ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το «Shazam» των έργων τέχνης

Το «Shazam» των έργων τέχνης
instagram / magnusresch

Η διαδικασία της αγοράς και της πώλησης στην τέχνη, ιδιαίτερα στα σύγχρονα έργα, χαρακτηρίζεται από αδιαφάνεια. Μία νέα εφαρμογή για κινητά, η οποία υπόσχεται να παρέχει άμεσα στοιχεία για τις τιμές των έργων, υπόσχεται να συμβάλλει στο άνοιγμα της αγοράς.

Η δωρεάν εφαρμογή, που ονομάζεται Magnus, χρησιμοποιεί ψηφιακή τεχνολογία αναγνώρισης παρόμοια με εκείνη του Shazam που «ακούει» τη μουσική για να παρέχει τους τίτλους των τραγουδιών, τους καλλιτέχνες αλλά και εισιτήρια για τυχόν διαθέσιμες συναυλίες.

Το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης είναι να βγάλει μία φωτογραφία ενός έργου τέχνης με το κινητό του και μέσα σε δευτερόλεπτα, το Magnus παρέχει το όνομα του καλλιτέχνη, την τιμή που πουλά το έργο η γκαλερί, τιμές δημοπρασίας άλλων έργων τέχνης και το ιστορικό εκθέσεων του καλλιτέχνη. Η εικόνα μπορεί να σταλεί μέσω μηνύματος, e-mail, Instagram, Facebook και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης και αποθηκεύεται στη ψηφιακή συλλογή του χρήστη.

«Πολλοί άνθρωποι που έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν έχουν μείνει έξω από την αγορά», δήλωσε ο Μάγκνους Ρέσχ (Magnus Resch), ένας επιχειρηματίας από τη Νέα Υόρκη που δημιούργησε την εφαρμογή, η οποία κυκλοφόρησε την προηγούμενη Παρασκευή για τις κινητές συσκευές της Apple μετά από τρία χρόνια ανάπτυξης, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times.

«Αν θέλεις να αγοράσεις ένα έργο τέχνης, πρέπει να ξέρεις την τιμή του και να είσαι σε θέση να το συγκρίνεις με άλλα», δήλωσε ο Ρέσχ.

«Πολύ συχνά, δεν υπάρχουν στοιχεία για τις τιμές των γκαλερί και αν κάποιος θέλει πληροφορίες σχετικά με τις δημοπρασίες, θα πρέπει να πληρώσει. Δεν είναι μία εφαρμογή που δημιουργήθηκε για δισεκατομμυριούχους, αλλά για όσους ενδιαφέρονται για την τέχνη», δήλωσε ο Ρέσχ και πρόσθεσε:

«Δεν πρόκειται για μία πλατφόρμα πώλησης. Στόχος μας είναι να παρέχουμε στο ευρύ κοινό πρόσβαση στην αγορά έργων τέχνης και ελπίζουμε ο κόσμος να μας βοηθήσει να μεγαλώσουμε την κοινότητα».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ