ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γκούσταφ Κλιμτ: Εμβύθιση 360 μοιρών στο λυρικό κόσμο του ζωγράφου

Γκούσταφ Κλιμτ: Εμβύθιση 360 μοιρών στο λυρικό κόσμο του ζωγράφου

Το αποκαλούν "Εμπειρία Κλιμτ" και η τεχνολογία συμμαχεί με τους εμπνευστές της ιδιαίτερης αυτής έκθεσης τέχνης σε μουσείο της Ιταλίας μας αποπλανεί με λυρικότητα και ψηφιακά μέσα.

Το μουσείο μοντέρνας τέχνης του Μιλάνου, το Mudec, προτείνει έως τις 7 Ιανουαρίου μια εμβύθιση 360 μοιρών στο έργο του Γκούσταφ Κλιμτ, ενόψει και της συμπλήρωσης εκατό χρόνων από το θάνατο, το 2018, του διάσημου αυστριακού ζωγράφου.

Εδώ, δεν υπάρχουν έργα του ζωγράφου, αλλά μια πολυμεσική εμπειρία. Δεκάδες απεικονίσεις έργων ζωγραφικής του Κλιμτ αλλά και φωτογραφίες του ιδίου, της συντρόφου του 'Εμιλι Φλόγκε, και της Βιέννης εκείνης της εποχής προβάλλονται σε τεράστιο σχήμα πάνω στους τοίχους, σε μια εντελώς ποιητική ατμόσφαιρα. Η μουσική συνοδεύει τον επισκέπτη σε αυτό το ταξίδι.

Ο Κλιμτ ήταν λάτρης του 'καθολικού έργου τέχνης', ένας καλλιτέχνης που κατάλαβε από τα παιδικά του χρόνια την αξία της διασύνδεσης των τεχνών, αυτός που είχε πατέρα χρυσοχόο και μητέρα λάτρη της λυρικής μουσικής και είναι συνεπώς ένας από τους καλλιτέχνες που μπορούν να προσαρμοστούν καλύτερα σε μια τέτοια "πολυμεσική εμπειρία εμβύθισης", εξηγεί ο Σέρζιο Ριζαλίτι, ο επιστημονικός σύμβουλος αυτής της πολυαισθητηριακής εμπειρίας. "Οι πρώτες εμπειρίες του στον τομέα της ζωγραφικής ήταν η διακόσμηση των μεγάλων θεάτρων. Ζούσε σε μια πόλη εμποτισμένη από μουσική, λογοτεχνία, αρχιτεκτονική, η Βιέννη ζει τότε μια νέα ένδοξη εποχή", υπογραμμίζει.

KLIMT

Αυτή η "εμπειρία Κλιμτ" προσφέρει "τη δυνατότητα της γνωριμίας με την εξαιρετική ζωγραφική του στις λεπτομέρειές της", σημειώνει ο Ριζαλίτι, υπογραμμίζοντας ότι "είναι σαν να έχουμε ένα τηλεσκοπικό μάτι που μας επιτρέπει να εισέλθουμε στις λεπτομέρειες ενός πίνακα και να κατανοήσουμε όλη την ιδέα".

Καλλιτέχνης έξω από νόρμες, ο Γκούσταφ Κλιμτ (1862-1918) εξεγέρθηκε κατά της αστικής τάξης και των ηθών της εποχής του. Ανάμεσα στα αριστουργήματά του είναι το "Φιλί".

ΔΗΜΟΦΙΛΗ