγραμματιζόμενο πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών.

Από κει και πέρα οι σχεδιαστές έδωσαν έμφαση στην πρακτικότητα -αναφέρεται χαρακτηριστικά πως στις θήκες στις πόρτες χωράει και laptop, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και ένας μικρός κάδος απορριμμάτων που αφαιρείται εύκολα- οι χώροι για τους επιβάτες χάρη στο μεταξόνιο των 2.702 χιλιοστών είναι άνετοι, ενώ το πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 460 λίτρα και φτάνει έως τα 1.336.

VOLVO XC40 13A

Σύγχρονο, high tech εσωτερικό, με πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας, υποβοήθησης, διασύνδεσης και άνεσης και ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Πηγή: Volvo

Η νεανική νότα εξασφαλίζεται και από τη δυνατότητα επανάληψης του χρώματος της μοκέτας στις επενδύσεις των θυρών, ενώ φυσικά το XC40 συνεχίζει την παράδοση της Volvo στα high tech συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, καθώς μπορεί να εξοπλιστεί με όλα όσα διαθέτει η μάρκα. Το ίδιο ισχύει και για τις δυνατότητες διασύνδεσης, με το smartphone, εφόσον έχει αυτή τη δυνατότητα, να μπορεί να φορτιστεί και ασύρματα. Παράλληλα θα μπορεί να εξοπλιστεί και με το σύστημα ημι-αυτονόμης οδήγησης της Volvo, που όπως έχουμε διαπιστώσει στα μεγαλύτερα μοντέλα της, είναι από τα καλύτερα διαθέσιμα.

H γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει αρχικά τα τετρακύλινδρα σύνολα των 2.000 κυβικών της γενιάς Drive-E. Πιο συγκεκριμένα τον T5 (βενζίνη) με 247 ίππους και τον D4 (diesel) με 190 ίππους. Και οι δύο συνδυάζονται με τετρακίνηση και αυτόματα κιβώτια 8 σχέσεων, ενώ έχουν να επιδείξουν και πολύ καλές επιδόσεις (T5: 0-100 σε 6,5 δεύτερα, τελική 230 χλμ./ ώρα, D4: 0-100 σε 7,9 δεύτερα, τελική 210 χλμ./ ώρα).

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η νέα γενιά των 3κύλινδρων συνόλων της μάρκας, με την έκδοση βενζίνης να αποδίδει 154 ίππους από 1.500 κυβικά και να κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί και στην κορυφαία έκδοση Twin Engine ως μέρος ενός υβριδικού συστήματος πρόωσης, μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα 70 kW. Ο τελευταίος θα τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών 9,7 kWh, ενώ θα μπορούν να καλυφθούν έως και 50 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά.

Στην πορεία θα παρουσιαστεί και μια καθαρά ηλεκτρική έκδοση, ενώ η Volvo συνδυάζει την παρουσίαση του νέου της μικρού SUV με το πρόγραμμα Care by Volvo, σε συγκεκριμένες αγορές. Στο πρόγραμμα αυτό δεν θα υπάρχει αγορά του XC40 αλλά καταβολή μισθώματος για το χρόνο χρήσης και δυνατότητα χρήση του αυτοκινήτου από συγγενείς η φίλους, με την παραχώρηση ενός ψηφιακού κλειδιού. Πρόκειται δηλαδή για μια μορφή ιδιωτικού car sharing.

Το νέο Volvo XC40, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Βέλγιο, θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από την ερχόμενη άνοιξη.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ