ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Επίδαυρος: για πρώτη φορά ένα θερινό σινεμά με την Ηλέκτρα του Κακογιάννη

Επίδαυρος: για πρώτη φορά ένα θερινό σινεμά με την Ηλέκτρα του Κακογιάννη

To 8o Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας συνεργάζεται με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και το Σάββατο στις 30 Ιουνίου το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία του ένα ιδανικό θερινό σινεμά με την προβολή της θριαμβευτικής μεταφοράς της Ηλέκτρας του Μιχάλη Κακογιάννη στη μεγάλη οθόνη.

Η Ηλέκτρα περιμένει την κατάλληλη ευκαιρία για να εκδικηθεί το θάνατο του πατέρα της, Αγαμέμνονα, βασιλιά των Μυκηνών, που δολοφονήθηκε από τη γυναίκα του, Κλυταιμνήστρα, και τον εραστή της, Αίγισθο. Η ευκαιρία παρουσιάζεται όταν συναντά και πάλι τον αδερφό της Ορέστη. Και οι δυο μαζί θα θέσουν σε εφαρμογή το φονικό τους σχέδιο.

Το 1962 ο Μιχάλης Κακογιάννης παραδίδει με την Ηλέκτρα την πιο διαχρονική και ταυτόχρονα υποδειγματική μεταφορά αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στον κινηματογράφο.

Αφήνοντας πίσω τις προγενέστερες εκδοχές του μύθου των Ατρειδών μέσα από τις τραγωδίες του Αισχύλου (Χοηφόροι) και του Σοφοκλή (Ηλέκτρα), η ταινία του Κακογιάννη βασίζεται στο λόγο του Ευριπίδη, του πιο σύγχρονου από τους αρχαίους τραγικούς, και σε πλήρη συνάφεια με το πνεύμα του ποιητή τοποθετεί τη δράση εκτός του παλατιού.

Η Ηλέκτρα είναι μία ιστορία για τους ανθρώπους, που δεν άγονται από τη θεϊκή μοιρολατρία, αλλά ζουν στο περιθώριο και πράττουν αυτοβούλως.

Η φυσιογνωμία της Ειρήνης Παππά - ταυτόσημη της ελληνικότητας - μεταμορφώνει μία κουρελιασμένη πριγκίπισσα που μοιάζει με αγόρι σε ένα εκδικητικό πλάσμα ζωώδους ενέργειας και ο Μίκης Θεοδωράκης υπογράφει ένα μουσικό μοτίβο που αντιλαλεί την απεγνωσμένη κραυγή της πρωταγωνίστριας.

Ιστορικός θρίαμβος στις Κάννες

Electra Poster 02

Ο Ευγένιος Ιονέσκο αποθέωσε την ταινία στη Le Figaro γράφοντας πως είναι η ωραιότερη που έχει δει ποτέ, το Φεστιβάλ Καννών θέσπισε το βραβείο Καλύτερης Κινηματογραφικής Μεταφοράς για να την τιμήσει, ενώ τα 24 ακόμη Διεθνή Βραβεία και η υποψηφιότητα για Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας σφραγίζουν αφοπλιστικά την ποιότητα μιας δημιουργίας που δεν αποτελεί το κινηματογραφικό ανέβασμα ενός θεατρικού έργου, αλλά μετουσιώνει την τραγωδία σε κινηματογραφική κάθαρση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ